A musical rajongók számára alapdarabnak számító Producerek nem véletlenül a színház egyik legnépszerűbb darabja, Mel Brooks és Thomas Meehan rendkívül szórakoztató mókáját a Madách Színház teljesen korrekten állította színpadra remek színészeket megnyerve a feladatra. A darab önmagában is rendkívül szerethető, történetének központjában a bukott színházi producer és könyvelője áll, akik egy újabb bukásból remélnek két milliót keresni. A garantált csődöt a neonáci galamtenyésztő Franz Liebkind Hitler tavasza című darabjában látják meg, a főszerepet a tökéletesen tehetségtelen svéd Ullára, a rendezést pedig az ízlésficamos, meleg rendezőre, Rogerra bízzák…
A színház fotóspróbáján Gálvölgyi Jánost láthatjuk Max Bialystock szerepében – ő az előadás leggyengébb láncszeme. Sem az ének, sem a tánc terén nem jeleskedik a komédiás, ami egy musical esetében komoly hiányosságot jelent. Partnere, Szente Vajk azonban épp ellenkezőleg, lubickol Leo Bloom szerepében, burleszki mozdulatokkal csetlik-botlik, tökéletes választás a karakterre. A női erőt Oroszlán Szonja képviseli, Ulla szerepét mintha neki írták volna, megkockáztatom, hogy még a filmben teljesen korrekten alakító Uma Thurmant is le tudná játszani a színről. Ugyancsak a filmes kollégával vetekszik Barát Attila Franz Liebkindje, egyszerűen isteni, amit művel a galambtenyésztő szerepében. Az új arcok közül Hajdu Steve győzőtt meg igazán. Igazi nagyasszonny Roger bőrébe bújba, mikozben a pipiskedő Hujber Ferencről egy másodpercig sem tudom elhinni, hogy a saját neméhez vonzódna.
A darab sikeréért persze nem csak a színészek felelősek: a csapat koordinálást Szirtes Ádám rendező végzi, a díszletet Kentaur tervezte – aki most sem tudott mellényúlni –, a jelmezek pedig az Operaház egykori vezető jelmeztervezője, a 2006-ban elhunyt Vágó Nelly munkáját dicsérik.
Hozzászólások