Felmerül a kérdés a kulturális hírekkel, programokkal foglalkozó portálok esetében, hogy vajon időben megtalálják a felhasználók az aktuális információkat egy-egy eseménnyel kapcsolatban?
Nagy szerepet kap emiatt a kultúra és az online marketing között egyre erősödő kapcsolat, hiszen egy idő után a legtöbb portáltulajdonos azzal a ténnyel szembesül, hogy linképítés, azaz prémium linkek külsős oldalakon való elhelyezése nélkül nehéz versenyben maradni a többi portállal szemben.
A linképítés költséghatékony
Alapvetően a linképítés minimális anyagi befektetést igényel, emiatt például non-profit kulturális szervezetek is ki tudják használni a prémium linképítés számos előnyét.
Hogy történik a linképítés?
A prémium linképítés lényege az, hogy 2.000-20.000 karakteres érdekes, informatív és a felhasználók számára hasznos szövegekben jelenjenek meg külsős weboldalakon a kulturális portál visszamutató linkjei.
Azaz a keresőmarketing ügynökségnél a szövegíró megkapja a kulcsszavakat, a témát és a célközönséget (milyen oldalra kerül majd ki a szöveg), és ez alapján megírja a kívánt hosszúságú egyedi szöveget.
Ezt a szöveget a keresőmarketing ügynökség kapcsolati rendszerének köszönhetően nívós, sokak által látogatott és az adott kulturális témával releváns hírportál rovatába teszik fel.
Ebben a szövegben szerepelnek adott kulcsszavak alatt a kulturális weboldal visszamutató linkjei, melyekre ha rákattintanak az érdeklődők, eljutnak a kultúr portál weblapjára.
A linképítés segítségével gyorsabban terjed az információ
A linképítés kiváló eszköz arra, hogy egy érdekes és értékes tartalom segítségével hívjuk fel az emberek figyelmét a különféle kulturális programokra.
Sokan olvasnak hírportálokat, így ha ezekre kikerül egy-egy linképítési szöveg, az rengeteg embert képes elérni. Ezt viszont csak a keresőmarketing ügynökségek segítségével lehet megvalósítani, hiszen ők ápolnak szoros kapcsolatot az interneten népszerű portálok szerkesztőségével.