A legfontosabb online marketing stratégiák 2022-ben

(x)
2021 temérdek innovációval lepte meg a marketing világát.

Az elmúlt esztendőben gyökeresen megváltoztak az emberek médiafogyasztási szokásai, amihez a márkák is kénytelenek voltak adaptálni stratégiáikat.

Ezek a trendek persze 2022-ben is jelen vannak, és közvetlenül befolyásolják az online marketing világát a kis- és nagyvállalatok számára. Szóval mik a nyerő stratégiák az idei évben?

 

Videók használata a közösségi médián

Ahogy egyre több fogyasztó érdeklődik a képek és videók iránt, most van itt az ideje áttérnie erre saját tartalomstratégiánkban is.

A legnagyobb változásokat a közösségi médián tapasztalhattuk az elmúlt évben. A felhasználók minden eddiginél több TikTok videót tekintettek meg, és megjelent az Instagram Reels funkció is, ami hasonló szerepet igyekszik betölteni a platformon. A vásárlók többsége továbbá sokkal szívesebben tájékozódik egy termékről videókon keresztül, mint bármilyen más módon.

[Antropos] pexels-caio-67112

A felhasználói élmény kiélezése

A Google szerint a felhasználók azokat a webhelyeket kedvelik, amelyek kiváló oldalélményt nyújtanak számukra. Ez persze teljesen logikus, hiszen ki böngészne szívesen egy olyan webhelyet, ami lassú, vagy nehezen navigálható? Megéri tehát foglalkozni a felhasználói élménnyel is webhelyünkön, hogy minél tovább megtarthassuk látogatóink figyelmét.

A Google ehhez az „úgynevezett alapvető webes vitals-mutatókat” biztosítja a webmesterek számára, amelyek segítségével ellenőrizhetik, hogy tartalmaik megfelelnek-e a Google (és így a felhasználók) oldalélmény-elvárásainak. Ezek a Google Search Console felületén találhatók.

 

Egy mobil-első webhely kialakítása

Egyre többen böngészik az internetet okostelefonjukról, amihez az előző évek járványhelyzete is nagyban hozzájárult. Manapság elengedhetetlen, hogy egy webhely tökéletesen működjön valamennyi mobilkészüléken, hiszen mind a Google, mind pedig a látogatók azokat a webhelyeket preferálják, amelyeket bárhol, bármikor akadálymentesen böngészhetnek.

 

A webhely frissítése

Ha egy webhely nem kap rendszeres frissítéseket, akkor előbb-utóbb „kimegy a divatból”. Ez azonban nem csak a megjelenésre értendő, hiszen az új technológiák és előírások megkövetelik a webmesterektől, hogy webhelyük technikai hátterét is naprakészen tartsák.

A felhasználók 1-2 másodperc alatt véleményt formálnak majd egy webhelyről, miután megérkeznek rá – ennyire fontosak az első benyomások. Ha tehát nem elég gyors, vagy túl nehéz navigálni, akkor mindenképpen megérett egy frissítésre!

 

Modern értékesítési eszközök használata

A modern fogyasztók azonnali megoldásokat várnak el problémáikra. Erre természetesen a vírushelyzet is rátett egy lapáttal az elmúlt években, hiszen minden korábbinál több ügyet intéztünk az interneten, ahol az ember gyorsabb folyamatokra számít, mint személyesen (nincs sorban állás, várakozás az ügyintézőre stb.)

A marketingesek szerencsére többféle eszközzel is gördülékenyebbé tehetik az ügyfelek dolgát webhelyükön:

  • Chatbotok: A chatbotok 24/7 lehetőséget nyújtanak a webhelylátogatók számára, hogy választ kapjanak a leggyakoribb kérdésekre, vagy hogy egyszerű feladatokat végezhessenek el (szobafoglalás, rendelés stb.)
  • Előre rögzített termékbemutatók: Ha valaki az interneten szeretne megrendelni egy számára új, ismeretlen terméket, akkor minden bizonnyal előbb látni szeretné azt használat közben. Ez a szokás is a vírushelyzetben terjedt el igazán, amikor az emberek nem szívesen látogattak el az üzletekbe, hogy személyesen is megtekinthessék a termékeket. A videós bemutatók lehetőséget kínálnak a fogyasztóknak, hogy megismerhessék egy márka kínálatát, mielőtt meghoznák végső döntésüket.
  • Online időpontfoglalás: Számos eszköz segít időpontokat egyeztetni az ügyfelekkel és üzleti partnerekkel. A szállodaiparban például már rég óta működik az online szobafoglalás, de egyre több orvos is kínál például ilyen lehetőségeket praxisa webhelyén a páciensek számára.

 

Önkiszolgáló lehetőségek

Ez szintén az azonnali megoldásokról szól. Egy igazán kiváló ügyfélélmény kialakítása érdekében kínáljunk hasznos forrásokat és válaszokat mind a lehetséges, mind pedig a meglévő ügyfelek számára. Ehhez az alábbiakat érdemes kialakítani nekik:

  • Tudástár: Minél több ügyfelektől érkező kérdést válaszol meg egy naprakész és releváns tudástár, annál hasznosabb lesz számukra, és annál kevesebb feladat hárul majd az ügyfélszolgálatra. Egy jó tudástár az alapvető magyarázatok mellett példákat, képeket és más forrásokra mutató hivatkozásokat is kínál.
  • Oktatóvideók: Egy „hogyan kell…” jellegű videókból álló könyvtárs rendkívül hasznos lehet az ügyfelek számára. Mutassuk be termékeink használatát, karbantartását, tisztítását, és így tovább.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Spiritusz

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!
lap tetejére