Bár sok munkahely esetében csábító ajánlatként hangzik a fiatalos csapat ígérete, a generációs különbségek egyáltalán nem biztos, hogy áthidalhatatlan akadályt képeznek egy sikeres vállalkozás életében. A fiatalos lendület az idősebb korosztály tapasztalatával kiegészülve komoly versenyelőnyt is jelenthet a piacon.
Egy multigenerációs munkahely természetesen magában hordozza a konfliktusok lehetőségét is. Elsőre talán ijesztőnek hangzik ez a felállás, hiszen mindenki egy nyugodt, barátságos munkakörnyezetre vágyik. De a konfliktus önmagában nem gond, ha ehhez megfelelő konfliktuskezelés is párosul.
Hiszen nincs másról szó a generációs különbségek kapcsán, mint eltérő felfogások, élettapasztalatok és nézőpontok ütközéséről. Biztosan sokat hallottunk már a különböző generációs elnevezésekről. A „boomerek” a második világháborút követően, 1945-1965 között született nemzedék, az 1965-1980 közöttiek az X, az 1981-1995 között születettek pedig a milleniálok genercáiót képviselik, ezután pedig az Y generációról beszélhetünk.
Minden korosztálynak megvannak a maga előnyei
A „boomerek” számára sokszor idegennek tűnik az egyre modernebb technika, viszont egy olyan korban nőttek fel, amikor az emberek huzamosabb időt töltöttek egy munkahelyen, adott esetben egész életük során csak néhányszor döntöttek a váltás mellett.
Az általuk képviselt lojalitás és az évek alatt megszerzett tapasztalat ugyanolyan fontos és előnyös, mint a milleniumokra, még inkább az Y generációra jellemző lendület. Bár nehezebben köteleződnek el, és sokszor keresik a változást, a technika és a modern szemlélet a vérükben van. Az X generációsokra elsősorban a magas szintű problémamegoldás és az egyedi vélemények, álláspontok a jellemzőek.
Egy ilyen felállás természetesen szülhet konfliktusokat, azonban ezeket jól kezelve a generációs különbségek, ha nem is tűnnek el, de a különböző korosztályok nagyos sokat tanulhatnak egymástól. Ez pedig végső soron csak a cég javára válhat. Az embereken múlik, hogy ezt mennyire tudják kamatoztatni.