Miért pont Párizs? Ez a már-már nyálasan romantikus város… Megtöltötték a
filmet életről és a halálról francia könnyedséggel gondolkodó, szélsőséges,
színes és pikáns karakterekkel, és a város magába szippantja a nézőt
emberközelibb, zsongó, nem átlagos hétköznapjaival.
Kedvező alkalmat (=Vantage Point) teremtett az amerikai médiának 9/11, hogy a
kötelező kegyeleti szünet után (ami persze nem lett valami hosszú)minél több
bőrt lenyúzhassanak a látványos tragédiáról, lehetőleg az üzletet összekötve az
országpropagandával. A Nyolc tanú magyar címmel ellátott új film is beállt a
9/11 oldalvizén evezők közé: az USA által organizált „antiterrorista küzdelelem”
témáját ürügyként alkalmazva készítettek az alkotók egy tipikus hollywoodi
akciófilmet, amelyben a szupermen főhős feladata szokás szerint megmenteni a
világot.
Kedvező alkalmat (=Vantage Point) teremtett az amerikai médiának 9/11, hogy a
kötelező kegyeleti szünet után (ami persze nem lett valami hosszú)minél több
bőrt lenyúzhassanak a látványos tragédiáról, lehetőleg az üzletet összekötve az
országpropagandával. A Nyolc tanú magyar címmel ellátott új film is beállt a
9/11 oldalvizén evezők közé: az USA által organizált „antiterrorista küzdelelem”
témáját ürügyként alkalmazva készítettek az alkotók egy tipikus hollywoodi
akciófilmet, amelyben a szupermen főhős feladata szokás szerint megmenteni a
világot.
Végre egy olyan hollywoodi film, ahol a rendőrök a jó fiúk és a gengszterek a
rosszak. Nagyon jók vs. nagyon rosszak. És persze az ilyesmiből kihagyhatatlan a
két „szélsőség” között őrlődő, az úgynevezett jellemfejlődésen áteső főszereplő.
Tipikus amerikai séma, ám a sztárszereposztás ellenére most még a megszokottnál
is sematikusabbra sikerült a sztori és a megvalósítás is.
Végre egy olyan hollywoodi film, ahol a rendőrök a jó fiúk és a gengszterek a
rosszak. Nagyon jók vs. nagyon rosszak. És persze az ilyesmiből kihagyhatatlan a
két „szélsőség” között őrlődő, az úgynevezett jellemfejlődésen áteső főszereplő.
Tipikus amerikai séma, ám a sztárszereposztás ellenére most még a megszokottnál
is sematikusabbra sikerült a sztori és a megvalósítás is.
Korunk és társadalmunk egyik legnagyobb problémájáról, a rákról szól Szalai
Anett közel egy órás dokumentum filmje. Példát vehet róla bárki, aki hasonló problémával
küzd, és az is, aki egészséges.
Korunk és társadalmunk egyik legnagyobb problémájáról, a rákról szól Szalai
Anett közel egy órás dokumentum filmje. Példát vehet róla bárki, aki hasonló problémával
küzd, és az is, aki egészséges.
A rettenetesre magyarított című film látszólag finoman próbál lavírozni az
esküvő-kritika és az esküvő-kultusz közt, valójában az utóbbi mellett foglal
állást. Persze ez mind nem baj, ha stílusosan és viccesen teszi. Hogy ez
sikerült-e, alant kiderül.
A rettenetesre magyarított című film látszólag finoman próbál lavírozni az
esküvő-kritika és az esküvő-kultusz közt, valójában az utóbbi mellett foglal
állást. Persze ez mind nem baj, ha stílusosan és viccesen teszi. Hogy ez
sikerült-e, alant kiderül.