2006. augusztus 15.

SZIGET FESZTIVÁL 2006 – 7. nap

A Sátán feneke - És a hetedik napon...
...És a hetedik napon Isten megteremtette, majd felkiáltott, Jesus, this is Iggy! A rajongók pedig azóta is, egyik legjobban összerakott, sátáni teremtményeként emlegetik.

Megjegyzés: remélem, kedves barátnőm nem sérelmezi, amiért kölcsönveszem tőle a fenti (A sátán feneke) címet, arra a kis időre, amíg Iggy Pop neve mellé biggyeszthetem. Ám egy dolgot tudni kell: Iggy sátáni mivolta nem szarvacskákban, villás végű farokban és patákban nyilvánul meg, sőt még a kellő gonoszságot, vagy az alvilági uralmat se feltételezem róla; csupán előadói tehetségére célzok vele. Mert az van neki, elég sok, erre gondolt nyilván az is, aki egy bot végén Satan feliratú pólót himbált koncert közben. Mert Iggy, a maga 1947-es születésével, lenyomott mindenkit, finoman szólva szájbabkepbal:2:130kepjobb:3:130* Aztán lassan felkúszik a Prodigy is a színpadra, és ha eddig a tombol szót alkalmaztam, akkor most az őrjöngöt mondanám, a színpad közeléből való menekülésem közben most érzem legnagyobbnak a tömeget, és a leghígabbnak is. Állításomat arra alapozom, hogy szigetes napjaim alatt egyszer sem fogták meg a seggemet, Prodigy alatt viszont tizenöt percen belül négyszer is, pedig egyáltalán nem sátáni. Az idő számlálása alatt számtalan slágert fedeztem fel a repertoárban, és biztosan ugráltam is volna rá, ha lett volna kedvem. De nem volt, pedig a zúzás néha metalosba is áthajlott, és látszólag mindenki jól érezte magát, nekem viszont csak Iggyék jártak az eszemben. Arra pedig megint rájöttem, hogy zavar a lélektelen professzionalizmus, Keith Flint az ugráláson és tapsoláson kívül nagyrészt lófaszt sem csinált, ilyen szempontból nem sokban különbözött attól, ha egy dekoratív lánykát tesznek fel a színpadra táncolni. Maxim Reality énekelte végig az egészet, félig fehérre festett arccal, a vokált nélkülöző részekben viszont teljesen rezzenéstelen arccal álldogált. Bevallom, örültem, hogy vége lett, és körbenézhettem, hogy mit tartogat még a Sziget az utolsó napon.
A MŰPA Jazz sátrában valószínűleg az Amoebas-hoz volt szerencsém kb. negyed óráig, aztán a kényszer az elmaradások bepótlására tovább hajtott, avagy még meg kell nézni, amit lehet. Volt ahol már csak a helyszín szétszedésébe botlottam, végül amin leragadtam, az a Színház és Táncsátor szabadtéri színpadánál az Arcipelago Circo Teatro, Tesoro című darabja volt, cirkuszi és színházi elemeket vegyítve. Mivel itt is már csak a félidőre értem oda, elég nehéz volt bekapcsolódni, de végül sikerült. Az alapsztori egy robinzonád, a hajótörött küzdelme egy szigeten, nagyon látványos elemekkel megvalósítva, álomszerű világot teremtve. A kubai akrobaták hintáról ugráltak hatalmasakat szaltózva egy nagy ágymatracnak tűnő valamire, amit a többi tartott, egy alkalommal egy tűzkarikán keresztül is sikerült ezt összehozni. Közben óriás medúzák úsznak a levegőben, a főhős pedig kalickába zárva vergődik a szárnyaival, néha operába illő dalok hangzanak fel. Kicsit szürreális, de Prodigy után kellemes, és megnyugtató zárás volt.
Viszlát sziget!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére