Noha a stúdió idei nagy durranása az Agymanók, a Dínó tesónak is van mivel büszkélkednie. Látvány terén ezzel a filmmel domborított nagyobbat a Pixar, új módszereknek hála eddig el nem ért csúcsként beszélnek róla a szakmában.
Komoly előrelépés még a Pixar mércéjéhez is látványban, dupla annyi effektet használtak fel, ennek hála pedig már az első képkockák is olyan részletetekben gazdagak és realisztikusak, mint még soha. Egy igen egyszerű példával élve: ebben a filmben láthatunk először a volumetrikus animáláshoz. Ehhez a technikához a Pixar most nyúlt először, és bizonyára nem utoljára, ugyanis gyönyörű és részletben gazdag felhőket eredményezett.
„A természetet úgy akartuk kezelni a filmben, mint egy karaktert” – nyilatkozta a rendező Peter Sohn. „A zsigerénél fogva akartuk megragadni a természetnek, úgy ábrázolni, mint egy ellenfelet. Olyasmiként, ami egyszerre gyönyörű és ijesztő.”
A lentebb látható videóban a főszereplő dínót fogjuk látni, aki a családjától elszakadva egy embergyermekkel összefogva küzd a túlélésért az őskori Wyomingban. (A filmben az a bizonyos meteor nem csapódott be, hanem elkerülte földet, ez által a dínók fejlődni kezdtek, ellenben az emberiség megmaradt a vadon egyik teremtményének.)
Ami most fontosabb, az a táj, amin hőseink át fognak haladni. A hosszas tervezését és animálását egy felderítés is megelőzte, mikor is a Pixar animátorai Wyoming táját turnézták körbe, ihlet szerzés gyanánt.
Hozzászólások