A biztonsági mentés három szabálya, amit minden cégvezetőnek tudnia kell

(x)
Az online adattárolás rengeteg olyan előnnyel bír a hagyományos, fizikai módszerrel szemben, melyek megkönnyítik a munkavégzést a könnyű kezelhetőség miatt.

Egyre ritkább, hogy akár egész termeket elfoglaló, papírokkal teli mappákkal találkozunk egy cégnél, szinte már természetesnek számít, hogy minden adat egy felhőalapú rendszeren kerül tárolásra. Ez nemcsak biztonságosabb, de kifinomultabb és modernebb megoldásnak is bizonyul.

 

Mi is az a biztonsági mentés?

A biztonsági mentés egy olyan technológia, amely a felhő alapú rendszerekben vagy más tárhelyeken lévő adatokat összeomlás, kibertámadás vagy egyéb adatvesztés esetére biztonságosan elmenti, lemásolja. Bár elengedhetetlen lenne gondoskodni a rendszeres biztonsági mentés készítéséről, sok cég félvállról veszi ezt a feladatot, és csak akkor gondoskodnak ennek bevezetéséről, ha már megtörténik a baj. Pedig elég egy rossz mozdulat, és rendkívül fontos adatok kerülhetnek visszaállíthatatlanul törlésre, vagy épp egy meghibásodott, netán elvesztett eszköz is megnehezítheti az adatokhoz való hozzáférést.

 

A biztonsági mentés felhő optimalizációs szolgáltatás igénybevétele esetén automatizálható. Ez azt jelenti, hogy a rendszer a háttérben folyamatosan gondoskodik az adatok biztonságos tárolásáról és másolásáról. Az adatok ilyen esetben egy távoli adatközpontban kerülnek mentésre, melyek hozzáférési engedélyek segítségével kerülhetnek elérhetővé a felhasználók számára.

felh_antropos

A biztonsági mentés három szabálya

Minden meglévő adatról készíts legalább egy biztonsági mentést!

Nagyon fontos, hogy a vállalkozásodon belül tárolt adatok mindegyikéről legyen legalább egy, de inkább két biztonsági másolat. Legyen szó szenzitív személyes adatokról vagy üzleti titkokról, netán munkafolyamatokhoz elengedhetetlen fájlstruktúrákról, hozzáférésekről – ne fukarkodjunk több másolattal rendelkezni, akár külön tárolókon vagy felhőkön. Adatvesztés vagy -lopás esetén ugyanis rendkívül sok időt és költséget vehet igénybe a helyreállítás, mely igen komoly anyagi kárt és akár munkakiesést is okozhat a vállalkozás számára.

 

Használj időzített mentést biztosító szolgáltatókat!

Annak érdekében, hogy a felhőn tárolt adatok elérhetőek legyenek, és a biztonsági mentés során is gond nélkül történhessen a másolatok készítése, fontos, hogy minden struktúrált és rendszerezett legyen. Ehhez nyújthat megoldást a felhőoptimalizáció, amely segít rendszerezni a munkavégzéshez és az adattároláshoz elengedhetetlen fájlokat. Mindezt úgy teszi, hogy az adatok könnyen elérhetőek legyenek, és logikusan felépített rendszer segítségével, tárhelytakarékosság szempontjából is megfelelően legyenek optimalizálva.

 

Ha egy jól strukturált, átlátható rendszerben kell rendszeres, automatizált, időzített mentést elvégezni, kisebb valószínűséggel történik adatvesztéshez vezető rendszerhiba. Az időzítés segítségével akár naponta készíthetünk teljes vagy csupán a megelőző 24 óra alatt módosított fájlokról mentést, így teljes biztonságban tudhatjuk adatainkat.

 

Gondoskodj a megfelelő adatvédelmi rendszer kiépítéséről!

Mint tudjuk, manapság a kiberbűnözők legnagyobb célja a vállalkozások tárhelyein tárolt adatok megszerzése, mellyel akár zsarolhatják is a céget, vagy eladhatják azokat harmadik fél részére. Ezt megakadályozandó elengedhetetlen, hogy olyan biztonsági és adatvédelmi rendszerrel rendelkezzünk, amely nem válik könnyű kibertámadási célponttá.

 

Ezen a szolgáltatáson és a rendszerhez szükséges hálózat kiépítéséhez semmiképp sem érdemes spórolni cégvezetőként, hiszen az adatok kikerülése esetén rendkívül súlyos problémáknak nézhetünk elébe. Elvégre nemcsak üzleti titkokat, de a munkavállalók szenzitív személyes adatait is tároljuk, amelyek kikerülése esetén súlyos pereket is kaphatunk a nyakunkba.

Miért olyan fontos ez a cégek esetében?

A biztonsági mentések készítése és a jól struktúrált, optimalizált felhőalapú rendszereken való adattárolás rendkívül megkönnyítheti a munkavégzést. A munkavállalók így nem töltenek hosszú perceket egy-egy, a munkavégzéshez szükséges fájl kikereséséhez, és azok törlése esetén is előhívhatják a biztonsági mentést. Márpedig cégvezetőként a legfontosabb szempont, hogy a munkavállalók számára minél optimalizáltabb, könnyebben elérhető legyen a feladatok elvégzése. Ezzel időt spórolhatnak, javulhat a teljesítmény, hiszen jóval több energiát fektethetnek a projektekbe, ahelyett, hogy a lassú, átláthatatlan rendszerben próbálnak dolgozni.

 

Érdemes tehát nagy hangsúlyt fektetni az adatvédelmi rendszer kiépítésére, a felhőoptimalizációra, és a biztonsági mentés rendszerességére, hogy bármi is történjen, a munkavégzés zavartalanul folytatódhasson tovább.

 

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Spiritusz

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!
lap tetejére