Az azonban egészen meglepő, mennyi üresjárat van egy olyan filmben, ami ennyire pörögne, s ennyire a látványra épül. A sztori ugyanis, ami ebben a díszletben játszódik, faéknél is egyszerűbb. Bárki, aki már látta a film trailerét, bízza magát nyugodtan a saját fantáziájára és egészítse ki, majd vonjon köbgyököt, és megkapja ezt a filmet.
A film persze nemcsak sztori, kép is. Sajnos azonban a film ezen a téren is elbukott. Új látványelemmel nem rukkoltak elő a készítők, sőt az unos-untalan használt 3D ezúttal igencsak felesleges volt, alig használták valamire. (Ryan Reynolds háromdében, erre máris érdemes volt beülni, mondta valaki mögöttem – lelke rajta). A kamerákat elég esetlegesen helyezték el, a képi világ a Hellboy színvonalát meg sem közelítette. Érdekes viszont, hogy a rendező mennyire szereti a repülő dolgokat: pernyét, kocsikat, embereket. Persze ez a témából adódik, mégse túl eredeti.
A díszletek amúgy elég fapadosak lettek. Különböző filmekből nyúltak mindent. A Harry Pottertől a Die Hard filmekig. Főként a film központi eleme, a Jerikói Aranytorony sikerült félre, habár lehet, hogy a svédelőknek akartak kedvezni. Ajánlom helyette Aquincum új tenyérnyi szenzációját, a kis mécsestartót.
A sztori és a díszletek mellett persze fontosak a színészek, akik élettel tölthetik meg a legkevésbé életszagú szituációkat is. Ryan Reynolds nem rontott a filmen, bár a – csak pillanatokra felbukkanó – öreg kínai fószer (James Hong) egyértelműen lejátszotta. Stephanie Szostak (Julia) ugyanazt a karaktert hozta, mint a Redben. Jeff Bridges persze most is remekelt és Kevin Bacon nagy formában volt. Őt valamiért kihagyták a film reklámkampányából. A színészek alakításai végső soron kipipálhatóak.
Persze az se mindegy, mit kell mondaniuk. A film általában vérszegény poénjai között azért volt egy-egy zseniális villanás…
A cikk folytatása ITT!
Hozzászólások