2. rész

A legendás stoplisgyártó, a Puma

Adidas vagy Puma
Az eredeti cégből kivált testvér, Rudolf márkája a Puma is szárnyalásnak indult már 1948-as megalapításakor, méltó versenytársa volt Adolf Adidasának, de ez csak fokozta az ellenségeskedést. Míg az Adidas sztárokkal nyomult, addig Rudolf a technológiai újításokra építette a márkát!

1 | 2

Mivel a Puma nevű céget Rudolf Dassler alapította miután kivált 1948-ban testvére Adolf vállalkozásából, a kezdeti időkről most nem
szólunk, hiszen azt az első fejezetben – az Adidas történeténél – leírtuk. A Puma cég története 1948-ban indult, akkor védte le a nevet Rudolf Dassler. A logó is ebben az évben született, amely bátorságot, szilárdságot és letisztultságot képvisel.

Könnyű kiszámolni, hogy tavaly volt hatvan éves a márka. Ezért és annak a tiszteletére, hogy negyvenéves az egyik sikercipőjük,
kiadták a hatvanas évekbeli modell újabb változatát, amelyet KING névre kereszteltek. A KING azért legendás, mert egy portugál színekben játszó focista, egy bizonyos Eusébio negyvenkét gólt rúgott benne 1968-ban. A KING 2008-as változata a KING XL nevet kapta, utalva nagyságára és a negyvenedik születésnapra. A KING-et viselte többek között Pelé, Kempes, Völler, Matthäus és Oddo is.

 

Kép: facebook.com/PUMA

Kép: facebook.com/PUMA

Kezdetek
A cég első futballcipőjét 1948-ban, az alapítás évében mutatta be, sokáig fő profiljuk a stoplis cipők gyártása volt. 1948-ban a nyugatnémet focicsapat Pumában játszott. Rudolf 1949-ben kezdett el gondolkodni a kivehető szegecses stoplison, amely ma már elterjedt
fajta lett az egész világon, sok focista választ ilyen cipőt. Az 1952-es nyári olimpiai játékokon ezerötszáz méteren Josef Barthel atléta megnyerte az első aranyat egy Puma cipőben. Az 1960-as nyári olimpián a Puma már fizetett Armin Hary futónak, hogy addigi Adidas cipőjét eldobva a száz méteres döntőben fusson Pumában. Hary nem akarta elhagyni az Adidast, de a pénz csábította, éppen ezért közölte Adolf Dasslerrel – az Adidas tulajdonosával -, hogy fizessen ugyanannyit amennyit Rudolf ajánlott, különben nem Adidasban fog versenyezni. Adolf felháborodottan elutasította a kérést, így a sportoló Pumában versenyzett.

Érdekes dolog, hogy a testvérek – Adolf és Rudolf – és márkájuk között feszülő ellentét megosztotta szülőfalujukat, Herzogenaurach-ot
is. A faluban volt külön kocsma, külön bolt a két tábornak, és azt se nézték jó szemmel, ha egy Adidas és egy Puma “hívő” család gyermekei összeházasodott. Még az a legenda is járja, hogy ha Rudolfhoz szerelők jöttek és azok Adidast viseltek, akkor a pincéből felhozatott egy Puma cipőt nekik.

 

 

Hányadik lett a Nike? – Antropos.hu

Ki nyerte most a versenyt az Adidas vagy a Nike? Mindenki szereti Dávid és Góliát történetét. Habár ez igazából csak Góliát és egy még nagyobb Góliát története, mégis ugyan ez folyik az Adidas és a Nike cégek között. A Trefoil csapat nagy előnyben van.


Technológiai újítások
A technológiai újításokban a focicipőket illetően mindig is élen járt a Puma. 1960-ban vezették be a gyártásban a vulkanizálás technológiáját. Ma már ez a technológia elterjedt minden cipőgyárnál. 1982-ben újabb újítás történik a gyártásban, ugyanis feltalálják a DOUFLEX talpat, amely sokkal kényelmesebbé teszi a cipőt viselője számára. Még az ezredfordulón is volt mit fejlesztenie a cég mérnökeinek, ugyanis 2000-ben a Puma a Porsche-val együtt megalkotta a tűzálló lábbelit.

A márkaalapító Rudolf Dassler 1974-ben elhunyt. Ekkortól kezdve két fia, Armin és Gerd – akik apjukkal és nagybátyjukkal ellentétben sohasem vesztek össze – vitte tovább az üzletet. 1989-ben a két testvér eladta hetvenkét százalékos részesedését a cégből.

Designerekkel
Akárcsak az Adidas, a Puma is együttműködik, együttműködött divattervezőkkel, egyesítve a sportot és a divatot. Először a német divattervezővel, Jil Sanderrel dolgozott együtt a Puma, aki 1998-ban egy cipőkollekciót álmodott meg a sportmárkának. 2008-ban a Puma  Alexander McQueennel dolgozott együtt. A többszörösen az év divattervezőjének választott designer, Alexander McQueen által megalkotott Bone kollekciót újraalkotta a Puma logóját, az ugró pumát, ötvözte benne az embert és az állatot. Érdekesség még, hogy minden cipőre felkerül az ezüst színű állati szemfogat mintázó kis dísz.

Ma már több mint harminc nemzetközi csapatot szponzorál a Puma, sok sztárfutballistát egyénileg is. 1999-től a Puma az amerikai futballcsapat hivatalos mezszállítója.

 

1 – Adidas vagy Puma
2 – A legendás stoplisgyártó, a Puma

Kapcsolódó cikkek:
Hányadik lett a Nike? Ki nyerte most a versenyt, az Adidas vagy a Nike?
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére