A virtuális épületfestés műfaja
A 3d animációk fejlődése és elterjedése nagy hatással volt a kortárs művészetekre. A virtuális épületfestés más néven architekturális vetítés olyan mozgókép vetítése épületekre mely igazodik az épület architekturális elemeihez és ez által nem csak színezi hanem „mozgatja” is az adott épületet. Ez a technika az elmúlt 4-5 évben került előtérbe az óriás fényerejű, nagyfelbontású projektorok megjelenésével, mivel ezek a gépek már elegendő fényerővel rendelkeznek és a DLP technológiának köszönhetően kiváló képminőséget biztosítanak.
A verseny részletei és célja
A Visualpower azt az elvet vallja,hogy minőségi munkát hosszú éveken keresztül csak úgy lehet végezni, ha képesek szabadjára engedni fantáziájukat és fel tudják fedezni a hivatásukban rejlő „művészetet” . A virtuális épületfestő verseny gondolata pont az imént említett okok miatt született meg.
Ez a művészeti ág még gyermekcipőben jár, hiszen öt éves múltra tekint vissza csupán. A világban is csak néhányan művelik professzionális szinten ezt a műfajt, hazánkban még kevésbé elterjedt főként a magas költségek miatt.
A versenyre olyan animáció és mozgókép készítők pályázhattak, akik szabadon választott témában projektoros kivetítésre alkalmas, zenei aláfestéssel komponált 3 perces a Magyar Nemzeti Galéria középső homlokzatának architektúrájával harmonizáló pályaműveket adtak le.
A Visualpower célja a versennyel, hogy felhívja az alkotók és a közönség figyelmét is erre a különleges műfajra, bemutatkozási lehetőség és technikai eszközök teremtése olyan alkotóknak, akik nyitottak a vizuális kultúra ezen irányzatára valamint, hogy a fiatalabb korosztály körében is érdeklődést keltsen fel az újszerű látvány és a zenés kíséret segítségével.
Technikai nehézségek és a megvalósítás
A rendezvény helyszíne vetítési szempontból okozott némi fejtörést, ugyanis a versenyfelülettel, azaz a Magyar Nemzeti Galéria „B” épületével szemben áll ifj. Vastagh György „Csikós” elnevezésű szobra, így a vetítést egyedi módon kellett megoldani. Már csak a felület méreteit tekintve sem volt egyszerű kivitelezni hisz a versenyfelület 31 m széles,18 cm magas, a teljes vetített felület pedig 55m széles 18m magas.
A szobrot Vista Spyder videóprocesszor segítségével „kerülik ki” amely a két oldalon elhelyezett projektorok által vetített két félből rakja össze az egész panorámaképet. Nagyon fontos szempontnak tartják a vetítés minőségét. Nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő kontrasztra a színtelitettségre valamint arra, hogy minél valósághűbb legyen a vetített kép.
A 12 döntős:
Varga Zoltán, Lóránt Demeter, Ocztos István, Taskovics Éva
Korán Gabriella, Bessenyei Kati, Fazekas László, ILLUVISION, 100% PAPRIKA, KIÉGŐ IZZÓK, Tamás Iván, URBANISER VISUALS, Besenyői Ádám.
Hozzászólások