Azt viszont fontos kiemelni, hogy ezt a döntést nem feltétlenül csak a termékek minősége befolyásolja, hanem az is, hogy a személyzet hogyan bánik a vásárlókkal. Ha félvállról veszik őket, vagy egyáltalán figyelemre sem méltatják, akkor az nem fog túl sok jót jelenteni a bolt számára.
Annak tehát, aki a Kecskemétállás https://kecskemetallas.hu/allasok/kereskedelem-ertekesites aldoldalán meghirdetett bolti eladói pozíciók egyikére pályázik, nem elég elvégeznie egy OKJ eladói tanfolyamot ahhoz, hogy a vevők tőle akarjanak majd vásárolni, hanem bizonyos tulajdonságokkal is rendelkezni kell. A mai cikkünkben pedig ezekkel fogunk megismerkedni.
Fontos, hogy meglegyen bennünk a kereskedői véna
Ha nincsen meg bennünk a szakma alapját adó kereskedői véna, akkor hiába vagyunk profik az elméletből, valószínűleg sohasem leszünk jó eladók. Ahhoz, hogy ebben az ágazatban boldogulni tudjunk, szükség van nyitottságra, érdeklődésre, de határozottságra is egyaránt.
A teherbírás és a kitartás is nélkülözhetetlen
Nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy a bolti eladó feladata kimerül a vevők kiszolgálásában. Ez a munkakör ugyanis sokkal összetettebb és sokrétűbb.
Persze elsősorban a termékek sikeres eladásáért felel, de emellett még a tevékenységi körébe tartozik az áruk kicsomagolása, beárazása, illetve a pultban történő elhelyezése is. Ráadásul részt vesz még a leltározásban, az áruátvételben és a rakodásban is.
Ez tehát egy olyan szakma, amelyhez komoly elhivatottságra és kitartásra is szükség van. Ezek nélkül ugyanis csak nagyon nehezen fog menni.
Szeretnünk kell az általunk kínálat termékeket
A vevők többsége általában sokkal szívesebben vásárol olyan eladóktól, akik magukénak érzik az általuk kínált termékeket. Ha tehát jó kereskedők szeretnénk lenni, akkor fontos, hogy szeressük azt, amit árulunk, és őszintén kínáljuk őket.
Empátia nélkül nem fog menni
Minden ember más. Van, aki kifejezetten szereti, ha egy üzletbe betérve az eladó kedélyesen elkezd vele csevegni a vásárlás során. Van, akit viszont kifejezetten irritál az üres fecsegés.
Ezért a jó kereskedő egyik ismérve, hogy tudja, mikor, hogyan és mennyit beszéljen a vevőhöz, valamint képesnek kell lennie megfelelően felmérni a személyiségét ahhoz, hogy azonos hullámhosszra tudjon kerülni vele.
Amennyiben pedig ezek a tulajdonságok még kiegészülnek némi kedvességgel, pozitivitással, illetve mosolygós és megnyerő attitűddel, akkor biztosra veheted, hogy a vevő elégedetten fog távozni az üzletből, ami manapság hihetetlen jelentőséggel bír, mondhatni maga az élő reklám.