Szokásával ellentétben, Amy Heckerling most egy egészen intelligens, kellemes
vígjátékot rakott össze. Igaz, jobbára hozott elemekből, de a bevált
fordulatokat, poénokat megtöltötte annyi egyéni ízzel, és a szereplőket annyi
bájjal, hogy az eredmény felettébb üdítő, valóban humoros, valóban romantikus.
Részben attól, hogy a film egyúttal önmaga paródiája is.
Kik mások képviselhetnék az USA-t egy középfajú Robert Redford filmben:
politikusok, újságírók, egyetemi emberek, katonák. Három helyszínen, három
párbaj folyik: két szellemi és egy fegyveres. Mindhárom küzdelemnek az a tétje,
ki marad a csatatéren. Akinek előbb fogy el a muníciója, vagy akinek utóbb?
Tárbajok…
Na, ilyen egy családi film! Gyerekeknek való kedves alakok, olyan történetben, amit igazából csak a felnőttek tudnak teljesen megérteni. A szülő is élvezi a két lökötten aranyos főszereplőt, a gyerek pedig az átlagosnál többet kérdezve sokat tanulhat űrhajózásról, relativitáselméletről, igaz, így is csak a töredékét vesz észre a felnőtteknek szóló utalásoknak. De az nem baj.
Szokásával ellentétben, Amy Heckerling most egy egészen intelligens, kellemes
vígjátékot rakott össze. Igaz, jobbára hozott elemekből, de a bevált
fordulatokat, poénokat megtöltötte annyi egyéni ízzel, és a szereplőket annyi
bájjal, hogy az eredmény felettébb üdítő, valóban humoros, valóban romantikus.
Részben attól, hogy a film egyúttal önmaga paródiája is.
Kik mások képviselhetnék az USA-t egy középfajú Robert Redford filmben:
politikusok, újságírók, egyetemi emberek, katonák. Három helyszínen, három
párbaj folyik: két szellemi és egy fegyveres. Mindhárom küzdelemnek az a tétje,
ki marad a csatatéren. Akinek előbb fogy el a muníciója, vagy akinek utóbb?
Tárbajok…
Na, ilyen egy családi film! Gyerekeknek való kedves alakok, olyan történetben, amit igazából csak a felnőttek tudnak teljesen megérteni. A szülő is élvezi a két lökötten aranyos főszereplőt, a gyerek pedig az átlagosnál többet kérdezve sokat tanulhat űrhajózásról, relativitáselméletről, igaz, így is csak a töredékét vesz észre a felnőtteknek szóló utalásoknak. De az nem baj.
Nem lehet szabadulni attól, ahogy Iszka – Varga Mária néz. Mai balladai hős ő,
egy mai balladában. Mi is érdekelhetne minket jobban, minthogy mi lesz a sorsa.
Nem lehet szabadulni attól, ahogy Iszka – Varga Mária néz. Mai balladai hős ő,
egy mai balladában. Mi is érdekelhetne minket jobban, minthogy mi lesz a sorsa.
Kevés olyan filmmel találkoztam az elmúlt időben, mint a Stephen King
novellájából készült 1408. A címét hallva először valamilyen történelmi
eseményre asszociáltam – lásd 1492, A Paradicsom meghódtása -, ám mikor
megtudtam, hogy egy újabb amerikai horror-thrillerrel van dolgom, csak hanyagul
legyintettem. Aztán mégis adtam neki egy esélyt. Töredelmesen bevallom: jól
tettem.