Lábunkat a Tiszába!

A szocializmus egyetlen cipőmárkája ma az egyetlen magyar cipőmárka, ami ilyen brand-et tudott építeni, és piacot talált a felső-közép árkategóriában. Mindezt száz százalékig magyar erőből. Nézz Tisza cipő fotókat!

Ez a termék bebizonyította, hogy nem tiszavirág életű. Van, aki divatból hordja, hiszen hódít a retro, és vannak, akik nosztalgiából viselik, és eleget tesznek a hajdani érzéseiknek: “Minden időben, Tisza cipőben!”

A kezdet…
Azóta, hogy Thomas Bata meglátta, hogy Martfű megfelelő hely lesz: víz, úttest, sinek találkoznak… sok víz lefolyt a Tiszán. 1942-ben kezdte a Cikta Rt. a gyártást, majd hét év múlva államosították, és Tisza Cipőgyár Nemzeti Vállalatként működött tovább.

…és a változások
A szocializmusban a PVC talp műbőrrel párosult. Kelet felé exportálhattak, a szocialista blokk kiváltsága volt a Tisza, és a Honvédelmi és Belügyminisztérium és a Munkásőrségnek külön még bakancsok is készültek. Ha háború volt, és kimerült a készlet, a hiányzó bőrt fával pótolták. A 70-es években hazánk legnagyobb cipőgyára volt, ontotta a gyár a torna- és sportcipőket. Franciaországban is hordtak Tisza Cipőgyárban készített futballcipőket. 1976-tól többéves szerződések biztosították a nemzetközi piacon való részvételünket: Farnciaország nem tágított, és a Tisza lábbelik eljutottak Angliába, Kuwaitba, Líbiába.

Az 1990-ben leálltak a gépek, elapadt a Tisza, de 2002-ben újra beindultak.
Vidák Lászlónak köszönhetően újra fellendült a márka. A logóban, ami 1971 óta létezik, maradt a tradícionális kék, fehér és piros, de a mai cipők együtt hullámoznak a divattal, és modern színekba öltöztetik a lábunkat.
Budapesten három boltjuk működik, de az ország különböző pontjain is nyíltak márkaboltok: Debrecenben, Győrött, Szombathelyen, Pécsett.

A Tisza cipő kereskedelmi vezetője, Ördög Szilárd érdekes részleteket árult el a Tiszát illető tervezésről, gyártásról és a marketingtevékenységről.


A tervezés
– Mivel száz százalékig magyar márka, nem élvezi külföldi tőke támogatását, így nem is függ tőle. Ez a függetlenség hatalmas szabadságot ad: a Tisza cipő vonzereje a sokszínűségében rejlik – árulja el a kereskedelmi vezető -. Egy fazon számtalan színkombinációban, anyagvariációban megtalálható, 2-3 havonta újdonságokkal rukkolunk elő. Kreatív csapatunk végzi a kollekció tervezését, szem előtt tartva a vásárlók igényeit; megnézzük, mi piacképes, és így fog öszeállni egy kollekció.
Egy világmárka nem teheti meg, de mi igen: egy konkrét országban elmélyült tervezési marketinget építünk, és támogatjuk a fiatal magyar iparművészek munkáját. Erre több példa volt már.

Vágó Réka a 2006 tavaszi matyó mintás kollekció tervezésében működött közre.

Egyedülálló a cipő, mely Budapest metróvonalait ábrázolja, a 3 metró-útvonalat a megfelelő színben. Doma Tibor grafikus ötlete a Sneaker Pimps cipőpályázaton akkora sikert aratott, hogy vásárlói nyomásra létrejött a kollekció, ami színek szerint 100-100 példányt jelent.

Sajátos a „klasszik” modell. A 20-as 30-as években Budapest mintaként elhíresült díszítés elegáns hatást kölcsönöz a sportcipőnek is. A legutóbbi szezonban poszóból is elkészült.

100% retro a „mamusz”, zipzáros, régi stílusú viselet, a nagyi is hasonlót hordhatott… Ez a modell halszálkás mintában is forgalomba került.

A fő vonal a cipő, de emellett Tisza üzletben találhattok felsőrészeket, táskát, sapkát, pénztárcát, és egyéb divatos kiegészítőket, mint például a speciális Lakó Ákos-féle lemezfülbevalót is.


Így készül – gyártás
Nem féléves kollekcióban gondolkodunk. Szezononként 30-50 modell készül. Amelyik közkedvelt lesz, gyorsan fogy, az hamarabb kifut, szemben azzal, ami kevésbé nyerte el a vásárlók tetszését. Ha a termékmennyiség fogy, gyártunk újabb modelleket, a színekkel variálva tesszük érdekessé a kollekciót.
A kollekció limitált, hiszen 160 – 300 pár között készül el egy cipő. Vannak alap modellek, amelyek folyamatosan kaphatók. A színes termékeink szezonálisak, idény szerint készülnek. A szezononként kialakított tervezési koncepciónkat befolyásolja a divat: a bőrgyárak által kínált színválasztékból válogathatunk.

A gyártás háromszor-négyszer annyiba kerül itthon, mint a Távolkeleten, de a minőséghez ragaszkodva maradunk Magyarországon.
Aki Tisza cipőt vásárol, tudja, hogy a magyar ipart és magyar munkaerőt támogatja. A gyártás Martfű közelében, két faluban folyik: egyik helyen felsőrész készítése, a másik helyen talpalás történik, manufakturális jelleggel; mind a mai napig hasonló technológiával, mint ahogy 71-ben elkezdődött. A gyártás sok kis alvállalkozó bevonását jelenti: kéreg-, cipőfűző gyártásával, hímzés előállításával foglalkoznak.
Mivel hazánkban nincs megfelelő minőségű bőr- illetve gumigyártás, az alapanyagokat elsősorban Olaszországból és Spanyolországból importálják.


A Tisza a kezdetektől fogva gerillamarketing-tevékenységet folytat.
Ez a márkához hű tudatos, egyedi marketingkampányban nyilvánul meg. A termékek és az üzletpolitika is különbözik az egyéb cipőmárkáktól.

“Célcsoportunk a fiatal főiskolások, egyetemisták, középiskolások rétege, a 15-től a 25 éves korosztály; ezen belül is véleményvezér réteg, aki nem jár abban, amiben mindenki jár, nem szeretik a világon mindenhol kapható populáris márkákat, és a távolkeleti gyártmányokat.”

Akik a Tiszát szeretik, azok a Tisza által jó szórakozási lehetséget kapnak. Ezért támogatják a kezdetek óta a Bëlga együttest, és azokat a DJ-ket, akik olyan helyeken és olyan stílusban zenélnek, amelyet ez a réteg szívesen hallgat, illetve szívesen jár oda.

Rendkívül sikeres volt a 2006 őszi Sneaker Pimps “tervezd meg a cipődet” pályázat a Merlinben, melyet az ARC-cal közösen írtak ki.

Az új tavaszi kollekció március 16-a után lesz kapható a Tisza márkaboltokban.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére