Reklámajándék: felesleges plusz, vagy professzionális marketingeszköz?

(x)
Szinte nincs ember, akinek ne lenne otthona rejtett zugában egy reklámajándék: egy régi kártyanaptár, egy logóval ellátott toll, egy elfeledett hűtőmágnes vagy éppen egy gravírozott pohár.

Van értelme ezeknek a tárgyaknak, vagy csak a helyet foglalják, és idővel mennek a kukába? Érdemes a cégeknek ezzel a módszerrel hirdetniük magukat?

 

Hol találkozhatunk velük?

A reklámajándékok szinte észrevétlenül vesznek körbe bennünket. Egy hűtőmágnes, rajta egy hasznos telefonszámmal, egy toll, amit hirtelen előkapunk vagy egy gyerekek kezébe nyomott lufi is lehet reklámajándék. Ezekhez több helyen hozzájuthatunk; sok esetben másodkézből kerül hozzánk, ám természetesen magától cégtől is megkaphatjuk. Érkezhetnek levélben, de lehet, hogy egy konferencia vagy kiállítás helyszínén nyomják azokat a kezünkbe. Állhatnak önmagukban, vagy többedmagukkal egy csomagban, ami összességében reprezentálja a küldő céget.

Egy konferencia alkalmával akár egy jól ismert vagy egy induló cégtől is kaphatunk ajándékot, ám nem minden konferencián van szükségük a cégeknek arra, hogy reklámozzák magukat. Ugyanakkor a több szolgáltatót felsorakoztató eseményeken – úgy mint egy oktatási kiállításon vagy egy animéket kedvelő közösségnek szervezett rendezvényen – mindenképp hatalmas jelentősége van egy-egy jól kitalált reklámajándéknak.

 

reklámajándék_antropos

 

Reklámajándék mint marketingeszköz

Azon túl, hogy a potenciális ügyfelek tudomást szereznek rólunk, és netán élnek is a cégünk adta lehetőségekkel, a reklámajándék esetenként hosszabb távú befektetés. Előfordul ugyanis, hogy az, akinek az ajándékot adjuk, nem törődik vele rögtön, de mivel a tárgynak funkciója van, használni fogja: felteszi a hűtőre, ráteszi a kulcstartójára vagy beviszi az irodába a többi toll közé. A tárgyak így látszólag feledésbe merülnek, ám mégis ott vannak, s ha szükség van rájuk, a tulajdonosuk egyből fogja tudni, hova és miért nyúljon.

Ugyan a XXI. században az internetes reklámok rendkívül népszerűek, és olcsóbbak is, mint a kézzel fogható reklámok, nem feltétlenül jobbak, hiszen mulandóak. Ha szétnézünk otthonunkban, nem biztos, hogy két kezünkön meg tudjuk számolni a fellelhető reklámajándékok számát, hiszen sokuk funkciójánál fogva otthonra lelt nálunk, így használati tárgyként tekintünk rájuk, nem reklámként.

Egy emlékezetes vagy jópofa tárgyat ajándékozva az érdeklődőknek, nyomot hagyhatnak maguk után a cégek. Egy egyetem vagy főiskola esetén, ha egy diák vacillál, hogy melyik három helyet jelölje be a jelentkezés során, könnyen lehet, hogy egy reklámajándék lesz a döntő. Ilyen esetben nem is feltétlenül a tárgy hasznossága a szempont, hanem a gesztus és az ötlet, hiszen ha még erre a kedvességre is gondol az intézmény, bizonyosan jó hely lehet!

A nagyobb találkozókra, tematikus rendezvényekre kitelepült éttermek vagy boltok is osztogathatnak ajándékokat vagy akár kuponokat is, melyek mind befektetések, hiszen több ügyfelet is nyerhetnek általuk.

Reklámajándék esetén a cégeknek ügyelniük kell rá, hogy a termék valóban hasznos ajándék legyen, ne tukmálás, vagy egy olyan tárgy, amit az ember az első kukába beledob. Amennyiben a cégek kreatív ajándékkal kedveskednek, aminek ténylegesen hasznát veszi a potenciális ügyfél, jó eséllyel hazaviszi, és használja. Egy tollnak, egy vonalzónak, egy kulcstartónak vagy egy mérőszalagnak mindig van helye a háztartásokban, így ezekkel nem nyúlhatnak nagyon mellé a cégek.

 

Nem mindegy, hogyan csináljuk!

A reklámajándéknak nemcsak jónak kell lennie, hanem az időnek és a helynek is megfelelőnek kell lennie az átadáshoz. Egyes kiállításokon és egyéb eseményeken az ember már az új helyzet miatt is szívesebben fogad el ajándékokat, hiszen ha jól érzi magát, minden egyes tárgy az adott helyre és hangulatra fogja emlékeztetni. Nem érdemes hát tolakodni az ajándékkal, viszont ha a kérdésekre válaszolunk és kedvesen mosolygunk, a potenciális ügyfél nem is akarja otthagyni, amit neki szánunk!

Természetesen nemcsak a különböző eseményeken kaphatunk reklámajándékokat, hanem már meglévő ügyfélként is kényeztethetnek bennünket a szolgáltatók. A cégek ilyen esetben akkor tesznek ki igazán magukért, ha személyre szabott ajándékkal kedveskednek. Ez a karácsonyi időszakban jellemző, ilyenkor számíthatunk gravírozott tollakra, vagy olyan asztali naptárra, amelynek képein a felhőkbe írva vagy éppen tengerparti kavicsokból kirakva olvasható a nevünk. Ezzel a cégek biztosítanak arról, hogy továbbra is számítanak az együttműködésre, így csak rajtunk áll, élünk-e vele.

A reklámajándék ugyan sok cégnek felesleges pénzkidobásnak tűnhet, ez koránt sincs így: egy kedves, jól átgondolt, kreatív ajándékkal ha ügyfelet nem is szereznek, a megajándékozottaknak egy jó napot biztosan. Az, hogy szükség lesz-e még az ajándékon található telefonszámra az már a jövő zenéje…

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Spiritusz

  • Modern, letisztult enteriőr a konyhában

    Ha felújításban gondolkodunk vagy egy új építésű lakásba költözünk be, akkor a berendezést illetően az egyik legfontosabb helyiség a konyha.

  • A vetex varázsa: varrj, formázz, kísérletezz!

    Ha imádsz varrni és kíváncsi vagy, hogyan bővítheted a technikai eszköztáradat és teheted változatosabbá a munkáidat, akkor jó helyen jársz.

  • Melyik a legjobb távdobó orsó feederezéshez?

    A mai horgászat egyik sokat alkalmazott és népszerű módszere a rezgőspicces, avagy feederes horgászat.

  • Tudj meg mindent a keveset emlegetett, de fontos B1-vitaminról!

    A B-vitaminok kapcsán kevés szó esik a tiamin néven is ismert B1-vitaminról, pedig fontos szerepe van a glükóz-anyagcserében, továbbá nélkülözhetetlen a normál ideg-, izom- és szívműködéshez. 

  • Party fényfüzérek a szabadtéri programokhoz

    A kellemes idő beköszöntével egyre több időt töltünk a szabadban, a tavaszi-nyári időszak pedig különösen kedvez a kerti programoknak, közös sütögetéseknek, családi étkezéseknek, egész napos zenés mulatságoknak, melyekhez elengedhetetlenek a party fényfüzérek.

  • Ideje a régi kerti bútorok felújításának!

    Ha olyan szerencsés vagy, hogy kert vagy legalább egy kis terasz tartozik az otthonodhoz, ahová ki tudsz ülni, akkor biztosan olyan kerti kiülőd, asztalod vagy régi székeid is vannak, amelyek a használat során megkoptak, vagy egész egyszerűen csak kifakult a színük. 

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!
lap tetejére