A Zsutti művésznéven futó harmincas, UX & UI dizájner a Graphisoft parkban töltött dolgos hétköznapok mellett a Breaking Bad-re kattanva töltötte szabadideje nagy részét. A kémiatanárból lett metamfetamin-guru sztorija az első epizód óta tette menthetetlenül függővé mindnyájunkhoz hasonlóan Zsuttit is. Mi több, elmondása szerint ő a széria záró epizódjával sem tudott pontot tenni a történet végére, s képtelen volt egyik pillanatról a másikra elbúcsúzni a sorozattól. Ennek megkoronázásaképpen ragadott ceruzát, s a belészorul tehetségnek és a Heisenberg-kalandok karakteres és sajátos ismertetőjegyeinek egyvelegeként születhettek meg a sorozathoz méltó, epikus pillanatokat kiragadó, minimalista szimbólumokat és szövegeket ötvöző színes alkotások.
Az elsősorban saját maga kedvére készült, a napi kötelező dizájner munkákból felemelő, kreatív flow élmény mögött 5 hónapnyi kemény munka és ötletelés zajlott. Két dolog motiválta : maga a sorozat zsenialitása, kidolgozottsága, és a rég elhanyagolt önkifejező kihívás. Az eredmény pedig magáért beszél, s a 62 BrBa poszter nem várt sikereket hozott számára, pedig elmondása szerint az első 2 tucat kép elkészültéig még csak nem is volt magabiztos azt illetően, hogy jó ötlet, vagy jó desing mentén halad-e. Előfordult, hogy hetekig gondolkozott egy epizód megformálásán, holott maga a rajzolás aztán kevesebb, mint egy órát vett igénybe. Nagy csatákat vívott néha önmagával a legjobban kiragadható figurák vagy szlogenek tekintetében, így néhány epizódnak több alternatív plakátja is készült.
Az Heisenberg Chronicles “Appreciation & Interview” (Elismerés & Interjú) cím alatt beszélgetett Zsuttival a poszterek történetéről, rajong érte a Vanity Fair, s a világ minden pontjáról művészek megbízásából alkotásokat szállítmányozó Society6 oldalán pedig kész poszterként is megvásárolhatjuk bármely “Totál szívás” illusztrációt. A mini 8″-10″-as verzió 20 dollárról indul, egy több, mint kétszer ekkora nyomat pedig 35 dollár fejében válhat rajongói ereklyéink részévé. Zsutti pedig továbbra is alkot, következő projektjei között szerepel a “Hannibal” ill. a “House of Cards” sorozatok plakátosítása. Aki pedig úgy érzi, hozzá hasonlóan kipróbálná magát egy ilyen volumenű sorozat elkészítésében, azoknak két tanácsa van : Gondolkozz előre, és szánj rá nagyjából kétszer annyi időt a befejezésre, mint először gondolnád. És ami a legfontosabb: “DON’T GIVE UP, BITCH!”
Hozzászólások