Andre Winter a Be Massive 12. szülinapon lép fel 2015. november 20-án a Corvintetőn. Ezzel a fellépésével kapcsolatban kérdezgettük. Bővebb infó a buliról ITT! >
-Mióta foglalkozol zenéléssel?
-A zene iránti vonzalmam nagyon korai időkre nyúlik vissza. Már nem is tudok visszaemlékezni, kisgyerek voltam és beszélni sem tudtam még, amikor a szüleim rendszeresen lejátszottak egy zenét. Ahányszor csak meghallottam, felugrottam és teljesen „rápörögtem”, csak akkor hagytam abba mikor már nem ment több ugra-bugra… :) Az évek múlásával ez aztán tovább fejlődött, 13 évesen jött az első számítógép, 14 évesen az első program majd 18 évesen az első bakelit megjelenés.
-Mesélj a terveidről!
-Jelenleg Hatzlerrel dolgozom közösen pár új dolgon. Valamint, jövő év elején jelenik meg a következő album. D-Saw egy régebbi zenéje a „Track 10:30” új remixekkel. Dubspeeka, H.O.S.H., ReYou valamit az én átiratom is köztük lesz.
-Köztudott, hogy egy stúdió zseni vagy. A zenéid hihetetlen szépen, dinamikusan szólnak milyen eszközöket, hangszereket használsz?
-Meglehetősen sokáig keresem a hangokat, azt hiszem ez viszi el a legtöbb időt a Stúdióban. Hogy pontosan melyeket, az nem tudnám meghatározni, a legfontosabb hogy meglegyen az a bizonyos „vibe”. Kevésbé szeretem a klasszikus hangmintákat, ahol rögtön felismerhető hogy , melyik hangszerhez köthető az adott hang. Szívesen dolgozom a Native – Instruments-el. A Reaktor-t szupernek tartom, végtelenek a lehetőségek és sokszor egészen meglepő dolgokat találsz. Kedvelem Logic szintijét a “Sculpture”, lső pillantásra ugyan érdektelennek tűnik, de ha egy kicsit dolgozol vele akkor komoly kis dolgokat lehet előcsalogatni belőle. Sok produkciómnál használom. A Juno 106-ot is szeretem a Roland-tól az egyfajta „meleg” hangzása miatt, ugyanakkor van egy „mocskosabb” oldala is, ami egy meghatározott hangulatot visz a produkcióba, és ez volt az egyik első szinti amivel dolgoztam.
-Szoftver vagy vas? Mi az ami elengedhetetlen, hogy ennyire szépen szóljanak a zenéid, munkáid?
-Nincsenek szabályok, a végeredmény a fontos. Sok mindenkit ismerek akik csak egy laptoppal dolgoznak, de mégis egységes és szép lesz a hangzás. Így azt gondolom, csak az a fontos hogy jól ismerd, amivel dolgozol, és próbálj ki új dolgokat is, így olyan hangokba is beleütközhetsz amiket még nem is hallottál. Hogy ez VST-n vagy vason történik nem számít.
-Gondolod, hogy otthoni “studió” körülmények között is elérhető ez a tökéletes minőség?
-Természetesen, hiszen végül is mindegy, hogy hol történik. A fontos, az a belerakott munka és hogy kiismerd amivel dolgozol. Valamint tökéletes minőség nem létezik. Számomra ez nem is cél, mert ezáltal unalmassá válik a hangzás. Emellett egy kis „tökéletlenség” mindig jót tesz zenének.
-Kedvenc szintijeid?
-A már fentebb is említett kedvenceim vannak, kimondott egy favoritom nincs.
-Mi a szereped a Senso-nál?
-Producer vagyok.
-Mit tanácsolsz kezdő producereknek?
-Természetesen szívesen adok tippeket, de a konkrét tanácsokkal inkább visszafogom magam. Mindenkinek meg kell találnia a rá jellemző hangzást, amihez saját tapasztalatokon át vezet az út. Csak így jön létre valami új!
-Milyen szettet hallhatunk tőled a november 20-i Be Massive születésnapi bulin, a Corvintetőn?
-Egy kicsit függvénye a közönségnek és a hangulatnak , de megpróbálok mindig a saját stílusomban játszani.
-Miket szeretnél csinálni ezen a Magyarországi első hétvégéden a zenélés mellett?
-Azt hiszem harmadjára járok majd Budapesten, aminek nagyon örülök! Mindig izgalmas új kultúrákat, új embereket megismerni, utazni. Tökéletesen kiegyensúlyozza a sok stúdióban eltöltött időt. Nincsenek konkrét terveim, de szívesen hagyom magam meglepni.
-Kik vannak rád zeneileg hatással jelenleg?
-Jelenleg nagyon sok mindenki, meg sem tudom számolni. Azt gondolom jelenleg egy nagyon izgalmas időszakot élünk ahol több területen is sok – sok újdonság születik.
Hozzászólások