Lemezajánló

Tiefschwarz: Fabric 29

Fabric/Neonmusic
A Tiefschwarz formációt 1996-ban hívták életre a Schwarz-testvérek, akik a '90-es évek kezdetétől lemezlovasként alapozták meg azóta felfelé ívelő karrierjüket. Első lemezük 2000-ben jelent meg, s a lelkes fogadtatásra való tekintettel rajongótáborukat folyamatosan kényeztetik különféle remixekkel. Ezek közül legfrissebb a Fabric-sorozat 29-es darabja, ahol a fivérektől megszokott szigorú eklekticizmus dominál.

A nyitó Grace (Louderbach Aka Troy Pierce) lassan beiduló, kissé száraz electrohouse, melynek érdekességét az expandereffektek adják. Claude Vonstroke Whose afraid of Detroit?- feldolgozása már csöppet izgalmasabbnak ígérkezik a több csatornán érkező, ’80-as évekbeli Nasa-memóriákból itt ragadt dallamokkal, melyek szerencsére a dal végéig kitartanak. A ritmika amolyan németes, néhol villanykongákkal megbolondítva, s innen libbenünk át a csapat egyetlen saját jegyzésű nótájához- Damage-: laza, sötét tónusú electropop, fülbemászó, bár kissé tucatdallamvilággal, ám itt felfedezhetünk némi halovány hajlamot a kísérletezgetésre, amolyan másnapos Herbert-szinten. A következőkben viszont sajnálatosan kidomborodik a menetelős irányvonal (Teodor Zox – Extruder, Touane – Bassic, Thomas Schumacher: Rotor, Night on Earth – Rondell, Gummihz – A.A.K.N.Y., Ichundu – Hey), igencsak minimalizált izgalmakkal fűszerezve. Hiába, a jó germánok nem tudják levetkőzni eziránti elragadtatottságukat. Egészen a 10. trackig kell várnunk a következő említésre méltó momentumokra: Jamie Jones – Amazonja visszhangosított gitársamplerrel képes kiragadni a hallgatót a teljes letargiából, s tovább vezetve Sleeper Thief – Freefall hangjaival progresszív vizekre evezünk, persze a lemez elején kis dózisban adagolt Delta-életérzés terebélyesebbé, az album pedig izgalmasabbá válik. Meghökkentő tétel a Depeche Mode John the revelator-ének futurisztikus szétmázolása. A feeling még klappol is, ám ember legyen a talpán, aki a cím elolvasása nélkül felismeri. Ez persze nem feltétlenül negatívum.
Kemény, egyenes csapásokkal, acid-es dallamokkal ront be Riton – The hammer of Thor, az egyik legjobban eltalált dal. A záró Kate Wax – Beetles and Spiders experimentalba hajló kopácsolása igazán lemaradhatott volna, mivel a műfaj mesterei ezt sokkal jobban csinálják, de még ez is élvezhetőbb, mint a lemez közepe. A borongós hangulat miatt bevállalós darkereknél is gyakori vendég lehet a válogatás, de semmiképp ne napfényes reggelen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Zene

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére