Dj-portré: 5ubspace / BlackTrap [INTERJÚ]

2020. MÁRCIUS 7. SZOMBAT / Antropos.hu 17. születésnap @ SportKert Népliget (Budapest, Népligeti út.2. - a Planetárium mellett!)
Márc.7-én SZOMBATON a Sportkert Népligetben 5ubspace az Antropos.hu születésnapján! INTERJÚ!

-Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével? 

-A zenével már nagyon fiatalon megismerkedtem. Édesapukámmal régen ahová mentünk mindig berakott cd-ről Hardstyle-t és mindig verettük rá a kocsiban, már akkor tudtam, hogy én az erősebb, dinamikusabb zenei stílusok felé fogok vonzódni leginkább.

 

-Milyen előadók voltak kezdetben hatással rád?

-Általános iskolában, napköziben ismertem meg Kraddy – Android Porn című számát ami elsőre nagyon megfogott, utána jött Skrillex, az ő innovatív stílusa sok embernek felnyitotta a szemét szintén és így sorjában épült erre a kettőre a zenei ízlésem nagyrészt. Utána volt egy korszakom középiskolában amikor megismertem a Trap-et, mint stílust. Aki Trap-ben meghatározó volt anno számomra, az RL Grime, Tomsize, Stööki Sound, Hucci, Troyboi és még Aero Chord-ot is ide sorolnám. Ezt követően beléptem abba a korszakba amikor már elkezdtem bulizni és szórakozni, volt idő, hogy House-t és Techno-t hallgattam, mert ezekre a 4/4-es zenékre jártak az emberek általában, aztán 2016.11.03. az a nap, amikor fordulóponthoz érkezett az életem, egyik évfolyamtársam elhívott egy buliba, Black Trap Presents: Vaporwave Party, na mondom megér egy próbát, így hát elmentem és akkor éreztem egy szórakozóhelyen azt, hogy nekem ilyen bulikra és zenére van szükségem igazán, akkor is már nagyon fénykorát élte a Trap, mint műfaj itthon és inkább arra épült a buli, de becsúszott néha a track-ek közé egy-egy dubstep/riddim is és annyira dominánsnak hangzott a többi műfaj mellett, hogy leesett az állam és ezáltal szerettem meg ezt a két műfajt igazán. Utána jött Marauda (akkori nevén Mastadon), FuntCase, Code:Pandorum, BadKlaat, Eptic, Svdden Death, Aweminus, Shiverz, 5OHMAN (aki ma már Kill Feed néven fut), Flix, Motus és a nagy srácok. Ezt követően elkezdtem keresgélni az underground előadókat akik jóval kisebb követőbázissal rendelkeznek, mint a nagyok, de akadt köztük olyan előadó aki nagyon megfogott, ők RYU, Kaonashi, Ivan, Wurckx, Azabim, Raskol, Glockz, Smal B, Monsuo, Suspentz, Fiddykay, Odraud, Chiip és ez nagyon kevés még, de nem akarom a listát napokig írni. Magyarok közül még említenék pár előadót akikre felnézek és imádom amit csinálnak ők pedig Gemcamp, MSF, BLVCKFLA$H, Cholna, Xibes, Bevild, Myamo, Skrude és anno DREZ is.

subspace

Fotó: Martin Csermák

 

-Mikor és hol DJ-ztél először? 

-2018.07.04.-én járunk az Under Budapest szórakozóhelyén. Barátaim bulija, Batta Vibes: Dubtitans, az egyik fellépő helyére ajánlott be engem egy kedves barátom aki Denny néven tevékenykedik, ő tudta, hogy zenélgetek otthon és tisztában volt vele, hogy kipróbálnám magam már valahol közönség előtt is, ekkor már 2 éve kevertem otthon és próbálgattam a dolgokat. A fellépésemet követően sok pozitív visszajelzést kaptam, ami nagyon sokat segített. Ezzel párhuzamosan a zeneírással is foglalkoztam már amibe 2015-ben kezdtem bele. Egy fiatal DJ duó, JonDod, hatására kezdett el érdekelni a zeneírás fogalma, ők inspiráltak benne a legtöbbször hisz nagyon jó barátaim, csak ők már áteveztek más vizekre és másban próbálgatják magukat.

 

-Hogyan írnád le a zenét, amit játszol? 

-Nagyon sok stílust játszom egyébként, ez a helytől és az emberektől is függ, de nagyrészt a Dubstep miatt ismernek, azon belül is inkább a Riddim. A stílus nagyon monoton, viszonylag kevés hangból felépülő, pattogós, szeletelős zenei stílus, a bpm range 140-150 közé tehető. Mivel kevés hangból áll (nem feltétlenül) egy ilyesfajta zene, ezért a legtöbb előadó ezt úgy kompenzálja élőben, hogy egyszerre 2 vagy több zenét játszik. Ezt hívják úgy, hogy valaki duplázik, vagy triplázik. Van még a Chop, mint kifejezés nálunk ami 2 vagy több zene közötti negyedes vagy nyolcados gyors váltásokat jelent. Mostanában kezdek áttérni picit a keményebb, erőteljesebb Tear Out felé, ami szintén a Dubstep alfajának tudható be, de ettől még marad a szokásos flow nálam ugyanúgy. Igyekszem megújulni mindig, újdonságokat játszani a közönségnek és táncra bírni őket, olvasok a tekintetekből és próbálom a legtöbb igényt kielégíteni, mint előadó.

 

-Melyik volt az első olyan track, amit már alig vártál, hogy lejátszhass?

-Hát nehéz döntés, a zenék többségét amiket kiválasztok már alig várom, hogy lejátszhassam, de a múltkori példa az egy kivételes dolog volt. Megtaláltam soundcloud-on az Odraud nevű előadót akinek van Chiip-el egy közös száma, Nutted, akkora izgatottságot régen éreztem, mint akkor. Emlékszem, hogy amikor lejátszottam, akkor az emberek csináltak egy hatalmas moshpit-et és szinte mindenki belement és lökdösődött, tiszta őrület és káosz volt. Szerencsémre ingyenesen letölthető volt a zene így nem kellett túlbonyolítanom a megszerzését.

 

-Szerinted fontos egy dj-nek zenét is írni? 

-A DJ legfőbb dolga a közönség szórakoztatása, ez történhet saját vagy más előadók számaival is. A mai világban fontos a zeneírás, mivel már bárki el tudja kezdeni otthon, csak kellő ambíció kell hozzá, ezért szerintem jó dolog, ha egy DJ-nek vannak saját, felmutatható track-jei. Referenciaként is szolgálhat, hogy az ember mire számítson, ha elmegy egy olyan buliba, ahol az adott DJ játszik.

 

-Mikor, miért, hogyan került a BlackTrap csapatba?

-A csapatba kerülésem elég rögös út volt, 2018-ban a Syndicate System nevű csapathoz tartoztam és ők már kaptam meghívást a Black Trap csapatától abban az évben, így kerültem hozzájuk közelebb, aztán a csapat különvált a Black Trap-től, így én is, viszont sokszor bennem volt egy olyan érzés, hogy valami hiányzik. 2019 első fele csendesen telt, kevés bulin fordultam meg, mint fellépő és picit kezdtem azt érezni, hogy lecsengtem, de ebben az időszakban ugyanúgy jóban maradtam a Black Trap tagokkal, mert miért is hanyagoltam volna el őket. Június körül újra szóba jött a Black Trap vezetőségénél a csatlakozásom a csapathoz, így augusztus elején fel is vettek és újult erővel vághattam neki a dolgoknak és azt éreztem, hogy tiszta lappal van esélyem bizonyítani megint.

 

-Legjobb buli fellépőként / nézőként?

-Számomra a legjobb buli fellépőként az 2019 ősz, Black Trap, Marauda. A másik nézőként, pedig egy Napijumpup buli, ahol Killill volt a sztárvendég. Ezek voltak számomra a legkiemelkedőbb bulik amiken jártam, nehéz döntés volt, hisz mindegyik bulin ugyan olyan jól érzem magam, mindentől függetlenül.

 

-Milyen zenéket hallgatsz otthon?

-Sokszor hallgatok otthon is Dubstep-et, hisz az életem részét képezi mégiscsak. Keresgélem az újdonságokat, hogy mit játszhatnék legközelebb. Volt idő amikor az ébresztőm is az volt. Emellett egy csomó Bassline-t, Drum & Bass-t hallgatok, Techno-t, szeretem az ilyen dark-osabb stílusokat is, imádom XXXTentacion-t, Bones-t, Pouya-t, Ghostemane-t, Suicideboys-t, magyarok közül pedig Sör És Fű, Geddo, Fiatal Veterán pörög leginkább. Igazából mindent meghallgatok, attól függ milyen kedvem van.

 

antropos.hu 17. születésap

2020. MÁRCIUS 7. SZOMBAT / Antropos.hu 17. születésnap @ SportKert Népliget (Budapest, Népligeti út.2. – a Planetárium mellett!) ! Belépés: 16+ ! ESEMÉNY ITT! 

 

-Mi a véleményed az általad képviselt irányzat hazai és nemzetközi helyzetéről?

-Itthon mostanában elég sok ilyen bulival lehet találkozni, de ez szerintem erősíti azt a tényt, hogy igenis igény van az ilyesmire, ennek nagyon örülök. Régebben ritkábbak voltak a hasonló bulik itthon, 4-5 éve. Az itthoni előadók igen magasra tették a lécet, hiszen rengeteg külföldi vendég amikor ideérkezik mondja, hogy már hallott a magyarországi szcénáról és alig várja, hogy saját szemével is láthassa a dolgokat. Páran mondták már, hogy Budapest is egy basszus zenei főváros. Kint, Belgium, Anglia, Kanada (főleg Montreal), Amerika, Argentína, ezeken a helyeken nagyon fénykorát éli a műfaj és elég komoly előadókról lehet hallani. A jövőben pedig a szcéna megerősödésére lehet számítani itthon és külföldön egyaránt.

 

-Tervek 2020-ra? 

-A terveim idénre, kialakítani magamnak egy zárt stúdiót, Kiadni pár zenét, esetleg EP-t is. Fellépés ügyileg csak annyit mondhatok, hogy jön ami jön, bárhova elmegyek szórakoztatni az embereket, ahol igény van rám. Nagyon nagy kiváltság lenne egy nagyobb fesztiválra fellépőként eljutni, de nem erőltetem, mindennek eljön a maga ideje és a külföldi fellépésekről is így vélekedem.

 

subspace blackflash

Fotó: Martin Csermák

 

 

2020 jan. TOP10

1. Moley – Dragonslayer (Self Release)
2. Syzy & VanFleet – Vanzy (Bassweight Records)
3. Aweminus – Get It (Never Say Die Black Label)
4. Hukae – Peanut (Bassweight Records)
5. phonon & MAD DUBZ – Muntil March (Ödio Records)
6. Naifer – Flowy (Havoc Records)
7. Akeos – So Easy (Bassweight Records)
8. Automhate – Volt (Self Release)
9. Ayonikz – Ainz Sama (2020 VIP) (Self Release)
10. Stayns – Send Bro (Suski Remix) (Self Release)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére