Michael Kors: Különc gyerekből birodalomépítő

Kors nem csak a modellalkatú nőkre gondol tervezéskor. De hogy lett a divat egyik ikonja?

“A ruhák olyanok, mint egy jó étkezés, egy jó film, egy nagy adag zene.” – állítja korunk egyik legsikeresebb divattervezője, az 56 éves Michael Kors.

Nem mondhatnánk, hogy mostanában jött rá az általunk viselt ruhaneműk boldogító hatására és fontosságára. A Michael Kors Holdings alapítója ugyanis gyerekkorától kezdve nagy érdeklődést és lenyűgöző tehetséget mutatott a divat iránt. Bár ő maga általában nagyon egyszerűen öltözködik, és legfeltűnőbb kiegészítője az ikonikussá vált fekete napszemüvege, kreációi a luxust, kényelmet és az eleganciát tükrözik, kézitáskái pedig a jólét modern kori szimbólumai közé tartoznak.

1959-ben született a New York-i Long Islanden Karl Anderson Jr. néven. Édesapja, az idősebb Karl Anderson akkor még egyetemista volt, édesanyja, Joan Hamburger pedig modell. A házasságuk hamar felbomlott, és Joan hozzáment Bill Korshoz, a fia megkapta a nevelőapa vezetéknevét, és a gyermek kreativitását támogató édesanya felajánlotta, hogy megváltoztathatja a keresztnevét is. Így lett a kis Karl Andersonból öt éves korában hivatalosan is Michael David Kors.

Az ötödik életéve nem csak a névváltoztatás miatt volt fontos, de az anyja esküvője miatt is. Ugyanis nem tetszett neki az édesanyja által választott esküvői ruha, így néhány változást kért – Joan pedig szó nélkül engedelmeskedett fiának, aki már akkor is jobban értett a stílusos öltözködéshez, mint a legtöbben felnőtt ember napjainkban.

A kisfiú meg is maradt ennél a szenvedélyénél. Nap nap után édesanyja kifogástalan gardróbját tanulmányozta, és amíg a többi korabeli kissrác a bőrt és esetenként a másik sípcsontját rugdalta, addig ő otthon maradt, és a divatról, ízlésről beszélgetett a divatszakmában nem kevéssé jártas Joan Korsszal, vagy a szobájába zárkózva rajzolt ruhaterveket. Ennek persze meg is lett a hátránya – a kis Michaelt fura érdeklődési köre és nyíltan vállalt homoszexualitása miatt rengeteget csúfolták. Éppen ezért 2010-ben, már milliárdos divatmogulként videójával támogatta az It Gets Better (Lesz ez jobb is!) Projectet.

A projekt célja, hogy érzelmi támaszt és segítséget nyújtson a magukra maradt meleg fiataloknak.

Azonban nem csak a társak becsmérlő szavai maradtak meg a korai évekből. A számtalan délutánnal, amit skiccelgetéssel töltött, és persze hihetetlen tehetségével bejutott a New York-i Fashion Institute of Technology egyetemre. Azonban Kors mindig is szabad szellem volt, és nem kimondottan feletek meg neki az egyetemi keretek, így kilenc hónappal később fogta magát, otthagyta a neves oktatási intézményt, és munkát vállalt egy butikban az 57. Sugárúton. Itt kapott is egy polcot, ahol a saját tervezéseit árulhatta. És ez volt a szerencséjének záloga. Az üzlet ugyanis a Bergdorf Goodman nevű luxusáruházzal szemben állt, és a Bergdorf akkori divatigazgatója, Dawn Mello felfigyelt Kors ruháira a kirakatban. Be is ment megérdeklődni, hogy ki alkotta a darabokat, távozásakor pedig egy visszautasíthatatlan ajánlatot tett a fiatalembernek – a tervező bemutathatta a kollekcióját az áruház vásárlóinak, ugyanis helyet kapott az áruház harmadik emeletén. Mindez 1980-ban történt. Egy évvel később megalakult Kors cége, azóta pedig a divatvilág minden évben gazdagodik egy hamisítatlan Kors-kollekcióval.

 

Ennek a sztárvilág és a politikai elit egyaránt örül. Bizonyságképp a hírességek a hétköznapokon és a vörös szőnyeges eseményeken egyaránt hordják a ruháit, napszemüvegeit, ikonikus táskáit és óráit. Az USA jelenlegi fisrt ladyje, Michelle Obama az első hivatalos portréján is a tervező fekete, ujjatlan ruháját viselte. Állandó vásárlói között van Heidi Klum, Catherine Zeta-Jones, Jennifer Lopez, Rachel McAdams, Kate Hudson, Taylor Swift és Blake Lively is. Jennifer Garner pedig 2006-ban az Oscar díjátadó egyik műsorvezetőjeként szintén Kors egyik kreációját viselte. Filmes körökben szívesen kérik fel alkotásra – Rene Russo például A Thomas Crown-ügyben volt látható a tervező ruháiban. És a tinédzserek is hamar megtanulhatták felismerni a darabjait, hiszen a Gossip Girl (Pletykacica) című enyhén divatorientált sorozatban számtalan ruhája és kiegészítője jelenik meg, valamint ő maga is feltűnik egy, a divathétről szóló részben önmagát alakítva. A mostani kampányát többek között a tökéletes testű és babaarcú Victoria’s Secret angyal, Lily Aldridge reklámozza, de állandó vendég a kifutóját Kendall Jenner, Gigi Hadid, Jacquelyn Jablonski és Lindsey Wixson, csak hogy néhány nevet említsünk. Persze a férfiak közül is a legjobbak vonulnak a gáláin. Új felfedezettje például a szőke kékszemű világszenzáció, Lucky Blue Smith.

Kors egyébként nem csak a modellalkatú nőkre gondol tervezéskor. A MICHAEL Michael Kors és a KORS Michael Kors egyaránt a férfivásárlók igényeit elégíti ki. Plus size vonala is van, ezen kívül tervez az átlagember számára is elérhető árú ruhákat és kiegészítőket, hiszen az az elve, hogy minden embernek joga van kényelmesen érezni magát a ruhájában és közben kifogástalanul kinézni.
Ezt persze csak támogatni tudjuk, és a nyálunkat csorgatni minden újabb kollekciójának érkezése után.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére