“Eltökélt szándékunk, hogy keményen helytálljunk és szeretnénk a mezőny első felében végezni. A karitatív szekcióban pedig a dobogó legfelső foka a cél” – nyilatkozta Budai Zsuzsi, akinek alig másfél éve van jogsítványa. “Már megkezdtük a felkészülést, tapasztalt szakemberek segítenek a vezetéstechnikai és navigációs ismeretek elméleti és gyakorlati elsajátításában.” – monda Serdült Orsi, navigátor, akinek még nincs jogosítványa.
A két 21 éves lány azonnal komoly ellenfelekre is talált az alig fél év múlva rajtoló futam mezőnyében. Szintén a mai tájékoztatón jelentette be Dr. Szekeres Imre Honvédelmi Miniszter, hogy a Magyar Honvédség “Dream Team Gepárdok” nevű csapata szintén rajthoz áll január 16-án. A Palik Racing Team által képzett és az Országos Tereprally Bajnokság futamain kiválóan szereplő Bálint Zoltán, főtörzsőrmester és Honfi Barnabás zászlós az eredeti elképzelések szerint a Dakaron indult volna. “A Budapest-Bamako, akárcsak a Dakar, kemény fizikai és szellemi erőpróba, de az afrikai terepviszonyok sokkal inkább egyeznek azokkal a körülményekkel, ahol magyar fegyveres erők teljesítenek szolgálatot, illetve, amely a Honvéd Dream Team project szempontjából hosszú távon releváns.” – nyilatkozta Dr. Szekeres Imre, Honvédelmi Miniszter. A csapat felkészítését a Dakaron kiváló eredményeket elért magyar tereprally bajnok Palik László és csapata végzi.
Polgár András futamigazgató a 2010-es futam útvonaláról és a szabályokban történt változásokról is nyilatkozott a sajtótájékoztatón. “Minden eddiginél kalandosabb és izgalmasabb lesz a 2010-es itiner, a szabályokban pedig a legnagyobb változás, hogy műholdas követőrendszerrel fogjuk tudni minden csapat napi teljesítményét ellenőrizni” – mondta Polgár András.
Az ötödik alkalommal megrendezendő Budapest-Bamako a világ legnagyobb amatőr rallyja és a legnagyobb szaharai motorsport esemény. A 2010. január 16-én rajtoló mezőny 16 nap és 8500 kilométer megtétele után érkezik a Mali Köztársaság fővárosába, Bamakoba. Eddig 24 ország 180 csapata nevezett a megmérettetésre.
Ahogy megtudtuk, lesz küldön verseny és külön kaland út is, az előbbi a nehezebb, azoknak akik győzni akarnak, az utóbbi inkább a részvételért indulóknak.
Kattints a képre, és nézz Budapest-Bamako sajtótájékoztató fotókat!
Hozzászólások