Pedig a sok próba,
a Velmák és Roxie-k kavarodása a nézőtérről nagyon izgalmassá tette a próbafolyamatot.
Nyilván a szereplők mást mesélnének és mesélnek is. Mert néha semmi sem stimmel, minden
másképpen van, és csak az úristen üzenetében bízhat mindenki, de ő viszont személyes
képviselőjét küldte a Centrálba, úgyhogy mindennek a legnagyobb rendben kellene lennie. Nincsen mese.
Schmied Zoltán főangyalként felügyeli és kommentálja az előadást. Bozsik Yvette
koncepciójában, ő a megölt férfiak lelke. Nem ártatlanul pusztultak el, az biztos, de a
gyilkolás mégsem a legvédhetőbb érv. Schmied ugyan nem énekel, de egy aprócskát
cselsztonozik majd fütyül, és ezzel, meg az arkangyali személyiségével, megjegyezhetővé
teszi magát a körülötte táncolók és éneklők karában. Ha Kander és Ebb ismerte volna őt, tuti, hogy kap egy remek szólót.
Kulka és Falusi Mariann faltól-falig végigcsinálták a próbafolyamatot, ők azok, akik minden
szereposztásban Billy Flynn és Morton mama.
A Velmák Jordán Adél, Schell Judit és
Szilágyi Csenge – más-más évjárat. Kezdő, haladó és beérkezett színésznők ők. Velma
Kelly –n is meglátszik, hol tartanak a pályájukon. Schell már mindenféle profi cinizmust is
megengedhet magának, Jordán Adél hegyesen és véleményesen fogalmaz, Szilágyi Csenge
Roxie-k is hasonló pályára álltak. Ők Bozsik Yvettenél gátlástalanok, szenvedélyesek,
kíméletlenek és ordenárék.
Tompos Kátya, Ágoston Katalin, és Mórocz Adrienn rendes
színészi átalakuláson mennek keresztül, mert bár sikerre éhesek, de nem áll hozzájuk közel
éppen ez az alkat. Bozsik Yvette koreográfiája segít rajtuk, bár szinte érthetetlen, hogy
Tompos Kátya, -aki később csatlakozott a produkcióhoz – , hogyan is hozta be a pár hetes
lemaradását. Senki meg nem mondaná!
A Roxie-kat körülvevő tánckar sokat segít a Roxie-
ság előállításában, még akkor is, ha rejtély, miképpen is lehet mindezt eltáncolni, eljátszani,
elmondani, elénekelni. Igaz is, ez egy szakma. Akit pedig az a nem várt szerencse ér, hogy
felléphet a Chicago-ban, az nem azon gondolkodik, mekkora a meló, hanem esze nélkül
próbálja, csinálja, és hálás, hogy megadatott neki. Nem lenne teljes a produkció, ha nem
történne benne sérülés.
Stohl András mint Mr. Celofán éppen elszállni készült volna a nézőtér
fölé, amikor az akrobaták számára kialakított szerkezet felmondta a szolgálatot. Persze Stohl
nem lenne éppen az, aki, ha nem próbálná meg újból és újból, immár sínbe tett bokával is.
Mert ő nem az, aki egy kis szalagszakadás miatt feladna bármit is.
Cserna Tóni, a másik
szereposztás aggódva figyeli a nézőtérről. Nem a beugrástól fél, egyszerűen nem bírja nézni az istenkísértést.
Pedig a Fekete Mari vezette zenekar pedig, védőhálót húz alájuk, sőt, Mari, az előadás egy
pontján, még virágcsokrot is felnyújt a színpadra. Holott ők érdemelnék meg, de nagyon.
Hiába, zenekari árokba eldugott zenekar nem jut a reflektorfénybe. Egy árva fotó sem készült
róluk. Igazságtalan a műfaj ez, mint a színház maga.
Hozzászólások