Változások a Facebookon

Változások Facebookon, amikről mindenki kapott értesítést, de nem biztos, hogy sokan elolvasták
Amikről mindenki kapott értesítést, de senki nem olvasta el. Pontokba szedve (talán) ez a lényeg...

Amikről mindenki kapott értesítést, de senki nem olvasta el. Az Antropos.hu segít: Pontokba szedve (talán) ez a lényeg…

Valószínűleg már mindenki kapott értesítést arról, hogy Facebookon megváltozott a korábban ismert adatvédelmi szabályzat, a felhasználási feltételek, a cookie-szabályzat, valamint a hirdetések rendszere. Úgy látszik, hogy a Facebook karbantartói nagyon szívükön viselik, hogy mindenki folyamatosan naprakész legyen a szabályzat változásáról, illetve az adataink feletti rendelkezés lehetőségeiről. Egy hosszabb leírásban és egy interaktív menün keresztül is bemutatnak minden szükséges tudnivalót.

 

 

Lássuk pontokba szedve, mi is változott:

 

1. A beállításokra kattintva mostantól felkerült a választható opciók közé az „Adatvédelmi alapismeretek” opció. Ez a lehetőség a már korábban is említett interaktív menübe visz, ahol lépésről lépésre, instrukciókkal kísérve elsajátíthatsz minden fontos tudnivalót adataid védelmével kapcsolatban.
2. A menübe érkezve három bemutató közül választhatunk. Az első végigvezet azon, hogy az üzenőfalunkon mit láthassanak az ismerőseink, és nem ismerőseink. Bemutatja mi a teendőnk akkor, ha azt szeretnénk, hogy egy ismerősünk falunkra írt posztját csak az én, és ő ismerősei lássák, vagy akár csak mi ketten. A második bemutatja, hogyan tudunk jobban elrejtőzni, ha szeretnénk. Az utolsó rész pedig arra vonatkozik, hogy hogyan szelektálhatunk az ismerőseink által közzétett dolgok között.
3. A felhasználási feltételek, az adatfelhasználási szabályzat és a cookie-k használatára vonatkozó szabályzat is változik. Ezek a változások elsősorban arra irányultak, hogy javítsanak az erről szóló dokumentumok érthetőségén – egyszerűbbé és gyorsabban áttekinthetővé váltak. Aki kíváncsi a részletekre, megtalálja őket a súgó idevágó részében!
5. Számos új lehetőséggel bővül a Facebook, amelyek némelyike biztosan nagy népszerűségre fog szert tenni a felhasználók között. Ilyen többek között az funkció, amelyik automatikus helymeghatározás után segít feltérképezni az adott környéket, ahol tartózkodunk éppen, éttermekkel, kocsmákkal, sőt, a közelben tartózkodó ismerősökkel együtt.

fb
6. A jövőben kényelmesebbé válnak a vásárlási lehetőségek, egy vásárlás gomb bevezetésével. A gomb lehetőséget kínál arra, hogy a Facebook elhagyása nélkül ismerhessünk és vásárolhassunk új termékeket. Emellett folyamatban van egy olyan funkció, amely pénzügyi tranzakciókat lehet egyszerűen végrehajtani.

7. Egyszerűbben elérhetővé válik, és rövidül az adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatás. Se. :)
8. A jövőben folyamatosan fogunk tájékoztatásokat kapni arról, hogy az új alkalmazások mely adataink segítségével működnek. Például, a korábban már említett helymeghatározás funkció elsősorban a jelerősség, és az akkumulátorral kapcsolatos adatok alapján dolgozik.
9. Valószínűleg mindenki számára ismert, hogy a Facebook vállalatcsaládhoz több más alkalmazás is tartozik. A jövőben ezek a különböző alkalmazások jobban összehangolásra kerülnek, és egyre inkább kiegészítik egymást. Például ha kizártad magadat Instagram-fiókodból, Facebook-adataid használatával új jelszót tudsz beállítani. Fontos megjegyezni, hogy bár a szálak szorosabbra fonódnak, de ez nem befolyásolja a külön-külön megadott adatvédelmi beállításaidat!
10. A felhasználók és a hirdetők kapcsolata viszont nem változik – továbbra is úgy kapunk érdeklődési körünknek megfelelő hirdetéseket, hogy a személyes adatainkról közben semmit nem árulnak el.
11. Aki szokott foglalkozni azzal, hogy külön beállítsa, illetve megszűrje a hozzá érkező hirdetéseket, az biztosan észrevette már, hogy ezek a beállítások sajnos nem lesznek automatikusan érvényesek minden készülékünkre, amiről használunk Facebookot.

A jövőben ez változni fog, így ha beállítunk valamit az okostelefonunkon, az automatikus érvényes lesz a laptopunkra, és fordítva is. A Digitális Hirdetési Szövetség webhelyén keresztül elutasíthatod az általad használt alkalmazásokon és webhelyeken alapuló hirdetések megjelenítését a Facebookon.

 

A változások 2015. január 1.-től lépnek hatályba, és a Facebook használatával automatikusan elfogadásra kerülnek. A változtatások a korábban megadott személyes adatainkat nem befolyásolják, és némelyik eleme fokozatosan, régiónként eltérő időpontban kerül bevezetésre.
A leírás nem a teljes Facebook értesítés tartalmazza – csak az általunk fontosnak tartott dolgokat emeli ki! A pontatlanságért, vagy esetleges változásért az Antropos.hu felelősséget nem vállal. 

Kapcsolódó cikkek:
A MySpace tetemén táncol a Facebook? Mind regisztrálva voltunk, hetente cseréltük a profilzenénket, a Googleben kerestünk előre gyártott profil témákat, vagy ha jobbak voltunk, akkor Photoshoppal szerkesztettünk, és általában megköszöntük az új ismerősöknek az „addot". A Myspace.com közösségi oldal 2003-as indulásával hihetetlen gyorsan berobbant a netes világba, saját netikettet kialakítva évekig vitte a prímet a közösségi oldalak versenyében, amatőr zenészek ezreinek nyújtott tárhelyet és irányította őket a siker felé vezető útra. Imádtuk a lehetőségeit és egyszerre szidtuk azoknak hiányát. Aztán 2008-ban a Facebook megölte.
Facebook uralja a világot A magyarok rohamléptekben csatlakoznak a Facebookhoz, mára már több mint 2 millió 200 ezren vagyunk rajta. Ez hazánk lakosságának majdnem a 23 százaléka. Ennyit a száraz adatokról. Gondolkoztál már azon, hogy a közösségi portálhoz csatlakozók hány busszal tudnának együtt elutazni? És azon, hogy ha mind Budapestre jönnének, hogyan férnénk el a fővárosban? Nem? Akkor itt az ideje!
Ki is végezhetnek a Facebook miatt? A különböző közösségi oldalak életünk szerves részévé váltak. De amíg mi béna képeken, vagy kiírásokon bosszankodunk, addig másokat kivégeznek a Facebook és társai miatt.
Nagyszülők teregetik a szennyest a Facebookon? A szülők is óvatlanok a Facebook közösségi portálon: kutatók szerint ugyanakkora az esélye annak, hogy túl sok személyes információt osztanak meg az oldalon, mint a tinédzsereknél.
Ted, a trágár mackó a Facebookon is támad Félkarú rabló lett Tedből, a trágár plüssmackóból, aki tavaly az azonos című vígjáték főhőseként 540 millió dolláros sikert hozott össze. Nem kell megijedni, az új, ingyenes játékkal nem lehet veszíteni, igaz, nyerni sem, a versenyzők jutalma a puszta szórakozás.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Spiritusz

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére