Először rendezik meg a Színházak éjszakáját Budapesten, március 31-én.
„Mindig van olyan út, aminek a létezésről fogalmad se volt. Csak rá kell lépni.” Ez a mondat Helmut Krausser Bőrpofa című darabjában hallható és talán rá illik a férfi főszereplőt (főhőst?!) alakító színészre is: Mészáros Bélára. Létezik egy kis mag, ők a „Béla fanatikusok”, elsősorban nekik készült ez a beszélgetés. Másodsorban pedig mindenkinek, aki már látta a Bőrpofát és aki még nem.
Alig egy hónap múlva, március 25-én (az eredeti időpont március 17. volt, de a színész januári térdműtétje miatt változott erre a napra), 16 és 20 órai kezdettel, a
Budapesti Tavaszi Fesztivál keretén belül, a Vígszínházban lép színpadra
John Malkovich.
A Magyarországon és Közép-Európában egyedülálló műfaj, az interaktív
vacsoraszínház 2012-ben tovább folytatódik. A Gyilkosság a vacsorán
sorozatban ráadásul 2 új darab is terítékre került immár magyar szerzők
tollából. A Gyilkosság a vacsorán olyan rendhagyó élmény, amit a krimi
és a színház, valamint a társasjáték összeolvadása biztosít.
Várakozáson felüli az érdeklődés és a figyelem a Városmajorban megnyílt új játszóhely iránt, melynek Színház Szerdák sorozatában február 1-jén Körtvélyessy Zsolt 100. alkalommal adja elő Gogol egyik legismertebb művét.
A Hodworks társulat tavalyi, nagysikerű darabja a Basse danse februárban ismét látható a MU Színházban, melyet egy majd másfél éves próbafolyamat előzött meg. A hosszú próbafolyamat során egy olyan mozgásrendszer rajzolódott ki, amelynek a kiszámíthatatlanság a rendezőelve. Az izmok és a reflexek véletlenszerű működése adta szabadságban – az egymásra figyelésnek és reagálásnak köszönhetően – az egzaltált szólók közösséggé fejlődnek, a szimultán mozdulatok szinkronná alakulnak, a mozgás tudatosan szétbontott elemei új formákat eredményeznek. Ez a fizikalitásból kiinduló mozgásrendszer befolyásolja a tudatállapotot, ami óhatatlanul visszahat a mozgásra, ezzel végtelenítve a koreográfiát.
Minden élőlény kártevő, akire nem jut kártevőirtó, az megúszhatja. A Küklopsz Műhely által előadott Kártevőirtás az abszurd kezdéstől a még abszurdabb folytatáson át a lehető legabszurdabb befejezésig halad. Félve megyünk ki a színházból.
Michael Parker Bohózata két részben a Nyugati téri Szikrában. Nyerj belépőt!
Markó Iván Kossuth-díjas koreográfus új balettje a Fesztivál Balett
előadásában, egy csodás munka: titokzatos, sejtelmes és varázslatos.