Magyaros minta minden darabban: Blue Paprika

Interjú
Pálffy Szilvia és Szűcs Teréz együtt dolgoztak ki egy olyan brandet, ami egyre elterjedtebb itt nálunk és külföldön egyaránt. A Blue Paprika védjegye a magyaros minta becsempészése minden egyes darabba. Azonban a lányok elzárkóznak attól, hogy túllőjjenek a célon, vagyis, hogy elszállt és utcai viseletre hordhatatlan ruhákat tervezzenek. A két divattervezőt kérdeztük munkásságuk titkairól.

-Mióta foglalkoztok ruhákkal?
Szilvia: -Én már vagy húsz éve foglalkozom ezzel, persze nem mindig tervezéssel. Az Iparművészeti Főiskolán végeztem, majd jelmeztervezőként dolgoztam. Később az Orlando Collectionnél dolgoztam, és a Retro Jeansnél. Most már hat éve dolgozok a Devergonak és a Budapesti Divatiskolában tanítok, művészeti vezetője vagyok.
Teréz: -Nálam ez gyerekkori álom, nem rég találtam egy első osztályos rajzot, amire ráírtam, hogy textíltervező szeretnék lenni. Nálam most is a textíleken és az anyagokon van a hangsúly. Mindennek ellenére nem a divattal kezdtem el foglalkozni eleinte. Az élet úgy hozta, hogy az animáció felé mentem el, igy ott végeztem és máris átmentem a ruhákhoz. A Budapesti Divatiskolában végeztem el a divattervező szakot, majd a fashion.hu-nál dolgoztam.

-Hogyan találatok egymásra?
Teréz: -Tehát a fashion.hu-nál dolgoztam és interjúra mentem Pálffy Szilviához. így találtunk egymásra.
Szilvia: -Mindkettőnkben munkálkodott az a vágy, hogy valami egyedi kollekciót készitsünk, magyar motívummal. Ezen kívül mindketten egyet értettünk abban, hogy kereskedelmi divatot szeretnénk megvalósítani, nem pedig művészetit. Más néven street wear-t!

-Hol találhatunk Blue Paprika ruhákat?
Teréz: -Főként a WAMP vásárokon vagyunk jelen, ahol rengeteg az érdeklődő. Sok megrendelés jön, akiket elinvitálunk erre a helyre. Az elkészült darabokat itt tároljuk, de mivel főként megrendelésre készülnek, hamar elfogynak. átom a farmer meghatározó nálatok, nem csak a Retro Jeans és a Devergo miatt, hanem a Blue Paprika kollekcióban is.
Szilvia: -Igen, én farmerrel foglalkozok már régóta, és csupán véletlen adódott, hogy Teréz is farmerből készitette a vizsgamunkáját.


-Csak nőknek terveztek?
Teréz: –Nem, férfiaknak is, csak most nincs kész áru. A Balkán Fanatik együttes az egyik megrendelőnk, és ők azonnal elviszik a férfi darabjainkat. A ruhához hozzátartozik a cipő és a kiegészitők.

-Nálatok ezek is kaphatók?
Teréz: –Igen, a cipők éppen készités alatt vannak, Attalai Zita segítségével, aki amúgy elismert cipőkészítő. Barcelonában a cipőmúzeumban már jól ismert a neve. Fülbevalók, és kitűzők pedig most is vannak. A WAMP-on már sokan irigyek ránk, annyit adunk el ezekből.


-Mennyire érdekel titeket az aktuális divat?
Teréz: -Teljes mértékben. Figyelemmel követjük a nemzetközi divatot és annak változásait, részt veszünk kiállításokon és fashion week-eken.
Szilvia: -A divatban az a lényeg, hogy évente teljesen meg tud újulni. Az a fő, hogy te is ezt tudd nyújtani, mindig megújulni és alkotni. Mivel mindketten dolgozunk tervezőként nagy cégeknél elkerülhetetlenül követnünk kell a legújabb trendeket. Igy ez a Blue Paprikába is beépül.


-Honnan jött a Blue Paprika elnevezés?
Teréz: -A blue egyértelműen a farmerre utal, hiszen ez nálunk a fő textil, a paprika pedig a magyarságra. A világon mindenhol tudják mi az a paprika, és rögtön Magyarországra asszociálnak. Az volt a lényeg, hogy külföldön is megértsék a brand lényegét.


-Mi a következő nagy dobás?
Teréz: –Nyárra csak megrendelések vannak, a Budapest Fashion Week-en biztos ott leszünk legközelebb is. Ezen kívül nem titok, hogy New Yorkba hamarosan megérkezik a kollekciónk. Kiváncsiak vagyunk a reakcióra, hogy ott hogy tetszik az embereknek.


-Van kedvenc divattervezőtök? (a klasszikus kérdés)
Teréz: –Jean Paul Gaultier, Galiano és Westwood. Az őrültek!


-Mi lesz a 2009-es divat?
Teréz:
-Ami, most nekem az újak közül nagyon tetszik az a gypsy vonal. A színes, és sokszor elhasználtnak, rongyosnak tűnt darabok. Most főként férfiaknál lesz jellemző a gypsy divat.
Szilvia: -Én hirtelen a farmerre gondoltam, ami 2009-ben ismét a 60-as éveket idézi majd. Nagyon bő szár, trapéz forma és magas derék. Persze nem kell kidobni a nagyon szűk nadrágjainkat sem, csak a jövőben a nőiességen lesz a hangsúly.


 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére