Amiben pedig minden marketinges szakember között teljes az egyetértés: a profitábilis működtetés alfája és omegája a mérés.
Az Unas webáruház rendszerei a Google Analytics egyedülálló eszközeivel karöltve tökéletes támogatást nyújtanak mind a mérésekhez, mind az elemzésekhez, így Ön mindenkor maximálisan képben lehet. A világ weboldalainak többsége ezeket az eszközöket használja adatgyűjtésre, adatelemzésre, az eredményességük mérésére.
A közelmúltban a Google újabb szintet lépett és bevezette a korábbi Universal Analytics következő generációját, a GA4-et.
Előfordulhat, hogy az újdonság befogadása némi stresszel jár, ezért cikkünkben szeretnénk segíteni tisztábban látni régi és új eszköz között.
GA4 gyorstalpaló és használatának előnyei
Nemrégiben a Google kivezette a korábban használatos eszközét, az Universal Analytics-et és helyébe lépett a GA4.
A GA4 segítségével jóval könnyebben fejthető meg, következésképp hatékonyabban is mérhető a felhasználók viselkedése. Sőt, az automatikusan és a mesterséges intelligenciának köszönhetően folyamatosan kiegészülő adatok révén már a jövőbeni felhasználói viselkedések is előre “jósolhatók”. Vagyis például ha valaki vásárolt valamikor, fog-e valamikor a közeljövőben is.
De akár a bevételeink jövőbeni alakulására is kaphatunk előrejelzéseket, ami kifejezetten hasznos lehet például beruházások tervezéséhez.
További érv
Komoly érv a GA4 mellett az is, hogy megszűnik a havi lekérés limit, helyette a rögzíthető események száma lesz csak korlátozva 500 alkalomra.
Mivel korábban rengeteg kritika illette a Google-t, hogy meglehetősen sajátosan kezeli a fogyasztók magánéletét, komoly evolúción ment keresztül az adatkezelési szabályozás is. Így például az eseményalapú rendszer bevezetésével megreformálta a korábbi cookie-alapú rendszert is.
Szintén jelentős változás, hogy a Google Signals jóval nagyobb szabadságot biztosít a felhasználóknak az adataik kezelését illetően.
Vagyis aki nem szeretné, hogy az adatait felhasználják például hirdetésekhez, kikapcsolhatja az adatai személyre szabására irányuló funkciókat.
Mit érdemes fontolóra vennie, ha Ön is Unas bérelt webáruházrendszert használ?
Mindenképp érdemesnek tartjuk a minél behatóbb ismerkedést a Google új eszközével és legfőképp pedig javasoljuk a mielőbbi használatát is, mivel jelenleg ennél hatékonyabb eszköz nincs.
Minél előbb elkezdi használni, annál hamarabb lesznek olyan adatai, amiket aztán felhasználhat a webáruháza eredményességének növeléséhez.
Ha az Ön webáruházában nincs lehetőség a GA4 integrációjára, akkor vegye fontolóra, vajon mennyit veszít folyamatosan azzal, hogy késve jut létfontosságú adatokhoz, és a versenytársai rendre megelőzik.