-Részt vettél az imPro School legelső képzésén – milyen tapasztalatokkal zártad az iskolát?
-Abszolút pozitív tapasztalataim vannak, sokkal többet kaptam, mint amire számítottam, habár nem voltak alacsonyak az elvárások részemről. A négy hónap úgy rohant el, mintha csak pár hét lett volna, azt hiszem ez a jó dolgoknál mindig így van.
-Záró vizsgamunkád felkeltette a Chi Recordings figyelmét, így az hamarosan megjelenik a kiadó gondozásában. Volt már korábban megjelenésed?
-Nagy meglepetés számomra az egész. Ez lesz az első megjelenésem, izgalommal várom.
-Mi az, amiket megtanultál az imPro-ban, mi az, amivel több lettél a négyhónapos képzés alatt?
-Egy jó kör volt, nagyszerű élmény. Megtapasztalni és látni azt, hogy a zenében bármi lehetséges, másrészt, ha nem állsz meg egy pillanatra fülelni, semmi. Átélni ezt az egyszerű és mégis gyönyörű elképzelést a mindennapokba helyezve, felejthetetlen pillanat az életben. A másik ilyen a szex és a rock’n’roll, “ami nem egy tánc”.
-Milyen volt az évfolyam, alakultak ki kollaborációk, esetleg barátságok?
-Igazán színes társaság verődött össze zenei irányzatok és korábbi tapasztalatok terén, mintha ez egy rejtett cél lett volna. Nagyon inspirálóan hatott a zenéhez való hozzáállásommal kapcsolatban látni azt, mennyire változatos és emberi kifejezési mód ez. Több emberrel még a mai napig tartjuk a kapcsolatot, sőt indulóban van egy közös fúziós zenei projekt is Ænonïm néven – Bernáth Péter, Lénárt Róbert és Wachter György barátommal – akik szintén az iskola diákjai voltak.
-Hol hallottál először az iskoláról?
-Egy barátomtól hallottam a képzésről, ezt követte a jelentkezés, majd az interjú. Aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy már az első vizsgán prezentálunk.
-Ismerted már korábban az oktatókat illetve munkásságukat?
-A korai Chi kiadványok meghatározóak voltak az elektronikus zenével való első találkozásom kapcsán, Kevin pedig játszott nálunk Veszprémben, egy főleg underground zenei világot prezentáló buli sorozaton, amit mi szervezünk.
-Gyakorlat közben is megnézted az oktatókat, ki miért tetszett/nem tetszett?
-Igyekeztem minél több helyen ott lenni, mind az oktatók, mind a diákok fellépésekor. Amit Mangoék csinálnak, az nagyon bejön, és van egy olyan érzésem, hogy egy AMB és Kevin koprodukció igazán ütős lenne.
-Hányan vagytok egy osztályban? Mindenki kap elég figyelmet?
-Húszan voltunk. Ha helyesek az információim ez a limit az ősszel induló képzésben is megmarad, ezért is indult két tagozat. Mind az előadások és labor napok során úgy éreztem nem csak a felmerülő kérdéseimre kapok választ, hanem arra is ösztönöznek, hogy feltegyem azokat.
-Milyen a technikai felkészültség az iskolában?
-High-end munkaállomások és szoftverek biztosítják a hallgatók számára a vizsgamunkákra való készülést a labornapokon, persze lehetőség van otthon is alkotni, bár a tapasztalat azt mutatta, hogy mindenkinek hasznára vált amennyiben igénybe vette ezeket a lehetőségeket is. A terem adottságai miatt voltak akusztikai problémák, de ha jól tudom ezek orvoslásán szorgosan dolgoznak a srácok.
-Mi az amit biztosít az iskola, és mi az ami nélkül nem lehet elkezdeni az imPro-t?
-Az iskola részéről az előbb említett technikai felszereltségen kívül szakmai tudást és tapasztalatot, gyakorlatias látásmódot és kreativitásra való ösztönzést minden mennyiségben. Inkább úgy fogalmaznám meg, szerintem mi nélkül nem érdemes. Nyitottság, elhivatottság és a zene iránti szeretet és tisztelet, bármilyen irányzatról legyen is szó.
-Úgy hallottam, volt egy imPro buli a tanulók szervezésében, hogy sikerült, mik a tapasztalatok?
-A Fogasházban csaptunk egy “tanévzáró” bulit a zenélni vágyó, több-kevesebb DJ múlttal rendelkező diákkal. Sok pozitív visszajelzés érkezett, igazi pörgős este volt, ami a fellépőkön kívül köszönhető az iskola támogatásának és a szervezők munkájának. Na meg egy névtelenségbe burkolózó kalocsai házi főzetnek.
Hozzászólások