Dj portré: A Next Level tagok közelebbről

A Dublic ikrek, B’Andre, Skrude és Sammie Beats külön-külön is mesélt személyes élményeiről, dj-zésről, zenéről, zeneírásról... INTERJÚ!

1 |  2

 

-Mikor és hol DJ-ztél először? Hogy kerültél a lemezjátszó mögé?

DUBLIC: -Először nagyközönség előtt a Margitszigeten lévő egykori ChaChaCha-ban játszottunk 2006-ban, immáron 10 éve. Óriási élmény számunkra azóta is a lemezjátszók mögött állni hétről hétre. Minden buli más, de mégis valahol ugyanolyan, mint akkor.

B’Andre: -Az A38 Hajó Tetőteraszán 6 éve egy magyar zenekar után. A zenekar tagjai kedves ismerőseim és tudták, hogy otthon csinálgatok mixeket. Tetszett nekik az a típusú zene amiket összeraktam és ebből kifolyólag megkérdeztek, hogy van-e kedvem a koncert után az ott maradt embereknek játszani. Természetesen éltem a lehetőséggel. Végül egész sokan lettünk. Jó indítás volt!

Skrude: -Iamyank-kal közös footwork projektünkkel (6T) álltam először színpadra az Instantban, 2014 szeptemberében, Om Unit után.

Sammie Beats: -Mindenekelőtt, fontos leszögeznem, hogy kezdetekben kizárólag producerkedtem többnyire a hip-hopban és annak társműfajaiban, időközönként pedig szívesen kalandoztam más stílusokban is. A zene iránti imádatom egészen kisiskolás koromig nyúlik vissza majd ez az atmoszféra rövid időn belűl életérzéssé nőtte ki magát. 11-12 évesen kezdtem el érdeklődni a zenekészítés iránt, kezdetben környékbeli ismerősöknek, kezdő rappereknek készítettem instrumentálokat, emelett pedig YouTube-on osztottam meg ingyen letölthető beateket, azzal a céllal, hogy minél többen megismerjék a munkáimat, és alkalomadtán felhasználják őket. Majd későbbiekben külföldi városokból is megkerestek, hogy készítsek alapokat egyedi megrendelésre. (Ekkor még gondolni sem gondoltam arra, hogy valaha is lemezjátszók mögé kerülök, sőt az igazat szólva nem is terveztem.) Majd 2012 mérföldkőnek számított, mikor a trap stílus populárisabb, elektronikusabb irányt vett, és egyre népszerűbbé vált világszerte. Ekkor történt, hogy producerből előadóvá avanzsáltam, és ezáltal ismertté válhattam ebben a szcénában. Az első bulisorozat(ok) ahol lehetőséget kaptam arra, hogy megmutathassam azt amit képviselek, a belvárosában megrendezett Snapback és a Onehundred volt. Míg a Onehundred egy hamisítatlan new school/underground vonalat, addig a Snapback egy lágyabb, mainstreamebb stílust képviselt. Később csatlakoztam a Next Level Budapest csapatához, ahol szintén családias hangulat és további lehetőségek nyíltak meg előttem emellett pedig rengeteg általam kedvelt külföldi előadó mellett volt lehetőségem játszani.

 

Next Level / Fotó: Rakó Alex

Next Level / Fotó: Rakó Alex



-Melyik volt az első olyan track, amit már alig vártál, hogy lejátszhass? 

DUBLIC: -Az első ilyen zene még a kétezres évek közepén egy Rouge Element lemez volt, amit a Deep hanglemezboltban vásároltunk és a Tilos Rádión játszottuk le Dj Palotai Jövőzene című műsorában.

B’Andre: -2012 júliusában jelent meg a Birdy Nam Nam – Goin’ in (Skrillex goin’ down mix). Körübelül 6-7 hónapig vártam, hogy megjelenjen. Youtube live felvételeket néztem Skrillex szettjeiről, Soundcloud-ra feltöltött mixeket hallgattam csak emiatt, az egyetlen trekk miatt. Úgy voltam vele az ötödik hónapnál, hogy “na ez sem fog már soha megjelenni…” de hála istennek megjelent végül. Először a 2012-es Sziget Fesztiválon tudtam lejátszani. Fantasztikus élmény volt!!

Skrude: -Pár hónappal az első fellépésem előtt jelent meg Andru nevű producertől egy két számos ingyenes EP, a Bells/Wailin, azóta is kevés olyan kiadvány volt ami annyira megfogott volna, mint ez. Mai napig szívesen játszom, ha alkalom adódik rá.

Sammie Beats: -Ez egy igazán nehéz kérdés, töménytelen hozzám rendkívül közel álló dalt szerettem volna lejátszani ezeken a partikon. Talán az általam készített szerzemények lejátszása okozott igazán nagy élményt számomra. Kiváncsi voltam, hogy fogadják az emberek és hogy milyen visszajelzéseket kapok majd tőlük.

 

B'Andre / Fotó: Rakó Alex

B’Andre / Fotó: Rakó Alex

 

-Kedvenc dj, producer, kiadó, klub?

DUBLIC: -Nagyon kevés olyan DJ van manapság, akinek fontos, hogyan kever össze két számot a pultban, és figyel a közönségére is. Többnyire producerek vannak, akik a saját zenéiket pakolják egymás után, előre kitalált sorrendben, ami persze sokszor működik, de gyakran előfordul az is, hogy egyáltalán nem. A kedvenc DJ-ink: NGHTMRE, RL Grime, A-Trak, DJ Craze, Krafty Kuts. A kedvenc producerünk: Skrillex, és kiadója az OWSLA, többnyire itt jelennek meg a legkülönbözőbb hangzásvilágú, jövőbe mutató, minőségi elektronikus zenék manapság, amelyek számunkra irányadóak. A kedvenc hazai klubjaink: az A38 és az Akvárium Klub, itt szeretünk a legjobban zenélni a városban, mivel a hangtechnika és a személyzet is professzionális, arról nem is beszélve, hogy ennek a két klubnak az atmoszférája is fantasztikus. Az eddigi tapasztalataink alapján a kedvenc külföldi klub ahol játszottunk már a bécsi FLEX, a világszínvonalú hangrendszere miatt, de a berlini RAW99-ból is szuper élményekkel tértünk haza.

B’Andre: Kedvenc Dj-m NGHTMRE. Elképesztő pontossággal és gyorsasággal kever. A zenei szelekciója is nagyon igényes. Szenzációs bulit cinált. Aki ott volt az tanúsíthatja! :D
Kedvenc producerem Skrillex. Odavagyok a munkásságáért. Egy korszakalkotó zseninek gondolom. Mindig meg tud újulni és mindig tudja, hogy mihez kell hozzá nyúlni. Mindemellett nagyon jó Dj-nek is tartom, mert remek hangulatú bulikat csinál és mind ezt úgy teszi, hogy a legkomolyabb legújabb még ismeretlen zenéket rakja be úgy, hogy egy pillanatig sem zavartatja magát ha éppen 40.000 embernek játszik. Számomra ez a hozzáállás mindenképp egy követendő példa. Kedvenc kiadóm: Hmmm…. Nincs kedvenc. Ki tudnék emelni egy párat a sok közül, amit szeretek: Owsla, Mad Decent, Barong Family, Never Say Die. Talán azért ezeket mondanám mert ezeknél van a legtöbb olyan artist, akinek a munkássága valami miatt lenyűgöz. Több kedvenc hazai klub-om is van: A38 Hajó, Akvárium, és most a Yellow Claw buli után a Barba Negra is tetszik. Mind a három klubnak meg van a saját maga erőssége és gyengesége is. De eddig ezeken a helyeken éreztem magam a legjobban fellépés közben. Külföldön talán a bécsi Flex Club. Többször is voltam már ott és az nagyon tetszett. Van a helynek egy nagyon sajátosan furcsa hangulata.

Dublic / Fotó: Rakó Alex

Dublic / Fotó: Rakó Alex

 

Skrude:Kedvenc DJ: Azok közül, akiket élőben láttam, 2 embert tudnék kiemelni: Ekalit, és NGHTMRE-t, mindkettőt Next Level buli keretében hallhattam, elképesztő profin kevertek, és a szelekció is fenomenális volt. Kedvenc producer: Nagyon-nagyon sok van, de ha egyet kéne választani, aki a legtöbb hatást gyakorolta rám, az egyértelműen Mr. Carmack. Saját műfajt alakított ki a trapen belül, nagyon sokrétű és egyedi hangzásvilággal, nem tudok más olyan előadót aki ennyi újítást hozott volna ebbe a világba. Kedvenc kiadó: OWSLA/NEST és Daruma/Agari. Mindkettő ugyanazon okból kifolyólag, az új hangzásokat részesítik előnyben. Kedvenc klub: Egyértelműen A38, a hangrendszer, a hangulat, és a backstage miatt.

Sammie Beats: -Hogy őszinte legyek, nem igazán vagyok tájékozódott a pillanatnyi DJ helyzetről. A régi ikonok mellet talán A-Trak az, akit az elmúlt években nagyon megkedveltem. Tizenéves kora óta részese a DJ kultúrának, jó volt látni ahogy az underground hip-hopból a mainstreambe vezetett az útja, később létrehozta a Fool’s Gold lemezkiadót, ahol ő maga is felettébb sikeres zenei producerré vált. Emelett rengeteg olyan előadót támogat/támogatott dolgozott és dolgozik a mai napig együtt, akiket én is figyelemmel követek. Tartozzanak ide a rajta keresztül megismert, és az általam már régebbről követett arcok. #realdjing Producerek terén pillanatnyilag TroyBoi-t emelném ki jellegzetes stílus/hangzásvilága miatt. Minden kiadott anyagában könnyedén kivehetőek sajátos stílusjegyei, az egyszerűség és a kreatívitás mind megnyilvánulnak munkáiban, páratlan. Ezek mellett szeretett művészeim még Mura Masa, Hudson Mohawke, Baauer, Clams Casino, AraabMUZIK, Metro Boomin, Sonny Digital, Johnny Juliano, Ned Cameron, Dr.Dre, Timbaland, Just Blaze, 9th Wonder, J Dilla, DJ Premier, Scott Storch és sorolhatnám még… :)

 

-Milyen zenei képzettséged van? Tanultál zenélni? 

DUBLIC: -Korábban tanultunk hangszeres jazz zenét. Szaxofonon és klarinéton is játszottunk annak idején, de ma már kizárólag elektronikus zenével foglalkozunk. Számunkra óriási segítség a klasszikus zenei és a szolfézs előképzettség mind a mai napig.

B’Andre: -4-5 éves koromtól fogva csellóművésznek készültem. Kijártam egy zeneiskolát, valamint a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatóriumba is jártam három évig, de 18 éves koromban abba hagytam. A vége fele egyre kevésbé éreztem magaménak ezt a pályát, így nem akartam tovább húzni a dolgot. A cselló mellett tanultam kötelezően zongorázni. Hegedülni is tanultam egy kis ideig, mivel a nagymamám hegedű tanár. Alapvetően rengeteget köszönhetek ennyi év zenei tanulásnak!

Skrude: -Semmilyen zenei előképzettséggel nem rendelkezem, mindent magamtól kezdtem el megtanulni amikor nekiálltam producerkedni 17 évesen.

Sammie Beats: -Nincs különösebb zenei képzettségem, egy hétköznapi „bedroom producer” srácnak tartom magam aki a midi controllerével vetette bele magát a zene világába és ismerkedett meg annak alapjaival, majd sajátította el azt a saját képzelete szerint. Úgy gondolom, hogy ma már ha valaki elektronikus zenével szeretne foglalkozni, akkor az internet segítségével és kellő elkötelezettséggel könnyedén elsajátíthatja a zene készítés alapjait. Úgy érzem, hogy az elektronikában számtalan lehetőség lakozik. Napról napra hallani újabbnál újabb hangzásvilágú felvételeket, amelyekhez hasonlót azelőtt még soha. Talán épp ezért ilyen érdekes és egyben megunhatatlan ez az egész. Ettől függetlenül azt tanácsolom annak a személynek aki eldöntötte, hogy erre az útra lépne, (vagy csak szimplán érdekli a zene világa), ha adódik rá lehetősége, és elég relevanciát érez az íránt, hogy elkezdjen egy „zenesulit” akkor okvetlenül használja ki ezt a lehetőséget.

 

<
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
Next Level / Fotó: Rakó Alex
>

 


-Szerinted fontos egy dj-nek zenét is írni? 

DUBLIC: -Manapság ez a lehető legfontosabb. Aki nem ír saját zenét, nem tud igazán nagy sikereket elérni. Persze a két dolog nem egyenesen arányos.

B’Andre: -Szerintem most már fontos. Régen nem volt ennyire előtérbe helyezve a DJ közegben a zeneírás de ma már ez egy főszempont ha szeretné az ember valamire vinni. A jelenlegi technikából kifolyólag “Dj-zni mindenki tudna akinek van egy kis hallása…egymásra keverni két zenét nem nagy tudomány…” Teszem hozzá, hogy valaki jó Dj legyen ahhoz fel kell tudni ismernie a helyzeteket, hogy mikor, mit érdemes játszani, milyen közönségnek, milyen hangulatban stb… De a nulláról alkotni valamit az teljesen más. A producerkedés az nagyon sok esetben egy önmegvalósítás…Ha valaki mind a kettőt csinálja őszintén azzal csak nyerhet!

Skrude: -Én úgy gondolom, hogy mindenki azt csináljon, amit szeretne, az már szerintem rég rossz, ha kényszerből akar egy DJ zenét írni.

Sammie Beats: -Szerintem nem feltétlenül fontos, de kétségkívül hasznos! Az én részemről meglehetősen hasznos volt az, hogy foglalkoztam zenével mielőtt elkezdtem megismerkedni a kontrolleremmel vagy a CDJ-vel. Fontos azt is leszögeznem, hogy jelenleg nem tartom magamat DJ-nek. Inkább úgy fogalmaznék, hogy „producer vagyok aki bulikban is játszik” amit önfeledtül teszek de úgy gondolom, hogy sok víznek le kell folynia a Dunán ahhoz, hogy kimerjem jelenteni azt, hogy egyben vagyok Zenei Producer és DJ. Visszatérve, fordítva is hasonlóképpen hasznosnak tartom és úgy gondolom, hogy sok mindenben segít ha az ember megismerkedik az érem másik oldalával. Egyébként (szerintem) valamilyen szinten mindenkit vonz az alkotás iránti vágy. Mellesleg nem egy ilyen példával találkozhattunk már, hogy DJ-ből rátermett Producer vagy Producerből rátermett DJ lett.

 

-Milyen zenéket hallgatsz otthon?

DUBLIC: -Amellett, hogy rengeteget foglalkozunk az aktuális tánczenék szortírozásával és keresésével, néha jól esik klasszikus zenei műveket hallgatni. A zongora művek kimondottan nagy kedvenceink. Emellett gyakran felcsendülnek klasszikus hiphop ütemek és egykori Ninja Tune vagy Warp kiadványok is.

B’Andre: -Általában chillesebb, dallamosabb zenéket szoktam hallgatni, amik kikapcsolnak és megnyugtatnak. Ha ezekhez éppen nincs hangulatom akkor pedig technot vagy deep houset. Ezek is ki tudnak kapcsolni a maguk módján.

Skrude / Fotó: Rakó Alex

Skrude / Fotó: Rakó Alex

 

Skrude: -Elcsépelt a “bármilyen” szó ilyen kérdések esetében, de ez fedi a legjobban az igazságot. Nyilván legtöbbet olyan zenét hallgatok, amit játszani is szoktam (trap, future beats, future bass, hybrid, dubstep) de nagyon sok rap/hip-hop szól itthon (mind régi, mind új) meg rnb. Régebben rengeteg extrém metált hallgattam de az elmúlt pár évben ez minimálisra szorul.

Sammie Beats: -Ez a lista különösen „szélesvásznú” J Hans Zimmer-től egészen Skepta-ig mindent. Zömmel minden zenei stílusban fellelhetőek olyan művek amik rabul ejtenek. Van, hogy reggel miután felkeltem elindítok valamit Soundcloudon és órákon keresztül véletlenszerűen váltakoznak a zenék így van, hogy azt sem tudom pontosan kitől és mi szól, de mindig vannak meglepetések. Összegezve a klasszikus rocktól egészen a dubstepig mindent meghallgatok, valamint kifejezetten nagy kedvelője vagyok a Movie soundtrackek-nek (OST) voltaképp mindenevő vagyok. :)

 

 DUBLIC TOP10 (2016. november):

  1. BOOMBOX CARTEL, QUIX / supernatural feat. Anjulie
  2. SIKDOPE / snakes
  3. SLANDER, YOOKIE / after all (Skrude Edit)
  4. JACK Ü x EKALI x GRAVEZ – Mind (Karol Tip Edit)
  5. SAMMIE BEATS / turquoise
  6. SKRILLEX, MUST DIE! / VIPs (Gent & Jawns Remix)
  7. BEVILD / wanna (Tisoki Edit)
  8. TORRO TORRO, AYLEN / designed 4 u
  9. BARELY ALIVE / salty feat. Honey-C
  10. TY DOLLA $IGN / blasé (Louis The Child Remix)

 

B’Andre TOP10 (2016. november):

  1. SLANDER & YOOKiE – After All Ft. Jinzo
  2. QUIX – The Cut
  3. BRO SAFARI – Follow (Zomboy Remix)
  4. SKRILLEX – Purple Lamborghini (Part Native Remix)
  5. PROTOHYPE & INNIT – Mud
  6. RICKYXSAN – Nu Dub
  7. GETTER – Head Splitter
  8. MIGOS – Look At My Dab (DJ Mustard x 4B Remix)
  9. WIWEK & SKRILLEX – Killa (Slushii Remix)
  10. FED UP – Virus
  11. JAUZ & SAN HOLO – OK!

 

Skrude TOP10 (2016. november):

  1. Quix – The Cut
  2. Biggs – 2.oh (Kayoh Flip)
  3. Sammie Beats – Turqouise
  4. Stööki Sound – Endz
  5. Sober Rob & Manitee – Jungle Robot
  6. Myro – Playa (Oski & Hydraulix Remix)
  7. Jack Ü x Ekali x Gravez – Mind (Karol Tip Edit)
  8. Part Native – Purp
  9. Hounds & Charlie.rom – Hannibal
  10. Baauer ft. CZ – How Can You Tell When It’s Done?

 

Sammie Beats TOP10 (2016. november):

  1.  „Lovesick Fuck” by Mura Masa & A$AP Rocky
  2. „Threatz” by Denzel Curry (Gravez & Ekali Remix)
  3. „Work (Remix)” by A$AP FERG
  4. „Sow” by Baauer
  5. „Purple Lamborghini” by Skrillex & Rick Ross
  6. „Starboy” by The Weeknd
  7. „In The Zoo” by Medasin & Josh Pan
  8. „I Can’t Stop” by Flux Pavilion (Just a tune flip)
  9. „Know Yourself” by Drake
  10. „Still D.R.E.” by Dr.Dre & Snoop Dogg

 

Sammie Beats / Fotó: Rakó Alex

Sammie Beats / Fotó: Rakó Alex

 

1A Next Level több mint buli >>>
Dublic ikrek, B’Andre, Skrude és Sammie Beats: ők a Next Level állandó fellépői. Az ANTROPOS.hu kérdéseire válaszoltak! INTERJÚ!

2 – A Next Level tagok közelebbről

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére