Gondoltátok volna, hogy Indiában több mint 100 millióan kezelik a Facebook-ot? Tudtátok, hogy Thaiföldön 1,5 millióan töltenek fel képet az Instagramra? Hány millió tweet került fel naponta 2014-ben? Mennyi az inaktív felhasználók száma Twitteren?
Amikor eltelik egy év érdemes visszatekinteni az elmúlt esztendőre, és rendszerezni a történéseket, az erre szolgáló tudományág a statisztika. Számokkal mutatja be a valóság számszerű információit és kíméletlen módon jeleníti meg az adatokat. Az Antropos.hu e szakterület segítségével gyűjtötte össze a közösségi oldalakra jellemző érdekességeket 2014-ből.
Először nézzük meg a legnagyobb közösségi hálózat számvetését. A Facebook-nak összességében véve 1,28 milliárd aktív felhasználója volt havonta. Márciusban voltak a legtevékenyebbek regisztrálói, ugyanis 1,01 milliárdan mobilon is elérhetővé tették jelenlétüket a közösségi oldalon. A felnőttek 72%-a legalább havonta egyszer csekkolta profilját. A Föld második legnépesebb országában (Indiában) több mint 100 millió embernek volt regisztrációja. A legelterjedtebb ok, amiért valaki törölte magát az az érdektelen posztok megjelenése.
A 2010-ben indult Instagram rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert, ezt bizonyítja, hogy 2014-ben 200 millióan kapcsolódtak be havi rendszerességgel az okostelefonokról elérhető fényképmegosztó portálra. Statisztikák alapján a tizenéves korosztálynak a kedvenc közösségi oldala lett (a Facebook után). Az elmúlt 6 hónapban 50 millióan váltak tagjaivá. Thaiföldön 1,5 millióan használták az Instagramot.
A több mint 1 milliárd user-rel rendelkező Twitter is nagy sikerszámokat könyvelhetett el az elmúlt esztendőben. A feliratkozók együttesen 500 millió tweet-et küldtek el naponta. A bejegyzettek 78%-a mobilról olvasta a bejegyzéseket. Meglepő adat, hogy a mikroblog szolgáltatáshoz csatlakozók 44%-a az inaktív tweetelők táborát erősítette, ugyanis ők a belépésüket követően soha nem posztoltak az oldalra.
Hozzászólások