Bóta café – Sztarenki Dóra: Én nem éreztem jól magam ebben a fajta mókuskerékben

Egy színháznak nemcsak a szórakoztatás és a bevétel a legfontosabb feladata... VIDEÓ!

„Egy színháznak nemcsak a szórakoztatás és a bevétel a legfontosabb feladata, hanem ilyen értelemben a népművelés is…” – interjú Sztarenki Dórával és Sztarenki Pállal
A Bóta Café újabb adásának vendégei, a Terápia című sorozatból ismert Sztarenki Dóra (színésznő) és édesapja Sztarenki Pál (színész, rendező) voltak. Meséltek Dóra gyerekkoráról, kiderült, hogy öltözői gyerek volt, tehát rengeteg időt töltött apukája munkahelyén, a színházban. 9 éves korában édesanyjával és nevelőapukájával kiköltözött Olaszországba, ahonnan 14 éves korában haza kellett költöznie Magyarországra. Ekkor ez a helyzet nagyon megviselte Dórát. Itthon beiratkozott a Táncművészeti Főiskola néptánc –és színházi tánc tagozatára. Mesélt az itt megélt negatív érzéseiről, illetve a főiskolán történt eseményekről. Sokszor nyilvánította ki a véleményét és ezt Pál elmondása szerint gyerekkorából hozta Dóra.
Eleinte édesapja le akarta beszélni Dórát a színészetről. Szerinte sok lemondással jár és egy nagyon nehéz szakma, amelynek rengeteg buktatója van, de Pál szerint lánya nagyon jól vette az akadályokat és a Terápia című sorozattal pedig berobbant a köztudatba. Elmesélték azt a történetet, hogy Dóra véletlenül került be a sorozatba. Külön nem jelentkezett a castingra, hanem a neve benne maradt az adatbázisba és így hívták be őt a meghallgatásra. Úgy döntött, hogy elmegy a castingra, ahol szituációs játékokat kellett előadni, és ez nagyon jól ment neki. Behívták egy második fordulóra, ahol már szöveget kellett tanulnia, azt is megcsinálta, ezután sokáig nem értesítették. Pár hónapra rá pedig megtörtént az utolsó casting és innentől kezdve került be a sorozatba. Egy új kihívásnak élte meg, és az előző munkahelyét el kellett hagynia a forgatás miatt, ami nagy dilemma volt, mind Dóra, és mind Pál számára. A táncegyüttesben már nem érezte jól magát, azt tapasztalta, hogy nem tartozik a kedvenc tagok közé, talán ezek a dolgok megkönnyítették, hogy meghozza a végső döntését.


A Táncművészetin rengeteg akadállyal kellett megküzdenie, Dóra számára nagyon nehéz volt az iskola, és a tanárok sem voltak elmondása szerint összetartók.

„Megvoltak a kedvencek és megvoltak, azok, akiket lehet szívatni.”

Emellett természetesen rengeteg mindent tanult itt, amit máshol is tud hasznosítani. Akár a Terápia című sorozatban is. Elmondta, hogy szerepelt a Barátok köztben, ahol viszont nem érezte annyira jól magát. Ellenben a Terápiával, amely tényleg meghozta számára az ismertséget. Az emberek megismerték az utcán, gratuláltak neki, sőt édesapjának is.
Meséltek a kettőjük kapcsolatáról, hogy milyen volt a közös munka, amikor Pál volt a rendező és Dóra játszott az adott darabban. Volt egy kisebb vitájuk is, amikor Pál az előadás végére táncot képzelt el, ám Dóra szerint ez az elképzelés nem működött volna. Végül le is mondtak erről az ötletről. Dóra nem várja el édesapájától, hogy mindig dicsérje, szereti meghallgatni mi az, amiben nem volt jó, vagy mik a hibái az adott darabban.
Sztarenki Pál is mesélt itt a műsorban, a színházakról, ahol dolgozhatott. Kaposváron kezdte meg a munkát, de tevékenykedett az Arany János Színházban és a József Attila Színházban is. Mesélt a zalaegerszegi időszakról, ahol művészeti vezető volt. 8 évet töltött ezen a helyen, aztán kirúgták. Többször elmondta a véleményét adott dolgokkal kapcsolatban, és szerinte ezért is történt az elbocsátása. Dóra szerint Pált azért is rúgták ki, mert sokat kérdezett. Pál elmesélte, hogy rengeteg probléma volt ebben a színházban és szerinte számos jó kezdeményezést szüntettek meg, elmondása szerint:

„Egy színháznak nemcsak a szórakoztatás és a bevétel a legfontosabb feladata, hanem ilyen értelemben a népművelés is…”

Sztarenki Dóra 2018 óta a Centrál Színház tagja, ahol elmondása szerint teljesen más típusú darabok mennek, mint máshol. Meséltek a jelenlegi időszakról is, a koronavírusról, és az ez által jött negatív hatásokról is. Mindkettőjüknek hiányzott a színház, a színpad, és mai napig sem tudják, hogy hogyan lesz tovább. Dóra lassan fél éve nem állt színpadra, nagyon-nagyon hiányzik neki és nehezen élik meg most ezt az időszakot.

Kapcsolódó cikkek:
Bóta café - Mucsi Zoltán: Igazán a nagy áttörés a net által jött létre Aztán egy ponton egy felbontott szardíniás dobozt bedobtak a színpadra, aztán felálltak és távoztak. – interjú Mucsi Zoltánnal.
Bóta café - Polyák Lilla: Addig fájt a legjobban, amíg még nem látszott [videó] Amíg szeretnél szerepelni, addig nem vagy elég érdekes, amikor érdekes vagy, akkor már nem akarsz érdekes lenni.” – interjú Polyák Lillával a Bóta Café-ban.
Bóta café - Szellő István: Még mindig a televízió a legfigyelemfelkeltőbb… [videó] Régen úgy jutott fel a kazetta Budapestre, hogy a miskolci tudósító odaadta a mozdonyvezetőnek… – interjú Szellő Istvánnal
Bóta café - Sztarenki Dóra: Én nem éreztem jól magam ebben a fajta mókuskerékben Egy színháznak nemcsak a szórakoztatás és a bevétel a legfontosabb feladata... VIDEÓ!
Gálvölgyi János és felesége a Bóta Café-ban! [VIDEÓ] Megújult környezetben jelentkezik Bóta Gábor portréműsora... VIDEÓ!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Film

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére