Számos keresőoptimalizálással foglalkozó cégnek vannak különféle linképítési csomagjai, amelyek néhány hónap alatt képesek növelni rövidtávon egyes SEO mutatókat egy webhely esetében.
Ez azért kedvező, mert így növekszik az esélye annak, hogy a látogatók organikusan találják meg a webhelyet ebben az időszakban, hiszen feljebb jön a weboldal a linképítés miatt a keresők találati oldalain.
Viszont nem feltétlenül érdemes a linképítésre csak a hagyományos értelemben gondolni. Ebben a cikkünkben leírjuk azt, hogy hogyan történik a linképítés a keresőoptimalizálás során akkor, ha hátrahagyjuk a Black Hat SEO módszereket, s helyettük előtérbe tesszük a professzionális linképítési stratégiákat.
Biztos, hogy csak a hagyományos Black Hat SEO típusú linképítés hoz eredményt a keresőoptimalizálás során?
Nem, s mivel 2021-et írunk, emiatt vannak sokkal jobb módszerek is már. Mint említettük, a legtöbb ügyfélnek főként csak a linképítési csomagok jutnak eszébe, hiszen kevés szó esik azokról az üzleti kapcsolatokról, amelyek sokkal többet tudnak nyújtani, mint amit a hagyományos linképítési stratégiák.
Nem feltétlenül kell 100 karakteres backlinkeket tartalmazó kis szösszeneteket írogatni színvonalon aluli és irreleváns fórumokba ahhoz, hogy egy linképítési stratégia kiválóan működjön.
Gyakran elég hozzá néhány nívós üzleti kapcsolat, s máris megvan a megállapodás a két fél között.
A jó öreg üzleti kapcsolatok adják a linképítés esszenciáját
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogyha például jó üzleti viszonyt ápolunk egy receptes bloggerrel, nagy az esélye annak, hogy szívesen fogad majd vendégbejegyzéseket, amelyek segíti emelni a blog színvonalát, s egyben tartalmaznak egy visszamutató linket a vállalat oldalára.
Ha van például 5-10 ilyen üzleti kapcsolatunk, máris nem kell a Black Hat SEO taktikákhoz folyamodni, hiszen így olyan felületekre kerülnek ki a hosszú, kb 5.000 – 10.000 karakteres visszamutató linkeket tartalmazó informatív és az olvasók számára hasznos bejegyzések, amelyek relevánsak a vállalat tevékenységével.