Társadalmi célú reklámok

Ti hogy bírjátok a társadalmi célú reklámokat? Azt, amikor Mézga Géza rossz biciklit vásárol az interneten vagy amikor a cukorbetegségről ad elő két igen gyenge grafikájú figura. Ezúttal a médiumok összefogtak a társadalmi hirdetések és közérdekű közlemények propagandálásáért. A Médiaunió és Társadalmi Tudatformálásért alapítvány húsz médiavállalkozás képviselőit és további harminc médiumot és kiadót tartalmaz. Minden évben egy kiemelkedő nagyságrendű országos kampány segít ezek terjesztésében. A Médiaunió júniusban pályázatot hirdet a www.mediaunio.hu honlapon, ahol a 2009-es év kampányának témáját választják ki.

Több mint 200 médium alkotja jelenleg – alapítóként, pártoló tagként vagy
médiapartnerként – az újonnan létrejövő Médiauniót. A hazai médiafronton soha
nem látott összefogás ötlete – részben az Egyesült Államokban már több mint 60
éve rendkívül sikeresen működő Ad Council ideáját adoptálva – Geszti Pétertől
származik. Mint elmondta, ötletével először a Szeretem Magyarország Klubot
kereste fel, s a szervezet fel is karolta a kezdeményezést, ami aztán túlnőni
látszott a klub lehetőségein, ezért úgy döntöttek, hogy a média hozzon létre
egy, a Szeretem Magyarország Klubtól független szervezetet. “Magyarországon a
társadalmi célú üzenetek javarészt ad hoc jelleggel jelennek meg. Gyakori, hogy
egy-egy civil szervezet, vagy állami szerv magában indít egy rövid idejű,
valamely fontos társadalmi problémára a figyelmet ráirányító kampányt. Az
általában minimális büdzséből készülő társadalmi célú kampányok hatása sajnos
nehezen érzékelhető, olyan, mint amikor egy világító lövedéket lövünk a sivatagi
éjszakába, egy rövidke fény után azonban újra marad a sivár sötétség.” –
nyilatkozta Geszti, aki hozzátette, hogy az Unió célja, hogy szakmai
összefogással, stratégiai kommunikációval, többlépcsős professzionális
kampányokkal, a problémát és megoldási lehetőségeit tudatosítsa az emberekben,
így valódi mérhető változásokat érjen el. A Médiaunió, egyfajta média
“nagyhatalomként” fantasztikus lehetőséget fog az érintetteknek kínálni. A
Médiaunió legfőbb célja tehát olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok
szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek
érzékelhető és mérhető változás érnek el a magyar társadalomban, az
állampolgárokat érintő problémák megoldását és a közgondolkodás megváltoztatását
célozzák.
A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az
adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok
által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke Dr Schmidt
Mária, tagjai Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter. Schmidt
Mária elnök elmondta “Egy deklaráltan politikamentes, példaértékű összefogásnak
lehetünk tanúi, hiszen a közgondolkodást meghatározó médiumok lehetőségeikkel és
felelősségükkel élve most egy közös célra fókuszálnak, ezzel hatalmas
lehetőséget teremtve” A kuratórium elnökasszonya elmondta, már most júniusban
várják a témapályázatokat, hiszen a 2009-es évben olyan komplex kampánnyal
szeretnének elindulni, ami hosszas szakmai előkészítést igényel. Az országos
tévécsatornák például nem csak reklám és PR felületeket adnak, hanem a csatornán
látható sorozatok forgatókönyvében is szerepet kap a kiválasztott üzenet. A
sorozatok jövő tavaszi epizódjai azonban már idén ősszel felvételre kerülnek.

Az alapítvány mellett működik az úgynevezett Médiaunió Klub, melynek a média
és reklám felületek gazdái a tagjai. Ez a demokratikusan működő szervezet végzi
és koordinálja a gyakorlati teendőket. A Klub operatív működéséért egy öttagú
választott grémium felelős. A Médiaunió Klub vezetősége: Geszti Péter
reklámszakember, az ARC közterületi kiállítás képviselője, Gerendai Károly a
Sziget főszervezője, az Est Média képviselője, Borókai Gábor a Heti Válasz
lapigazgató – főszerkesztője, Fischer András az origo vezérigazgatója és Pusztay
András az MTV1 műsorigazgatója, aki egyben e grémium elnöke is. Mint azt az
elnök elmondta a Médiaunió szervezete a kiválasztott témát szakemberek, és civil
szervezetek bevonásával dolgozza fel, ezen túl koordinálja a professzionális
PR-, és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját, valamint igénybe veszi
médiatervező-, és vásárló ügynökségek, kutató cégek segítségét is.

Mindamellett, hogy a médiumok továbbra is szerepet vállalnak különböző,
számukra fontos TCR kampányokban, előzetes egyeztetések szerint arra számítunk,
hogy a szinte felbecsülhetetlen PR értéken túl mintegy 6 milliárd forint értékű
direkt reklámkampányt kap a kiválasztott üzenet. Ez talán egyértelműen mutatja,
hogy a Médiaunió által létrejött összefogás valóban egyedülálló jelentőségű ezen
a piacon… Pusztay külön kiemelte, hogy úgy döntöttek, a kezdeményezésükhöz nem
fogadnak el sem állami, sem civil támogatásokat, a működés költségeit a
tagdíjjakból fedezik, a felületeket pedig mindenki térítésmentesen bocsájtja a
Médiaunió rendelkezésére. Az elnök azt is elárulta, hogy a Klub nyitva áll a
csatlakozni kívánó médiumok reklámfelület tulajdonosok előtt.

A Médiaunió
alapító tagjai az RTL Klub, a TV2, a Magyar Televízió, az MTV Networks, a Sláger
Rádió, az ESMA, az origo, az index, a Port.hu, a METRO, az Axel Springer, a Heti
Válasz, a Népszabadság, a Pannon Lapok Társasága, az Est Csoport, a Hamu és
Gyémánt kiadó, azt ARC Kft, az Europlakát, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete és
a Campus Média. A Ringier és a Klub Rádió pártoló tagként csatlakozott az
alapítók köréhez.
A Médiaunió médiatámogatója jelenleg a Danubius Rádió, a
győri Revita TV, a Professional Publishing
Hungary Kft. valamint a Zalaegerszeg
TV és az Unió partnerei közt tudhatjuk a Mediaedge:cia média kommunikációs
ügynökséget, a Berg Médiát, a Média Insight-ot, a Szonda Ipsos Média-,
Vélemény-, és Piackutató Intézetet valamint a Magyar Reklámszövetséget.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Spiritusz

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére