Ez egy olyan terület, amit ha nem kezelsz jól, nem leszel az elsők között a Google találati listáján. Egy hosszú folyamat, nem pipálható ki gyorsan. A tudatos építkezés az alapja.
A Google egy nagyon összetett rangsorolási rendszerrel működik, komplex algoritmusok mentén dolgozik. Már az első lépéseket is ezek ismeretében tedd meg, mert később sokkal nehezebb lesz kibogozni a szálakat.
Ha jártas vagy a SEO-ban az önmagában is szuper, de külső szakemberek segítségét is érdemes kikérni. Amikor pedig már ott tartasz, hogy aktuális lesz a hirdetéskezelés, akkor igénybe veheted különböző marketing ügynökségek szolgáltatásait is.
Mit tudhat egy marketing ügynökség?
Az ügynökségekben az a jó, hogy egy helyen dolgozik minden szakértő, akire szükséged lehet. Tegyük fel, hogy marketing stratégiát építenél vagy hirdetéskezelésre keresel szakembert. Egy all inclusive szolgáltató, mint amilyen például Marketinges Erika és csapata, nagy segítségedre lehet.
Ők főként kkv-kal foglalkoznak, palettájukon a termékek fotózásától, a Google, Facebook és TikTok hirdetésen át a weboldal készítésig minden szerepel. De van lehetőség kifejezetten SEO-zásra is, ami már egy külön szakterület.
A keresőoptimalizálásról
Jó, ha a legfontosabb információk birtokában vagy, amikor SEO-ról van szó. Ez a folyamat nem percek, órák, de még csak nem is napok alatt hoz eredményt. Hosszú, kitartó munka vezet a célhoz. Mire ügyelj?
- Először is legyen egy jól felépített, felhasználóbarát weboldalad. Használj CTA (Call-to-action) gombokat, gyorsan töltődjön be a site, mobilra is legyen optimalizálva!
- Az oldalcímekre, az URL-ekre, a meta leírásokra, a képek méretére és Alt-text-jére is érdemes figyelni. Ha a büdzsé engedi, készíttess egy auditot, ami ezek mentén elemzi a site működését.
- A releváns tartalmak és linkek közlése kulcsfontosságú.
- Megfelelő legyen a kulcsszavak használata – ha kell, használj ragokat, ha nem, akkor ne is erőltesd!
SEO és tartalom
A SEO alapja a szuper, mondhatni tökéletes tartalom. Legyen folyamatosan frissülő az oldalad! Inkább közölj egyszerű, de a témához kapcsolódó híreket, mintsem bonyolult, irreleváns szövegeket. Törekedj a könnyű olvashatóságra, kerül az ismeretlen kifejezéseket! Ugyanez igaz a képi megjelenítésre is. Lényeges a koherencia!
Ahhoz tehát, hogy előkelő helyet tudj elfoglalni a Google találati listáján, hasznos és friss, releváns információkat kell közölnöd a weboldaladon. Emellett kulcsfontosságú, hogy gyorsan töltődjön be a site és minden felhasználói igénynek megfeleljen (alap, hogy mobilbarát legyen). Figyelni kell a nyelvhasználatra és a helyesírásra is! Ha ezek mind a helyén vannak, könnyen bekerülhetsz akár a TOP 3 közé!