Tőzike Tanösvény

2018. 11. 05. 15:59 - Cockpit Journal

Habár már átléptünk november hónapba, továbbra is csodás őszi napokkal ajándékoz meg minket az évszak… A kellemes, napsütéses időjárás mellett képtelenség a négy fal között eltölteni az időt… Így fényképezőt ragadtunk és indultunk is a természetbe… Választásunk Szigetbecsére esett…

A nyáron már úti céljaink között szerepelt a Ráckevei-Soroksári Duna-ág partján elterülő kistelepülés, azonban most visszatértünk, hogy végigjárjuk a Duna holtága mellett kijelölt Tőzike Tanösvény útvonalát. A XIX. század első évtizedeiben már hasonlóan nézett ki a táj, hiszen ekkor már elkészült az északi, majd a déli elzáró gát. Az egykoron hatalmas vízmennyiségeket átengedő Duna ág, ma is őrzi grandiózus mivoltát.
A több, mint tíz éve felavatott tanösvény, könnyed séta lehetőségét adja a családok, a párok, a kikapcsolódni vágyók számára. A mindössze egy kilométer hosszú túra öt állomásból épül fel, ahol a különböző élőkultúrákkal ismerkedhetünk meg. Alig kezdtük meg túránkat, már magával is ragadott a minket körülvevő természet… A holtágat szegélyező fák a sárgától a vörösen át a barnáig a szivárvány változatos színeiben pompáztak.

A hidacskán átkelve tárul elénk a barna szántóföldek mentén magasodó fehér törzsű nyárfákból álló puhafás ligeterdő. Fantasztikus hátteret biztosítva a réten kialakított játszótér és kilátó számára, ahol a megfáradt utazó kicsit megpihenhet. Mi sem tettünk másként… Romantikus túránk harmadik állomása már a Becsei-sziget keményfás ligeterdejében található, ahol a sokat megért tölgyfák árnyékában fedezzük fel az érintetlen természet csodáit. S el is jutunk az ösvény végéhez, ahol egy piciny vízzel telt mélyedés partján ismerkedhetünk meg a nádasok lenyűgöző élővilágával. S utunk véget is ért… Visszautunk során kisebb fatáblák segítségével ismerkedünk meg a vénic szil, a kocsányos tölgy és a fekete nyár bűbájos példányaival. Mesés kirándulásunk során csodálatos élményekkel, s képekkel gazdagodtunk. Biztosan állíthatom, hogy tavasszal ismét visszatérünk az ártér egyik legszebb virágáról elnevezett, Tőzike Tanösvényre!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Utazás/Szállás

gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!