A hazai divatélet meghatározó, több mint 10 éves múltra visszatekintő rendezvénye ezúttal is három napon át tart nyitva, ezalatt 13 designer legújabb kollekcióját láthatja majd a közönség. A hazai tervezők mellett az eseményre Olaszországból, Szerbiából illetve Thaiföldről érkeznek vendég designerek.
NYERJ PÁROS BELÉPŐT a Nov.21-22-23. Budapest Fashion Week-ra! >>>
Bemutatkozó tervezők:
JAL Fashion (Thaiföld) , Drubina Karolina, Pál Tibor, Marianna Herrhofer, Szonja Dudik, Ticci, Tar Melinda, One&Only, Aranyi Szilvi, Zerobarracento (Olaszország), Juhász Szilvia, Hecendorfer Tímea, Bojana Dolamic (Szerbia) .
Ahogyan azt a Budapest Fashion Weektől már megszokhattuk, évről – évre igyekszik a legszélesebb hazai divatpalettát megmutatni a közönségnek. A minimalista letisztult kollekciók mellett láthatunk majd haute couture darabokat, vagy éppen a kézműves tradíciókhoz visszanyúló nemezelt design öltözékeket. Az extravagancia ugyanúgy jelen lesz a kifutón, mint a visszafogott nőies darabok, vagy a nagyvárosi big city / street fashion kollekciói.
A világ divatot meghatározó nagyvárosaiban megrendezett „Fashion Week”-ek sorában a budapesti a magyar divattervezők seregszemléje, ahol a feltörekvő tehetségek és a már ismert nevek együttesen jelennek meg, és mutatják be azt a színes és széles divat-palettát, ami a mai magyar divatkultúrát jellemzi.
A Budapest Fashion Week főszervezője Mayer Balázs „Kenguru” kiemelt céljának tekinti, hogy a bemutatásra kerülő kollekciókon keresztül üzenjen a közönségnek, ezért mindig úgy állítja össze a programot, hogy abból válaszokat kapjunk a divatélet aktuális kihívásaira is. Az egyik világméretű problémát a túlfogyasztás, a fogyasztói társadalom épp a divatiparon keresztül méri megoldandó feladatként az emberiségre.
Ezért nagyon fontos, hogy felhívjuk a figyelmet a fastfashion gyakran pazarló mintáira, és olyan alternatív választási lehetőségeket mutassunk a társadalomnak, amire a designerek adják meg a választ. Egyik ilyen alternatíva lehet, hogy „klasszikus” darabokat választunk, amelyek tulajdonsága az „időtállóság” vagy még érdekesebb és izgalmasabb a „nulla hulladék” elve, amit például az olasz Zerobarracento márka is képvisel.
A márka alapvető koncepciója, hogy egyrészt kapcsolódjon a ruházati divatirányzatokhoz, másrészt, hogy időtálló darabokat hozzon létre lehetőleg nulla hulladék, csökkentett környezetszennyezés, és csökkentett károsanyag kibocsátás elvén. A márka teljes mértékben „Made in Italy” azaz helyben készült olasz alapanyagokkal dolgozik a nyomon követhetőség, fenntarthatóság, és a termelés átláthatósága miatt. A minták, motívumok fejlesztése ún “zéró-hulladék” technikákkal történik. Ez egy olyan tervezési technika, ami kiküszöböli a textil hulladékot már a tervezés fázisban. Használatával csökken a textil veszteség és a természeti erőforrások iránti igény.
De egyfajta választ ad a pazarló és ökoszisztéma „ellenes” nagyüzemi gyártásra a hazai tervező Tar Melinda a MelyndaFelting márka designere is, aki visszanyúlt az ősi nemezelő technikához. A tervező a saját kollekciójához maga készíti el az alapanyagot, víz és szappan használatával, kézi nemezeléssel formára alakítva az egyes darabokat, varrásmentesen.
Több kollekcióban is megfigyelhetjük az egymással jól kombinálható darabok elvét – lehetővé téve a kevesebb ruhával többféle alkalomra megfelelő outfit kialakítását, – ami szintén a túlfogyasztás problémájára ad megoldást.
Az április 21-23 között megrendezésre kerülő eseményen a tour-ok között látványos performance-okat, komolyzenei betéteket láthat/hallgathat meg a közönség. Fellép többek között Banai Sára aki operaáriákat ad elő, illetve Paulik Lídia és Papp Henrik kamara duó.
Hozzászólások