A farkas gyermekei egy családalapítási kisokos is lehetne androidok és szélhámos ateisták számára. Mert gyereket nevelni nem könnyű és az első három rész alapján a legnagyobb problémát nem is az emberevő földönkívüliek jelentik.
Ridley Scott olyan címekkel bővítette és adott teljesen új fordulatot a sci-fi históriának, mint A nyolcadik utas: a Halál, vagy a Szárnyas fejvadász. A rendező 55 éves munkássága során számos más műfajt is meghódított (Gladiátor – peplum). Utóbbi években mégis legnagyobb dobása, az Alien-filmek által kitaposott ösvényére lépett és – objektív mércével is – megosztó darabokat rendezett. A Prometheus, ahogy a címéből is kiderül, valami új irányba mozdította a xenomorph történeteket, hogy aztán az Alien: Covenant mindezt a kukába dobja és felemlegesse az klasszikus formulát. A kettő között egy stílusban eltérő, de rendkívül szórakoztató és valahol tényleg tudományos alapokon nyugvó fikciót filmesített meg: Mentőexpedíció.
A farkas gyermekei előtt a nagy kérdés csupán ez volt: melyik Ridley Scott köszön vissza az HBO Max legújabb sorozatából? Mindenkit szeretnék megnyugtatni. Az eredeti.
Sir Scott nem csak a sorozat első két részét rendezte, de executive producerként a teljes széria fölött bábáskodik, amit Aaron Guzikowski írt. A cselekmény akár ismerős is lehet, de nem egyszerű. A nem túl (de azért megnyugtató módon) távoli jövőben az emberiség két részre szakadt: hívők és ateisták. Az előbbiek egy Bárka nevű hatalmas űrhajóval hagyják el a pusztulás szélén álló Földet, míg utóbbiak egy kisebb, de gyorsabb hajóval két androidot és emberi embriókat küldenek a mélyűrbe.
Az androidok stílusosan Anya (Amanda Collin) és Apa (Abubakar Salim) neveket kapnak és valóban ilyen szerepet töltenek be a hat cseperedő csöppség társaságában, amit a két színész kellő pontossággal alakít. Idővel azonban a gyerekek fogyni kezdenek, míg csak Campion (Winta McGrath) marad életben. Amikor a fiú magától is egy istenképet kezd kialakítani magában, megérkezik a Bárka is. A konfliktus szinte borítékolható a hívők és Anya közt, aki időközben rájön, hogy egy tömegpusztító harci robot rejlik a szintetikus bőre alatt.
A farkas gyermekei a családalapítás és fenntartás nehézségeit mélyrehatóan taglalja egy erre alkalmatlan világban sajátos űrháborús kontextusban.
Vajon meddig tart a szülői felelősségvállalás? Jó anya-e az, aki ordít a gyerekével, ha annak érdekében is teszi ezt?
A cikk folytatása ITT!
Hozzászólások