Fogalmazás a nyaralásról

Fesztivál gyermek- betegségek nélkül – BalaTONE

Kilátogattunk az idén július 18-22 között első ízben Zánkán megrendezett Balatone fesztiválra ahol az ígéretek szerint megzenésített nyaralás várt ránk. Ez az első Balatone fesztivál de mégsem mutatkoztak a szervezésben gyermekbetegségek, mivel egy profi szervezőgárda áll mögötte, akiknek a nevéhez fűződnek az eddigi EFOTT és Hegyalja fesztiválok. A helyszín és környezet is kiváló. A Balatone saját stranddal és a minden igényt kielégítő infrastruktúrával rendelkezik. Így azok is nyugodtan kilátogathattak a fesztiválra, akiket eddig a ToiToi WC-k rettentettek vissza. Fesztiválon felvonult a megszokott hazai fesztivál-zenei paletta, de ott volt még például a Dog eat Dog vagy az Asian Dub Foundation is.

0.nap
Nagy várakozásokkal indultunk neki az útnak, a megbeszéltek szerint 5 órakor találkoztunk a Déli pályaudvaron. Megvettük a jegyünket és 10 perc múlva gondoltunk már a hűvös vonatban csücsülünk, de csak indultunk volna a Balaton partra mivel a nagy melegben ugyanis összeomlott a MÁV-nak a menetrendje és ez kihatással volt a mi vonatunkra is ami egy IC volt ennek ellenére 70 perc késéssel indult. Amikor végre elindult a vonatunk rájöttünk, hogy se, klíma se IC jelleg csak meleg víz járt a csapzott utasoknak. A vasúttársaság becsületére legyen szólva mikor 10 óra után megérkezett a vonatunk a helyjegy árát kezelési költség levonása után, visszatérítették. Megérkezés után rögtön a fesztiválra vezető utat kerestük. Szerencsére sok és segítőkész rendezővel találkoztunk így nagyon hamar, mindent megtudtunk átvettük a jegyünket majd gyorsan sátrat vertünk. A nap izgalmait és viszontagságait egy éjszakai fürdőzéssel feledtettük.

1. nap
Miután felkeltünk végig jártuk a rendezvény területét felmérve, hogy milyen programok várják azokat, akik a koncertek között kikapcsolódásra vágynak. Ekkor rájöttünk, hogy nem csak holmi vendégcsalogató a „Nyaralás megzenésítve” szlogen. A saját strand a közeli kikötő az úttörők életét bemutató időszakos kiállítás mind-mind színesítették a programot. A nagy meleg nem rettentette vissza a fesztiválozókat a bulizástól. Mivel a rendezvényre kilátogatók dacolva a napszúrással a rendezvény helyszínén található remek strandon tölthették a délelőttjüket. Az extrém UV sugárzás ellen mindenkinek a rendelkezésére állt egy sátor a vízparton, ahol mindenki kaphatott ingyenes védelmet. Már az első napon is neves előadók színesítették a rendezvény zenei palettáját. Az első koncert, amire kilátogattunk nem volt más, mint a Kowalsky meg a Vega. Sátras koncert és a negyven fokos hőség ellenére megtelt a Café színpadja. Az együttes tagjain se érződött a hőség, ugyanolyan vagy még nagyobb lelkesedéssel éltek a színpadon, mint, ha a szabadban öröm zenélhetnének. Felcsendültek az örök klasszikusnak számító számaik, mint például a fekete lepke, de a műsor gerincét mégis a forradalom rt. című albumukon található slágerek képezték. Ezután utunkat a Nagy színpad felé vettük. A nap fináléja az Irigy Hónaljmirigynek jutott. 22:30 percre megtelt a nagy színpad előtti tér és elindult a mirigykedés. Az IHM társulat tanúbizonyságot tett arról, hogy „A nyolc kan” sohasem ég ki. Az együttes életét bemutató koncerten nem maradhatott el az örök fesztivál résztvevő Vazul néni sem, aki hol fesztivált szeretne bezáratni, hol meg a színpadon tombol. A napot a Malátabárban zártuk… hogy ott mi volt? már nem emlékszünk!

2. nap
A hőség a mai napra is meg maradt sátorban körülbelül negyven fok gyorsan fel kelünk és irány a part . Ezen a napon részt vettünk egy külön programon, mert meguntuk a fürdést. Egy csodálatos hajókirándulásra invitáltak minket. Innen tekintettük meg a környék látnivalóit. Miután vissza tértünk egyből megnéztük a program füzetet és láttuk, hogy a No Tanx együttes koncertje fog kezdődni a Nagy színpadon. Kíváncsiak voltunk a hazai emos zenekarra így hát kimentünk. Hát és nem csalódtunk, nem feltétlen a Comet díjas együttes volt a legnagyobb látványosság, hanem a közönség. A korai időpont miatt nem voltak sokan, de akik ott voltak azok olyan emberek voltak, akik tudták, hogy kell hangulatot csinálni. Volt itt bugyi dobálás vízipisztolyozás és fanatikus autógramm vadászat. A szervezők, hogy ne lankadjon a koncert hangulata, időközönként jól meglocsolták a közönséget. Ezután megvártuk Jamie Winchesteréket, akik a No Tanx-et követték a színpadon őket már jóval nagyobb és higgadtabb közönség fogadta. Ezután megkockáztattuk, hogy a még mindig 37 fokos időben elmegyünk a sátorban lévő Café színpadra, ahol a PASO mozgatta a közönséget több kevesebb sikerrel, mivel a nagy meleg meglátszott a közönségen ők minden esetre örömzenét produkáltak ezzel próbálva feledtetni meleget.
A sátorban, 45 fokban 1 órát táncolni ska zenére nem piskóta,de ennek ellenére rengetegen voltunk. Mindenki számára érthetetlen volt, hogy miért kellett őket zárt sátorba rakni, mikor tudhatta mindenki, hogy Krisáék nagyon megmozgatják az embereket. Nekünk is melegünk lett ezért tovább álltunk a nagy színpadhoz, ahol már Lovasi hangolt. A kortalan örök alter Lovasi a fiatalokat megszégyenítő lendülettel mozgatta a közönséget. A koncerten felcsendült az összes fontosabb Kispál szám. Nagyon jó hangulatú kis koncert volt. Ezután elmentünk rápihenni az esti Asian Dub Foundantion koncertre.
Ez a koncert egy külön cikket is megérne. Aki ismeri a zenéjüket, annak vétek, hogy nem jött le Zánkára, mert egy életre szóló élményből maradt ki. A hangzásvilága még ázsiaibb és még több benne a d’n’b hatás. Erre képtelenség nem mozogni. A koncert után kicsit botorkálva visszatértünk a sátrunkba rápihenni az utolsó napra.

3. nap
A reggelünk a regenerálódás jegyében töltöttük egy könnyű reggeli majd irány a zuhany. Miután végeztünk minden reggeli teendőnkkel szokásunkhoz híven a negyven fok elől a parton, kerestünk menedéket. Nemsokára az egykori megasztáros Dorinát pillantottuk meg a parton kedvesével Péli Barnával. Akkor tudatosult bennünk, hogy igen ma lesz Dorina koncert. Ebéd után rögtön siettünk is ki a Dorina koncertre a Nagy színpadhoz, ahol kb. 40 embert találtunk (nyílván a barátai voltak) úgy tűnik a Balaton csábítóbb volt, mint a Megasztárban megismert Dorina. Dorina után a Supernemen már jóval többen tomboltak a koncert és a hangulat is remekre sikeredett. A nagy színpad befejező eseménye a Tankcsapda volt. Záróeseményhez méltóan a nagy színpad előtti rész teljesen megtelt Lukácsék pedig nagy elánnal csaptak a húrok közé. A repertoár inkább a populárisabb számaikból állt, de nem látszott rajtuk, hogy csak a kötelességből zenélnének. Velük zárult a fesztivál.

4. nap
Felkelt a nap a Balaton fölött és tudtuk eljött a búcsú ideje. Nem maradt más hátra, mint a sátor bontás élményekkel tele kicsit fáradtan szedelődzködtünk össze annak a reményében, hogy jövőre újra lesz Balatone Fesztivál. Mi ott leszünk.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!