A március 4-i Budapestinfon Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes bejelentette, hogy új arculatot kap fővárosunk, amelynek szerves része az új logó és szlogen – A város, amely egyesít – is.
A szlogen kifejezni hivatott, hogy a főváros egyesíti Budát, Óbudát, Pestet és a Margitszigetet, történelmi örökségükkel egyetemben. A régi logóból már ismeretes oroszlánok, a város címere és a szent korona helyet kap az új címerben is.
Fontos szempont az aktuális marketingstratégiában, hogy nemzetközileg is befogadhatóbbá váljon Budapest arculata, azonban a hagyományokat tiszteletben tartva valósuljon meg mindez.
Tarlós István főpolgármester szerint a logó: „Identitást hordoz magában, méltó Budapest értékeihez, de modernitást tükröz és időtálló”.
Az új arculati kézikönyv a következő hónapokban kerül kidolgozásra a BVA jóvoltából, az egész projekt elméletileg év végére kész lesz. A bevezetés pedig folyamatosan fog történni, „kifutó rendszerben”, tehát ha valamit cserélni szükséges, az új lép majd a helyébe. A program célja egy olyan egységes arculat kidolgozása, amelyet a hazafiak magukénak érezhetnek, tudnak vele egyesülni, a külföldiek részére pedig könnyebben megemésztenek.
2010-ben készült egy másik logó, azonban ez olyannyira nem épült be a város életébe.
Ebben a logóban, mint látjuk, a kék szín dominál, célja, hogy pozitivitást sugalljon és nem mellesleg a Dunát, mint hidat testesíti meg. A szalagból hajtogatott B betű, pedig egyben egy szívet is formáz, amely (gondolom) a szeretetet, az egységet szimbolizálja. Ez a kissé szentimentális „arc” nem jött be 5 évvel ezelőtt, hamarosan kiderül az újnak mi lesz a sorsa!
Hozzászólások