Bodysong

A szeretet és a szerelem, a szex, az erőszak, a születés, a halál és az álmok eposza. Az életünk története ez, a mozgóképek nyelvén elmondott történet. Mozgóképek a világ minden tájáról, híradó felvételektől családi körben készült filmekig, születéstől a halálig.

Írta és rendezte: Simon Pummell
Zeneszerző és Zenei Producer: Jonny Greenwood

A Bodysong a szeretet és a szerelem, a szex, az erőszak, a születés, a halál és az álmok eposza. Az életünk története ez, a mozgóképek nyelvén elmondott történet. Mozgóképek mesélnek, mozgóképek a világ minden tájáról, híradó felvételektől családi körben készült filmekig, születéstől a halálig. A filmezés elmúlt 100 éve során rögzített események filmkockái peregnek, a hangulati aláfestést Jonny Greenwood, a Radiohead együttes gitárosának csodálatos zenéje adja. A Bodysong a mozivásznon megjelenő látvány, igazi film, de egyben egy weboldal is. A www.bodysong.com weboldalon megismerkedhetünk minden egyes ember teljes történetével, aki szerepel, akinek a sorsa felvillan ebben a nagyhatású filmben, amellyel Simon Pummell, mint rendező és író bemutatkozik.
Az elbeszélést aláfestő zene Jonny Greenwood, a világszerte többszörösen platina-lemezes Radiohead gitárosának alkotása. Ami a Bodysong-ot olyan ellenállhatatlanul lenyűgözővé teszi, az a személyes kapcsolat, amely kivétel nélkül mindegyikünket ehhez a történethez köt. A film egész hátterét felölelő BODYSONG weboldal a legmodernebb design eszközeivel nyújt lehetőséget a film történetének egyedülállóan izgalmas felkutatására.
A testünk erre való képességének köszönhetünk mindent, amit látunk és hallunk, a fájdalom vagy öröm minden pillanatát a testünkkel érezzük, minden érzelmet, minden gondolatot és minden emléket a testünkkel élünk.
A testünkben végbemenő minden parányi, mikroszkopikus változás visszatükröződik, visszhangzik valahol az emberi élet nagyobb léptékű szféráiban is. Miközben az anyaméhben fejlődő magzat kicsiny kezének a növekedését figyeljük, a mikrokozmosz és a makrokozmosz szinte eggyé válik, és tanúi vagyunk annak, ahogy apró csodák tükrözik a természet rendjének ritmusát. Végigkísérjük a felnövő gyermek életének, az egyén életének minden kultúrában meghatározó szerepet játszó, kulcsfontosságú pillanatait. Pillanatokat látunk, amelyek embervoltunk kollektív jellegét tükrözik: a törzsi beavatás eseményét, a pubertáskorba lépést, majd a felnőtté avatást. Ahogy testünk kivirágzik és növekszik, egyre közelebb kerülünk a szexualitás ébredéséhez, és ezzel életünk első szakaszának — ártatlanságunknak — a végéhez. A Bodysong című film megjeleníti a szexuális vonzalmat és magát a szexet is, annak szerte a világon fellelhető gazdag változatosságában, amit csak a filmezés 100 éve alatt lencsevégre kaptak.
Amikor a szexualitás pornográfiává, erőszakká és agresszióvá torzul, az emberi élet sötétebb oldalába nyerünk bepillantást. A Bodysong című film sokkoló és felkavaró képekkel vezet végig a szomorú úton, ahogy az agresszivitás, megsokszorozódva és növekedve, egyre extrémebb formákban és egyre nagyobb méretekben, az egyéni ellenségeskedésből tömegpusztító akciókká válik.
Találkozunk az élet sötét oldalával, a sötétséggel és a halállal. De a világnak nincs vége, mindent az újjászületés követ. A film a nyelv, a kommunikáció, a művészet, a tánc, a jogért és igazságért folytatott kollektív küzdelem dicséretét zengi, mert ez mind része annak, ami emberré tesz minket. A film végén a remény hangja szól, a körforgás örök, minden újra kezdődik.

A RENDEZŐ NYILATKOZATA
A Bodysong című film megszületése két, egymástól nagyon különböző okra vezethető vissza… Az egyik az a pillanat volt, amikor bevallottam magamnak, hogy gyakran jobban elgondolkodtattak, érzelmileg mélyebben érintettek olyan mozgóképek, amelyeket filmszínházon kívül (pl. egy kórházban, vagy az interneten, esetleg egy családi otthonban tartott házi vetítésen) láttam, mint azok a filmek, amelyek miatt elmentem a "moziba". Úgyhogy azon kaptam magam, hogy azt kérdeztem magamtól: Ha 500 év múlva, a jövőben élnél, és alkalmad lenne visszatekinteni, vajon mit találnál a mai "filmekben", amit tényleg alapvető fontosságú volt ábrázolni, ami izgalmas és még mindig érdemes megnézni? Nem arra gondolok, amit túlzó lelkesedéssel káprázatosnak, nagymenőnek szoktunk mondani, hanem valami olyanra, ami tényleg fontos. Számomra ennek a filmnek a megírása azt jelentette, hogy tényleg kiaknázzam azt az igazán és alapvetően varázslatos hatást, amit a legutóbbi 100 év legerőteljesebb, leghatalmasabb médiuma képvisel. Ha megpróbáljuk a "filmek varázsát" tényleg komolyan venni, akkor azt a kérdést is fel kell tennünk, hogy tulajdonképpen miben áll ez a varázs? És milyen célt szolgál?
A másik ok a fiam születése volt — ami végső soron pontosan ugyanolyan egyedülálló, személyes, megdöbbentő és bámulatos, emocionális élmény volt, mint amilyen élmény sokmillió más ember számára is. És ez nagyon komolyan gondolkodásra késztetett ezzel az élménnyel kapcsolatban, amely paradox módon annyira egyedi és személyes, ugyanakkor az élet áradó-apadó hullámzását jelenti, olyan élményt, amelyben sokmillió embertársunkkal osztozunk. Számomra ennek a filmnek a hatása a számok hatalmában rejlik; minden egyes arc, minden egyes személy, minden egyes test, az anatómiai felépítésünk rejtelmeibe vetett minden egyes pillantás egyszerre absztrakciója és felmagasztosult, méltóságteljes része egy óriási folyamnak, az emberiség, a humánum áradó folyamának, amely hatalmasabb annál, mint amit egyáltalán el tudunk képzelni.

SIMON PUMMELL / RENDEZŐ

A Simon által a Channel 4 számára készített rajzfilmeket és játékfilmeket a nemzetközi színtéren is bemutatták, és számos díjat nyertek.
– Simon munkáit jelentős nemzetközi filmfesztiválok tűzték műsorukra.
– Simon-t felkérték, hogy készítsen két rövidfilmet a Freddie Mercury utolsó nagylemezével, a Queen Made in Heaven című nagylemezével együtt megjelent játékfilmhez.
– Mielőtt filmrendezésbe fogott volna, Simon több mint 40 – élőszereplős és rajzfilmes megoldásokat egyaránt alkalmazó – reklámfilm produkciójában vett részt.
– A Bodysong Simon első nagyjátékfilmje.
– Jelenleg az alábbi munkáikon dolgozik:
Dogfight, (William Gibson regénye alapján készülő sci-fi játékfilm) írója és rendezője
Slow Motion Explosion, az eredeti forgatókönyv írója
City of Shadows, egy új média installáció alkotása.

JONNY GREENWOOD / ZENESZERZŐ
– Jonny még iskolába járt, amikor csatlakozott a Radiohead együtteshez. Oxfordban kezdte meg pszichológiai és zenei tanulmányait, de aztán kimaradt az egyetemről, hogy a Radiohead turnéján részt vegyen.
– A Radiohead világszerte többszörösen platina-nagylemezei fantasztikus sikereket arattak.
– A Grammy-díjas Radiohead együttes tagjaként Jonny a zeneipar
világában jelentős alkotónak számít.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Film

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére