A Győri Balett kétrészes estjén pontosan ez történik: a csapat művészeti vezetője, Lukács András Stravinsky inspirálta, éteri szépségű, minimalista koreográfiája után az együttest igazgató Velekei László nagyszabású, a mágikus realizmus hatásáról tanúskodó cselekményes balettje következik. Klasszikus és kortárs, szép és rút, harmónia és zavar nem kioltja, hanem kiegészíti egymást, így adva teljes képet világunkról.
Jelentős múlttal rendelkezik a nagy vidéki táncegyüttesek közül a Győri Balett csapata. A 2020 óta Velekei László és Lukács András irányításával működő társulat hagyomány és újítás el nem választható kettősében gondolkodva, elkötelezett munkával újítja meg a táncszínpadi kifejezésmódot. A Movements to Stravinsky / Mimi című est a hosszú folyamat várhatóan fontos állomása lesz. Lukács András 2017-ben a Bécsi Operaház balettegyüttesével kiváló kritikai visszhanggal mutatta be Stravinsky-zenék ihlette darabját. A szimfonikus balett magját a Pulcinella című balett Serenatája adja, de miután a koreográfus rálelt a központi elemre, a tágas életmű számos más darabja szinte felkínálta magát. A commedia dell’arte, a reneszánsz látványvilága egészíti ki a fegyelmezett, visszafogott, ám éppen ettől izgalmas mozdulatsorokat. A Velekei László által koreografált Mimi története szokatlan helyszínen játszódik: a piszkos metróaluljáró valóságával szemben áll a vágyott eufória égbe szárnyaló álomvilága. Abszolút főszerepben a vágyott nő: Mimi.