Valami Amerika 3: Suttyó poénok magyarosan

Bohókás melegek, bárgyúság és nyomdafestéket nem tűrő szóhasználat. Az új Valami Amerika hozza a régi jól bevált receptet.

A Várnai testvéreknek sosem hoz békét az élet, pláne nem Alex újabb és váratlan felbukkanása. Hamar nagy bonyodalomba keverednek asszonyostul, mivel két rivális maffiagang kereszttüzében találják magukat. A bűnözők a fakabátokkal közösen úgy gondolják, hogy náluk van egy ellopott, 100 milliót érő bélyeg, de persze ez csak Alexnek köszönhető. Nőnemű partnereik pedig hatványozzák a bajokat. Az egyik terhes, a másik debil, a harmadik pedig lelépett Amerikába. Vajon sikerül kikecmeregniük a bonyodalomból? Vajon ebben a filmben lesz nőnek öltözött férfi?

Oké, nehéz magamban tartani, úgyhogy kezdjük a humorával. Proli humor volt a célkitűzés és ezt nagyjából teljesíti is. Suttyó és bárgyú, de szórakoztató. A baj az, hogy a film ismétli a poénokat. Ezt lehet jól csinálni, vagy lehet úgy, mint a Valami Amerika 3, és ötvenedjére elsütni ugyanazt a poént kicsit más köntösben.

Ennek az eredménye nem az, hogy szépen épülve egyre jobb lesz ez a visszatérő motívum, hanem a szöges ellentéte. Amikor megint meghallottam Oroszlán Szonja szájából azt, hogy a terhes Eszternek milyen nagyok a lábai, vészesen elkezdtem a rongálás nevezetű kihágás felé sodródni. Ha ez pedig nem lenne elég, sok a sztereotip, ezerszer megénekelt poén.

Vannak vicces melegek (akik még nőknek is öltöznek egy ponton), buta szőke nő meg sok-sok sutyerák, akik egymással versenyezve próbálnak minél nagyobb baromságokat mondani. Itt azért kiemelném, hogy film a magyaros, frappánsan bunkó humor verbális oldalát jól hozza. Sok társalgás megmosolyogtató, viszont akadt néhány kínos is.

valami amerika 3

Nem egy rossz komédia, csak…suttyó.

Na, most, hogy letudtuk a falsúlyos részét a filmnek, jöjjenek a színészek. Én két embert emelnék ki, egészen pontosan Ónodi Esztert és Stohl Andrást. Előbbit azért, mert csak neki voltak igazán erős jelenetei, ahol megcsillogtathatta színészi tehetségét. Néha igazán disszonánsak voltak Oroszlán Szonja debil Timijével közös jelenetei, hiszen az egyik egy karaktert játszott, a másik pedig egy zakkant, agyatlan tyúkot. Szonja amúgy nagyszerűen varázsolta a tipegő egysejtűt a vászonra, csupán maga a karakter volt sok.

Stohl András azért kiemelendő, mert önmagát parodizálja a filmben, méghozzá nem is akárhogy. Karakterét összemossák a valósággal, utalva többek között drogos kalandokkal fűszerezett múltjára is. Egyfajta gesztus ez a közönség felé: oké, egy barom voltam, akkor most ki is parodizálom önmagamat.

A mű többi szereplője egyébként hozza a kötelezőt, nincs rossz alakítás, maximum kevésbé szembeötlő.

Stohl hóvaksággal cukrozott (get it?) múltja mellett akadnak más, aktuális vagy relatíve aktuális poénok. Van egy Orbán Viktorral, valamint egy TEK-es, meg egy totálisan váratlan és indokolatlan Dancsó Péter cameo. A műalkotás könnyed hangvétele viszont nem engedi, hogy nagyon konkrét és társadalomkritikus poénok kerüljenek a vászonra.

Vizuálisan is ez igaz a filmre: nincs hangsúly a látványvilágon, de amit látunk, az végig működik. Legyen szó börtönről, lövöldözésről, vagy korházról. Kompakt és cél centrikus. Talán egyetlenegy pillanat lóg ki vizuálisan. Az a jelenet pedig az, mikor Ganxsta Zoli önmagát cseszteti párszáz volttal, szikrázva. Nem egy fajsúlyos pillanat.

A film zenéjéről nem tudok nyilatkozni, mivel nem tűnt fel a létezése.
Belemehetnék mélyebben, hogy mi igazán a baj a filmmel, de ehhez egy spoiler áradat is dukálna, úgyhogy konkrétumok nélkül: az alkotás nem rossz, sőt szórakoztató, de néha bántóan egyszerű. Persze van agyagozó meleg (érted, köcsögöt csinál, ÉRTED), egy nagyon buta és szőke Timi (aki ráadásul vlogol szex közben, édes istenem). Történet nem egy nagy durranás, szolgálja az egyetlen célját, ami kb. a poénok összekötése. Jól megfogalmazottak a viccek verbális részei, de ez nem menti meg attól a filmet, hogy egyszerű, de nem nagyszerű.

Kérem, Vajna úr, próbáljunk meg legközelebb végre egy fokkal minőségibb komédiát csinálni. A közönség humorát ki lehet „használni”, de úgy érzem a magyar társadalom készen áll egy olyan komédiára, amiben nem az a csúcspont, hogy 6 faszi pucéran bunyózik, majd néhány meleg sokat sejtetően mosolyogva csatlakozik.

Sosem láttam még kikockázást moziban, de örültem, hogy a fennemlített jelenethez ezt a kizökkentő megoldást vetették be abból a célból, hogy ne legyen magasabb korhatára a filmnek.

Szerintem ez volt az a pont a vágószobában, mikor Herendi Gábor azt mondta, hogy „csak kockázzátok ki a gecibe és menjünk haza”.

Aki szereti az alpári, csibészesen megfogalmazott társalgásokkal operáló vígjátékokat, az adjon neki egy esélyt, de készüljön fel arra, hogy a film nem ugrik meg egy bizonyos szintet, sőt guggol és a földbe kapaszkodik.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Film

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére