Hipsztereknek annyi, itt vannak a yuccie-k!

Ezt a kifejezést sokat fogjátok még hallani. Valószínű, egy új társadalmi csoport. De pontosan kik? Kattints!

Yuccie – ezt a kifejezést sokat fogjátok még hallani. Valószínű, hogy egy új társadalmi csoportot takar. Ők azok a városi fiatalok, akik kreatív tevékenységet folytatnak és megbántódnak, ha hipsztereknek szólítják őket.

A mozgalom még a juppie-kal (young urban professional) kezdődött az ezredforduló előtt. Az értelmiségi fiatalok csoportjára a média gyorsan nagy figyelmet fordított, így a köztudatba is hamar bekerültek. Ismertetőjegyeik egyike, hogy szellemi munkát végeztek, melynek köszönhetően magas életszínvonalon éltek, de a családalapítást nem siették el. Helyette kulturális programokra és technikai újdonságokra költötték pénzüket.

Az Egyesült Államokból induló mintát a hipszter fogalma váltotta fel, mely szintén értelmiségi fiatalokat takar, akik a mainstream-től eltérő irányzatokban érezték igazán otthonosan magukat. Legyen szó zenéről, filmekről vagy öltözködésről. Az utóbbi időben ennek a teóriának is leáldozott, tehát vége a vastagkeretes szemüvegek térhódításának, a szűk farmerok uralmának és a kivillanó tetoválások korszakának.

David Infante, a Mashable Magazin újságírója új társadalmi szubkultúrát jelentett be, a yuccie-t (young urban creatives), ami a juppiek és a hipszterek ötvözetéből áll. Fiatalok, sikeresek, átlagon felüli fizetéssel és kifinomult ízléssel. Legfontosabb ismertetőjegyük a tudatosság. Álmaik megvalósítása az elsődleges céljuk, kreatív tevékenységet folytatnak és nevetségesnek érzik, ha hipszter jelzővel illetik őket. Elsősorban saját üzletben/cégben gondolkodnak, ahol elméleteiknek nem szabnak határt. Ötleteikkel és elképzeléseikkel gyorsan lépkednek egyre előkelőbb helyre a munkahelyi ranglétrán. Kreativitásuk miatt sok pénzt keresnek, melyet szeretettel költenek el kulturális fesztiválokon, művészkávézókban és minőségi éttermekben. Az utazás sem harmadrangú szempont számukra.

Fotó: designtaxi.com

Fotó: designtaxi.com

A közösségi média felületeit aktívan használják, bár a Facebook helyett inkább az Instagramon nézegetnek bejegyzéseket. Gyakran előfordul, hogy fotók és szavak helyett hashtegeket alkalmaznak. A legújabb technikai eszközök megvásárlására sokat költenek, mert munkaeszközüket képezik az innovatív technológia vívmányai, melyek segítségével ötleteiket rögtön tudják kivitelezni is. Azonnali megoldást találnak minden váratlan helyzetre, a sok online ismerősüknek köszönhetően.

Honnan ismeritek fel őket? Stílusosan és márkás ruhákban öltöznek. Napi outfit-jükben hibát nem találtok. Valószínű, hogy a legmodernebb telefon, laptop van náluk (amit még talán sosem láttatok). Férfiaknál a szakáll és a bajusz már nem divat a yucciknál. Tetoválásaikról sem tudjátok szemrevételezni őket, hiszen nem feltűnő helyekre varratják. Előfordulási helyeik: gasztrobárok, ahol laptopjaik mögül elképzelhető, hogy egy világmegváltó projekten dolgoznak. Filmklubokban, ahol művész filmeket vetítenek, mert számukra a mozi túl átlagos…

 

Kapcsolódó cikkek:
Híres Magyar Hipszterek Brücknek János kiállításán jártunk a 400-ban, ahol olyan magyar híres emberekkel találkozhattunk, mint II. Rákóczi Ferenc, Kossuth, Széchenyi vagy éppen József Attila...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére