Dj portré: Justrice

Justrice mesélt dj-zésről, kezdetekről, zeneírásról, és meghallgatjuk legújabb mixét is. INTERJÚ!

-Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével?

-2006-ban történt a szerelembeesés. Egészen addig kizárólag magyar rapet hallgattam. Az említett év decemberében pedig elveszítettem a „partyszüzességem”. A Truesounds tehet az egészről! :) Annyi jót hallottam az estjeikről a már bulikba járó barátoktól, hogy úgy vártam az első e-zenei rendezvényt, amire mehettem, mintha már legalább 100 alkalommal ugráltam volna a 4/4-re. Onnantól kezdve adott volt minden…Azon az éjszakán megtörtént a törés. Szerelem volt első hallásra.

Fotó: facebook.com/justricedj

Fotó: facebook.com/justricedj

 

-Milyen előadók voltak hatással rád?

-Úgy gondolom senki számára nem titok, ha azt mondom, hogy mint DJ, a legnagyobb hatással, Dandy volt rám. Mindent ahhoz az első estéhez kötök. A mai napig képes vagyok izgalommal rámenni minden Dandy mixre.

Konkrét előadókat – producereket – nem hoznék fel abból a korszakból, mivel nem voltam jártas az e-zene kultúrájában. X konkrét zene ragadt meg bennem és azokra emlékszem azokból az időkből.

Most viszont egészen más a helyzet. Ha egy előadót/formációt kell megneveznem, akik jelenleg a legnagyobb hatással vannak rám, akkor mindenképp az olasz Mind Againstduot említeném meg. Évek óta követem minden kiadványukat és nálam eddig még sohasem nyúltak mellé. Már jó ideje az ő hangzásuk áll hozzám a legközelebb. Nem tudnám behatárolni, hogy mi az, amit pontosan írnak, mindenesetre tetszik a crossover, amit a zenéjükkel képviselnek. Techno alapokon nyugvó electronica talán?! Egyszerűen szenzációs.

 

-Mikor és hol DJ-ztél először? 

-2008 augusztusában, Kapuváron, egy sörözőben. Én ezt akkor hihetetlennek tartottam. Nem mertem kezdeményezni, így az első gondolat sem bennem fogalmazódott meg, hanem gyerekkori legjobb cimborám, Norbika fejében. Óvodás kora óta érdekelte az elektronika minden területe, így már 10 évesen erősítőket barkácsolt otthon az apjával. Már akkor voltak kapcsolatai olyan emberekhez, akik a környék legkomolyabb rendezvényein feleltek a hangosításért, fénytechnikáért. Pedig akkor mi csak 15 évesek voltunk. Ő mondta, hogy csináljunk meg egy estét. Intézi a fényt, a hangot, én pedig beszéljek a hely tulajdonosával. Ez így is történt. Felkerestem az egység vezetőjét, elmondtam neki a tervünket, ő pedig rábólintott. Az első buli nem is volt hirdetve, – semmilyen felületen – így csak a szűkebb baráti kör jelent meg. Valamiért azonban mindenki úgy vette észre, hogy ennek itt, ebben a kicsi városban lehet jövője. Nem egy clubról beszélünk,hanem szó szerint egy sörözőről, egy kocsmáról, aminek azonban olyan varázsa volt, hogy sok kicsiklub megirigyelhetné. Annyira jól sikerült az első 2-3 buli, hogy onnantól kezdve 4 éven keresztül vittük, irányítottuk a mi kis sorozatunkat az említett helyszínen.

 

-Hogyan írnád le a zenét, amit játszol? 

-Mély, sötét, melodikus és alattomos. Szinte mindig ezeket a jelzőket használom, mert ezek írják le a legjobban. Ahogy korábban is említettem, talán a techno és az electronica keveréke az, ami nekem a legjobban tetszik.

A legtöbbször viszont a bulik elején zenélek, awarmup szekcióban, azokban a helyzetekben pedig nem tudom játszani az említett stílust. Ezáltal nem is skatulyáznám be magam, mint techno DJ. Szeretem elindítani is a bulit, 115-116 BPM-ről és szeretem látni, ahogy az emberek érkeznek és szépen lassan felveszik az éjszaka hangulatát. Nem sokan gondolnák, de erről a részről is sokszor van visszacsatolás. Attól, hogy 11-kor, vagy éjfélkor nem ugrálnak az emberek, hallgatják a zenét és véleményük is van róla…

Összességében azt mondom, hogy a buli bármely pontját szeretem és megpróbálom minden alkalommal jól csinálni.
A studiomixekben pedig kiélem az összes olyan vágyam, amit egy buliban nem, vagy csak nagyon ritkán lehet megtenni.

 

 

-Szerinted fontos egy dj-nek zenét is írni?

-Szerintem ez manapság fontos. Nyilván nem kötelező jelleggel, mert ha valami muszájból készül, vagy anyagi érdekből, az feltűnik az embereknek… Köztudott, hogy minden nap születik egy új DJ. A technika fejlődése által szinte bárki el tudja sajátítani a mixelés fortélyait órákon/napokon belül. Emiatt pedig kell valami kiemelkedőt nyújtania annak az embernek, aki komolyabb célokat tűzött ki maga elé. Én most már évek óta próbálkozom, de még most sem érzem tökéletesnek a zenéimet. Örök tanulási folyamat. Ha az ember három óra alatt sem tud egy grooveot megszülni, akkor sem veszít semmit azon a bizonyos három órán kívül… Maximum többet ismer meg a szoftverből, azáltal pedig majd később még előrébb lép.

Nekem jelenleg ez a legfontosabb és próbálok vele annyit foglalkozni, amennyit csak lehet.

 

-Kedvenc dj, producer, kiadó, klub?

-Rengeteg jó DJ van Magyarországon és a világon egyaránt. Sokszor érezhető a nagy neveknél, hogy aki igazán jó producer, az nem jó DJ. Az internetnek köszönhetően pedig már nem fogják megvásárolni a zenéit, mint régen, ezért muszájból DJ-nek áll. Ez sokszor elrontja egy jó producer összképét.

Emiatt kiemelném az Adriatique srácait, akik mindamellett, hogy szenzációs zenéket írnak, nagyon jól összerakott DJ szetteket is prezentálnak, szinte kivétel nélkül.

A kiadó kérdés is kifejezetten érdekes. Mivel mindig az adott szituációhoz megfelelő darabokat keresek, rendszerint rengeteg kiadó megjelenéseit átnyálazom.

Ha a bemelegítő szerepről van szó, nagyon szeretem a Kindisch, az All Day I Dream, az URSL megjelenéseit, a magyarok közül pedig kiemelném a TruesoundsMusic-ot. Oltári cuccok jönnek ki ezeknél a labeleknél.

Ha pedig a főidős dolgokra gondolok, akkor nagyon szeretem a Hotflush, az Afterlife, a Life &Death, azArdor, az Amity, a Selador, az AMAM, az Aeon, a Maeve, a ConstantCircles és az Innervisions vonalát. Talán az IV-t emelném ki elsősorban, ugyanis mindig képesek meglepni valamivel. Amikor az ember nem számítana rá, a semmiből, mindenféle promóció nélkül megjelenik egy masszív, minőségi Recondite EP, majd egy hónappal később kiadnak egy afrikai house zenét, amelyet végigvisz egy eszeveszett törzsi ének. Szenzációs.

Sok olyan klub van Magyarországon, amit nagyon szeretek és ahol már volt szerencsém megfordulni. Nagyon szeretem az Aethert, az Akváriumot, a Corvin Clubot, Veszprémben az Expresszót, Sopronban a Central Palacet és Győrben a Vertigot. Egyrészt mindegyik helyen eszméletlen a hangtechnika, másrészt pedig az összeshez köt egy-egy nagyon jó emlék. Imádom mindegyiket! :)

Fotó: facebook.com/justricedj

Fotó: facebook.com/justricedj

 

 

-Legjobb buli?

-Túl sokat ki lehetne emelni, annyi jót kaptam már az emberektől. A 2016-os Sziget és Volt fesztiválos fellépés azt hiszem mindent vitt… Amit el lehet képzelni fellépői szemmel hibátlanul, az ezeken a rendezvényeken megvolt. Hihetetlen komoly színpad, rengeteg ember, nagyon jó hangtechnika. Ezt pedig a legjobb úgy átélni, ha az ember a barátaival lehet, önfeledten, feszengés nélkül. Na, ez ott mind megvolt.
Rengeteg őrültséget és komoly bulit fel lehetne még sorolni, de azt hiszem az nagyon sokáig tartana. Minden bulinak van egy varázsa. A legtöbb valami miatt mindig jó…

Nézőként a Mind Against 2015-ös B My Lake szettje… Rengeteg nagy nevet vártam már fesztiválokon, klubesteken, akiket Istenként követtünk a megjelent zenéjük miatt és kivétel nélkül mindig csalódást okoztak egy élő DJ szettjükkel. Ők voltak az elsők, akik nem. Talán azután mondtam azt, hogy végre megtaláltam a kedvenceimet. Addig sohase volt tényleges kedvencem.

 

-Milyen zenéket hallgatsz otthon?

-Általában DJ szetteket és az új megjelenéseket kutatom, de van, hogy egy hétig sem hallgatok elektronikus zenét. Szeretem a filmzenéket, imádom a Belgát és a mai napig hallgatok hip-hopot.

 

-Mi a véleményed az általad képviselt irányzat hazai és nemzetközi helyzetéről?

-Ez is egy jó kérdés. Úgy gondolom nagyon is van jövője annak, amit én jelenleg követek és képviselek. A nagyok mindig azt mondják – és már régen beláttam, hogy igazuk van – minden aktuális és új zenének már megvan valahol az elődje. Vagy ugyanaz a hangszer, vagy ugyanaz a dallam. Tudnék olyan konkrét példát felhozni elismert nemzetközi producertől, aki egy teljes ’99-es zenének az egész fő témáját ellopta… és ez csak egy példa! Ha az ember sok zenét megfülelne a régi időkből, rengetegnél feltűnne a hasonlóság. Szinte már minden téma ki volt találva és meg volt írva valahol. Így azt mondom, hogy szerintem a technika fog nagyon sokat fejlődni, az fog új utat mutatni a zenéknek és a producereknek is. Ez teljes mértékben igaz arra az irányzatra is, amit én képviselek.

 

 

Justrice TOP10 (2016 december):

  1. Vaal-Wander To Hell (Locked Groove Remix)
  2. Trikk-Volta
  3. Natural_Flow-Signs Of Rain (THC Remix)
  4. Enos-Confessions
  5. 04LM-Atichgate
  6. Never Lost-Echoes
  7. Barnt & Michael Mayer-Und Da StehenFremdeMenschen
  8. SLV-Darkness
  9. Darse-Risonanze Armoniche
  10. Cryptik-Sacred

https://www.facebook.com/events/520529841487515/

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére