Egy észak-karolinai patikus, Caleb D. Bradham fejében született meg a mára a világ egyik legelismertebb üdítőmárkájának ötlete, a századfordulón. A kisvállalkozás pedig szép lassan kinőtte magát, ahogy Hermann W. Lay és Elmer Doolin vállakozása is, melyek, a Frito Company és a H.W. Lay & Company, 1960-ben egyesültek, Frito-LAy néven, majd négy évre rá a Pepsi-Colával összeolvadva létrehozták a ma ismert PepsiCo-t.
A vállalat üdítőital- és snackmárkái a Föld szinte minden pontján, több mint százkilencvenöt országban kaphatók. A PepsiCo az elmúlt évtizedekben egyre sikeresebb lett.
2000-ben a PepsiCo megvásárolta a Gatorade sportitalt, mely mára az amerikai sportitalfogyasztás 80%-át szolgálja ki.Ugyancsak jelentős előnnyel vezet Tropicana márkája a világ gyümölcslevei között és Lipton Ice Tea család a jeges teák piacán. A PepsiCo forgalmának ma már mindössze húsz százaléka származik a kóla, illetve más szénsavas üdítőitalok értékesítéséből, bevételének nyolcvan százalékát ugyanis a vásárlók által egyre jobban keresett egyéb ital- és élelmiszermárkák adják.
Habár nálunk ez nem jellemző, más országokban a Pepsi időről időre piacra dob furcsa ízeket, így az Ice Cream, Cappucino, Holiday – ez fahéjas, Vanilla ízek mellett olyan vadságok is helyet kapnak, mint a joghurtos White Pepsi, a Blue Hawaii ananásszal és citrommal, a Pink eper és tej ízesítéssel és még sorolhatnám. Az én személyes kedvencem az uborkás verzió, remélem egyszer ki is próbálhatom, az meg, hogy ezeknek még mi köze van az eredeti termékhez és mi szükség van rájuk, rejtély számomra.
Talán nem túl nagy érdekesség, mégis érdemes tudni, hogy a Pepsi neve eleinte Brad’s drink volt, természetsen a feltalálója, Caleb Bradham után, aki 1931-ben, a cukorpiac válságának idjén eladta egy Loft & Guth nevű cégnek, és ekkor jött létre a Pepsi Cola Company.
Az idei nyári kampányuk a Funball volt, melynek során a változó helyeken felbukkanó Funball Teammel focizhattak és készíthettek zenét a Funball Arénákba látogatók. A kampány reklámarca Lionel Messi, Magyarországon belül pedig Dukai Regina és Istenes Bence. Az aktivitásokat nyáron az EFOTT és a Campus fesztiválon, illetve budapesti helyszíneken találhattátok meg.
A Pepsi facebook oldalát olvasgatva viszont nyilvánvalóvá válik, hogy kis hazánkban ezzel a kampánnyal csúnyán megbuktak, ugyanis az összegyűjtött kupakokért garabtált nyereményeket ígértek, amit, mint jó pár felháborodott kommentből kiderül nem adtak át, nem hogy a világító labdák fogytak el hamar, de van aki arra panaszkodik, hogy a három kupakot érő ingyen dobozos kóláját sem kapta meg.
A Pepsi a Coca Colához hasonlóan híres jó reklámjairól, habár még a Coca Cola a szeretetet és más pozitív értékeket használ ki marketingkellékként, a Pepsi szeret híres embereket szerepeltetni, illetve jobban szeretnek nevettetni, mint meghatni, lássuk be, nagy sikerrel, hiszen ki ne emlékezne például a buddhista szerzetesekre, akik jellegzetes homlokmintájukat a Pepsis dobozoknak köszönhették?
Ha valaki még többet akar tudni a Pepsiről, érdemes felkeresni a pepsi.com oldalt, ahol a zenéé a főszerep. A Pepsi Pulse tehetséges fiatal zenészeket mutat be a weboldal látogatóinak.
Hozzászólások