Michael Bay feltehetően utolsó Transformers filmje semmiben sem ugorja meg az előző részek színvonalát. Az utolsó lovag a középkori Arthur-mítosz bevonásának újdonsága ellenére is folytatja a széria lezüllesztését.
Hosszú ideig tartó párkapcsolat ez Bay és a robotok között. Az első epizód még többnyire kielégítő volt a Hasbro játékfiguráin és rajzfilmhősein felnövő rajongóknak, de utána már-már konszenzus van arról, hogy a sorozat önmaga alatt ássa a gödröt.
Az utolsó lovaggal pedig olyan mélységekbe értek, ahonnan már a felszínt se látni.
Arthur király űrből érkező robotok segítségével verte le a szászokat – állítja a film. Nem lepődünk meg, hiszen Bayék már korábban is bevonták az alakváltókat a történelembe a dinoszauruszok kiirtásánál vagy a holdraszállásnál. A probléma, hogy ezek az események a történet kronológiájának megkeverését idézik elő, viszont a transformerek misztikumából elvesznek.
A főszerepben ismét az előző rész feltalálója, Cade Yeager (Mark Wahlberg) áll. Ezentúl egy roncstelepet igazgat, amely a Földön megmaradt transformereknek segít menedéket nyújtani. A kötelesség azonban elrángatja remeteéletéből, hiszen a világ újra veszélyben van: a robotok bolygója, Cybertron közelít bolygónk felé, hogy megsemmisítse azt. Ha ismerősnek tűnik, azért van, mert a harmadik rész veszélyforrását restaurálták a filmben. Társának szegődik még egy harmincas brit professzornő (Laura Haddock), akiről el kell hinnünk, hogy három doktorija mellett még a szoláriumozásra is van ideje, miközben képtelen pasit fogni magának.
Az utolsó lovag egyik nagy marketingfogása volt, hogy a sokak által kedvelt Optimus fővezért „pálfordulni” láthatjuk az ellenséges erőknek dolgozva. Sőt, még a másik kedvenccel, Űrdongóval is vívnak egy végzetesnek tűnő ökölharcot. Sajnos ez mind csalás. Optimus mindössze tíz percet ha szerepel a filmben, miközben a fókusz (ismét) az embereken van. Visszarángatják nekünk Lennox századost (Josh Duhamel) és Simmonst (John Turturro), de még Stanley Tucci sem maradhatott ki, aki most indokolatlanul részeges Merlinként jelenik meg. A legarcpirítóbb, hogy itt van a Westworldben nyújtott kiváló alakítása után Anthony Hopkins, hogy az aktuális bölcs öreg szerepében kínoskodjon. A legrosszabb viszont az erőltetett kemény kislány karaktere, akit a film két könnyes monológ után szerencsére hamar elfelejt. Látványosan nincs relevanciája, csupán a kislányok közönségét akarták vele bevonzani.
A cikk folytatatása ITT!
Hozzászólások