Forradalmi történés volt a nők időszámításában, amikor az 1920-as, 30-as években “ledobták” az addig béklyóként rájuk aggatott ruhákat és kiegészítőket. Az új paradigma akceptálásában nagy szerepe volt persze Coco Chanelnek, a kor emblematikus alakjának. A női testek “felszabadulása” tehát a XX. század elején történt, azonban a korszellem máig érezteti hatását, így többek között Németh Anikót, a Manier divatház tervezőjét is megihlette őszi-téli kollekciója megálmodásakor. A divatbemutatót október 1-jén tartották az Iparművészeti Múzeumban.
Alapvetően a fekete és pasztell színek határozták meg a kollekciót, jól látható, hogy a tervező kerülte az élénk, vibráló árnyalatokat. A klasszikusnak számító megoldásokat igyekezett egy-egy meglepőbb fordulattal feldobni ugyan Németh Anikó, de hiányoltuk az elementáris, legalább pár apróságban a modernitás szelét tükröző kivitelezéseket.
Kattints a képre és nézegess még több képet a bemutatóról!
Szerettük a fekete nadrágkosztümöt a duplasoros gombolással, illetve ugyanezen árnyalatban a fényes anyagú darabokat és a hozzájuk kapcsolódó, sok helyütt felbukkanó V-kivágásokat. Egyetlen, fűzőre hajazó felsőrésszel találkoztunk, kedvenceink pedig a következők voltak: az átlátszó, finom kelméből készített fekete felső mellénnyel; a kapucsínó színű, galléros kabát a maga finom részleteivel és a nőies sziluettet hangsúlyozó szabásával; valamint Demcsák Zsuzsa újhullámos, szintén fekete, merészen redőzött ruhája. Mert hogy a magyar közélet jeles nőalakjai is szerepeltek a bemutatón: Zsuzsa mellett Karafiáth Orsolya és Bombera Krisztina lejtettek végig a kifutón, előbbi egy egybeszabott, galambszürke, “szőrözött” ruhában, utóbbi pedig egy alakot hangsúlyozó, fekete-fehér darabban.
Láttunk gyönyörű szép kimonót, organza és tüll kivitelezéseket, a hátat szabadon hagyó megoldásokat. Női ruhákat illetően a XX. századra oly’ jellemző, spagettipántos, egyenes vonalvezetésű, hosszú ruhák kerültek a közönség szeme elé, de láttunk stilizált, (pasztell) virágnyomatokkal megálmodott darabot is. Áttetsző, szexi fehérneműkről is gondoskodott a tervező, a bemutató pikantériáját az egyik modell félmeztelen attrakciója adta meg. Érdekes és praktikus ötlet volt a selyem ruhához passzintott kendő, mely a női felsőtestre tekeredve kapucniban végződött. A zene kimondottan passzolt a kollekcióhoz, Frenk és Harcsa Veronika gondoskodtak az aláfestésről.
A sminkekért a nemzetközileg is elismert Titkos Bernadett, a hajért az idén a Fashion Awards-on is jutalmazott Koczka Beatrix felelt.
Hiányoltuk a Maniertől (egy-két kivételtől eltekintve) az újszerű megoldásokat, még akkor is, ha a tervezőnek jól láthatóan nem a “biznisz nagyasszony-attitűd” hangsúlyozása a célja. A klasszikus elegancia nevéből adódóan örök, de az ihletforrásul szolgáló századelő pont a radikális megoldások eszméjét sugalmazza, a bátorságot és formabontást, így kissé értetlenül állunk az egyébként igényes kialakítású ruhák szerepeltetése előtt.
Hozzászólások