Most, a netes világban még továbbtekerni se lehet, ha nem nézem végig a reklámot, nem indul el a kedvenc filmem. Kata az estéim részét képezi. És ehhez még Vajnának sem kell lennem. Lehet, hogy a fiatalítás szándéka fordítva sült el: Kata két évtized alatt mit sem változott. Nem így a reklámban szereplő Spáh Dávid, aki nem emlékeztet egykori önmagára.
Miért pont a Pepsi? Mikor a Coca jobb! – mondhatjátok sokan. Mert kis hazánkban még mindig a 17 évvel idősebb nagy testvér az úr. Pedig az ízük között nincs nagy különbség. Talán a Pepsi enyhén citromos aromájú, és édesebb. Valaki szerint a Pepsi egészségtelenebb, mert több benne a mesterséges anyag, a kalória és a koffein. Pedig az összehasonlítás alapjául szolgáló coca-recept titkos. Igaz, nemrégiben megpróbálták eladni a Pepsinek. Aki viszont nem szúrta hátba ősellenségét, inkább segítő kezet nyújtott neki.
Lehet, hogy nem is a rivális márka a legnagyobb ellensége, hanem maguk a fogyasztók… Egy fórumon azt írják, a Pepsi kátránnyal van tele. Egy olasz szocialista lap pedig azzal riogatott, hogy a kólafogyasztástól egy nap alatt meg lehet őszülni. (Ez úgy igaz, mint, hogy egy bizonyos tevékenységtől szőrös lesz a tenyered…)
Ami tény, hogy a Pepsi-Co (ez a rendes neve) első kortyolásra erőteljesebben hat az ízlelőbimbókra. A Coca Cola viszont az ízhatás tartósságára utazik. Az egyes márkák hívei, talán ha kicserélnék a címkéket, meg sem tudnák különböztetni. Talán csak a gyerekkori berögződések miatt ragaszkodnak egyik, vagy másik márkához. Pedig a kóla sem az, ami kezdet kezdetén volt. Régen minden jobb volt, ezt mi magyarok még az átlagnál is jobban szeretjük hangoztatni. Akkor ajánlom figyelmükbe a régi korok cukor nélküli, kanalas orvosság ízű kóláját. Na, azt még Katával se lehetne eladni. Igaz, hogy a Pepsi-Co a Coca Cola koppintása. A reklám meg Michael J. Fox jócsajos reklámjáé.
Egy kis történelem: A szovjet hadiflotta történetének egyik legbizarrabb epizódjaként 17 harci tengeralattjáró, 10 tanker, egy cirkáló, egy fregatt, és egy torpedóromboló az amerikai üdítőital-gyártóhoz, a Pepsi-Co-hoz került. A szovjetek nem engedték be a Pepsit az országba, csak a technológiájukat licencelték, gyárakat építettek, és a kóla alapanyagául szolgáló koncentrátumot vásárolták meg.
Így van ez napjainkban is. A Pepsi-Co nem magát az üdítőitalt gyártja, hanem a fekete trutyit, amiből készül. Egyszer egy videó végigjárta a világot: valaki kólát főzött (azt meg minek??), és egy rakás gusztustalan ragacs maradt a helyén. Egy kísérlet során pedig emberi fogakat tettek egy-egy pohár Pepsi és Coca Colába. A Pepsiben állítólag hamarabb feloldódtak…
Az amerikai kólaital a szocializmusban évtizedekig az imperializmus rettegett, ám vágyott szimbólumának számított, ami ellen a baráti országok saját kóláikkal vették fel a harcot. Hidegháború az üdítőfronton.
Kaptunk mi a Bambi mellett, Pesti Kólát, Traubi szódát. A Pepsi már ekkor is megvolt, a gyanakvás túlmisztifikálta, ami nem is biztos, hogy végső soron rosszat tett neki. Meg ugye a híres-hírhedt kólaháború.
Egyértelműen a Coca Cola jelentős fölényét mutatják a Pepsivel szemben a magyar üdítőpiacon az érintett társaságok beszámolói. A Coca Cola HBC Magyarország Kft. ötször akkora árbevételt produkált nem egészen négyszer nagyobb gárdával, mint a Pepsi-termékeket is gyártó, illetve forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.
A magyar Pepsi-gyár 2015-ben bezárt. De még mindig nem olyan vészes a helyzet, mint a mexikói Ciudad Altamirano városában, ahol a helyi bandák fenyegetései miatt kellett bezárni az üzemet. Ők biztos nemcsak light kólát fogyasztanak…
– Kata, van még egy kis kólád? Ha nincs, úgyis bejöhetsz.
Hozzászólások