Megváltással és messianizmussal nyílt meg a debreceni Modem kiállítása augusztus 13-án. Egy összfogásról van szó, ami nem vándorkiállítás, hanem magyar vállalkozás, ugyanakkor több nemzet segítségével sikerült a megvalósítása. Az amerikai Andy Warhol Múzeum, a párizsi Musée D’Orsay és a montreali kortárs múzeum is hozzájárultak a páratlan kezdeményezéshez, a téma ilyen léptékű megjelenítésére ugyanis még nem volt példa (1300 négyzetméteres a kiállítótér, 200 alkotással).
A kiállítás szerkezete:
A test szentélyének 20. századi átértelmezése, plasztika, kínzások és még a klónozás is képbe kerül, hogyan váltsuk meg a testet?
A halál értelmezési módja alapvetően formálja a tudatunkat, kultúránkat, mert az alkotó ember folyamatosan túl akar mutatni önmagán és valami olyat létrehozni, ami halála után is örök érvényű maradhat.
A manipulatív eszmék és a politikai ideológiák, a diktatúra máig éreztetik a hatásukat, utópiák megjelenési formája.
Jézus történetével a kiállítók nem csak a vallásos embereket kívánják megszólítani, ateistáknak is mondhat újat, mert Isten fiának története nélkül az egész történelemmás színezetben tűnne föl.
Néhány név a kiállításon szereplő művészek közül:
Csontváry Kosztka Tivadar, Salvador Dalí, Joan Miró, Moholy-Nagy László, Munkácsy Mihály, Pablo Picasso, Andy Warhol…
Hozzászólások