Minden a Szellemirtókról

Végre a mozikban a Szellemirtók 3, amiben az eredeti filmekből Bill Murray, Dan Aykroyd, Sigourney Weaver is visszatér. Érdekességek, FOTÓK, VIDEÓK!

Végre a mozikban az év egyik legtöbbet emlegetett filmje, a SZELLEMIRTÓK! New Yorkot ismét szellemjárás sújtja, és szükség van a segítőkre. Ezúttal négy mindenre elszánt nő (Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon és Leslie Jones) indul a város megmentésére, de az eredeti filmek sztárjai (Bill Murray, Dan Aykroyd, Sigourney Weaver) is visszatérnek, és jönnek a digitális forradalomnak megfelelően felturbózott földöntúli lények is! Az új szellemet Paul Feig ereszti ki a palackból, aki Melissa McCarthy-val a főszerepben az elmúlt évek legnagyobb vígjátékait hozta tető alá: nekik köszönhetjük a Koszorúslányok-at a Női szervek-et és A kém-et is.

 

Szellemirtók / Ghostbusters 2016

 

Szellemek márpedig léteznek. Legalábbis Abby (Melissa McCarthy) meg hű segédje, Jillian (Kate McKinnon) ezt állítja, és egy ócska laborban elképesztő kütyüket gyártanak, hogy bizonyítsák gyanújukat. Erin (Kristen Wiig) fizikus és csak a tudományban hisz: de amikor egy száz éve kivégzett, a föld fölött 10 centivel lebegő nő nagyon lehányja valami ragacsos izével, meggondolja magát, és úgy dönt, ő is a szellemek nyomába ered.

A csapathoz csatlakozik még egy unatkozó metróellenőr (Leslie Jones), felbérlik a világ legbutább, de legjobb testű recepciósát (Chris Hemsworth), és kölcsönvesznek egy bevetési szuperjárgánnyá átalakítható hullaszállító autót, hogy megnyithassák az új céget.
Méghozzá pont jókor! New Yorkban ugyanis egy őrült lángésznek köszönhetően elszaporodnak az ártó szellemek. Valakinek le kell gyűrnie, és be kell gyűjtenie őket… Szerencsére jönnek a Szellemirtók!

 

Így reagált a folytatásra a korábbi Szellemirtók egy főszereplője:

 

A Szellemirtók egy Guinness rekorddal is büszkélkedhet, a rajongók ugyanis megvadulnak értük! Erre a Guinness World Records hivatalos pecsétje a garancia: június 12-én a szingapúri Marina Bay Sandsen a The Event Plazában megszervezett eseményen összegyűlt tömeg hivatalosan is megdöntötte a „A Legtöbb Szellemnek Öltözött Ember Egy Helyen” kategória rekordját. A szellemruhás tömeg minden tagján ott volt a Szellemirtók híres logója is.

New Yorkot ismét szellemjárás sújtja, és szükség van a szellemirtókra. Ezúttal négy mindenre elszánt nő (Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon és Leslie Jones) indul a város megmentésére, de az eredeti filmek sztárjai (Bill Murray, Dan Aykroyd, Sigourney Weaver) is visszatérnek, és jönnek a digitális forradalomnak megfelelően felturbózott földöntúli lények is!

A FILMRŐL

Több mint harminc évvel az első film, és mintegy huszonöttel a második rész bemutatása után új szereplőkkel és vadonatúj kalandokkal visszatért a Szellemirtók!
„Imádtam az 1984-es filmet – meséli az új változat rendezője, Paul Feig, aki olyan komédiákat jegyez, mint a Koszorúslányok, a Női szervek és A kém. – Minden idők egyik legviccesebb társaságát sikerült benne összehozni, és zseniális volt az az ötlet, hogy a hősök a legmodernebb technológiával harcoltak a szellemek ellen.”
Az első két ikonikus Szellemirtók-film rendező-producere, Ivan Reitman már jó ideje gondolkodott a folytatásban. „Többször is megpróbáltuk összehozni a csapatot, de valami mindig közbejött – magyarázza Reitman, az új változat producere. – És aztán elvesztettük Harold Ramist, úgyhogy újra kellett gondolnunk az egész projektet.”
2014-ben, Ramis halála után a stúdió új tehetséget keresett a film megvalósításához, ekkor vonták be a produkciói előkészítésébe Feiget. „Az alapötletben rengeteg tartalékot láttam – meséli Feig –, viszont csavarni akartam egyet a sztorin, ezért azt javasoltam, hogy négy pasi helyett inkább négy nő szálljon szembe a szellemekkel.”
„Paul ötlete mindannyiunknak tetszett, de tudtuk, hogy csak akkor működhet, ha a négy színésznő között megvan ugyanaz a kémia, ami az első filmet sikerre vitte – jegyzi meg Jessie Henderson executive producer, Feig produkciós partnere. – A kémben sikerült a mutatvány, de most magasabb szinten, rengeteg vizuális hatással és sztárszereposztással kellett előadnunk ugyanezt.”
Feig a Női szerveket író Katie Dippolddal látott neki a forgatókönyv kidolgozásának.
„Először is sorra vettük, mit akarunk megtartani az eredeti filmből, és miben változtatnánk – meséli Dippold. – Aztán rátértünk a történetre és a szereplőkre. Nem akartuk a régi figurákat másolni, úgyhogy négy vadonatúj főszereplőt kellett kitalálnunk.”
„Egy mában játszódó filmet képzeltem el, amikor senki nem hisz a szellemekben – veszi át a szót Feig. – Hőseink pedig megpróbálják bebizonyítani, hogy a világ téved, ez az a közös cél, ami összekovácsolja őket.”

 

 


Dippold és Feig olyan figurákat alkotott, akik csapatként is kiegészítik egymást. „Abby a paranormális jelenségek szakértője, aki egész életét a szellemvilág tudományos kutatásának szentelte – fejtegeti a rendező. – Erin kvantumfizikusként a tudományos hátteret adja, Holtzmann mérnök, ő valósítja meg Abby és Erin ötleteit, Patty pedig, aki utolsónak csatlakozik a csapathoz, úgy ismeri New Yorkot, mint a tenyerét, ami jól ön a szellemek utáni hajszában.”
„A filmvígjátékokban általában férfiak a megszállott tudósok – fűzi hozzá Pascal. – Ideje volt, hogy ezen változtassunk.”
A szereplőválogatás gyorsan lezajlott: Abby szerepét Melissa McCarthy, Erinét Kristen Wiig, Hotzmannét Kate McKinnon, Pattyét pedig Leslie Jones kapta.
„Melissa zseniális komika, aki hatalmas energiával, szívből játszik, és úgy vicces, hogy közben minden pillanata igaz – magyarázza Reitman. – Az emberek imádják, mert magukra ismernek benne”.
Melissa McCarthy volt az első, akit megnyertek a produkciónak, utána következett Kristen Wiig. „Az elejétől fogva gondoltam rá – árulja el Feig –, de mostanában inkább drámai szerepeket játszik, ezért azt hittem, úgysem vállalná. Aztán egyszer a feleségem azzal jött haza, hogy összefutott Kristennel, aki elmondta, hogy hallott az új filmtervemről, és bármilyen apró szerepet boldogan eljátszana benne. Már hívtam is!”
„Jillian Holtzmann szerepére olyan színészt kerestünk, aki képes kilépni a skatulyákból –- mondja Reitman. – Kate McKinnonnal láttam egy jelenetet, amiben Justen Biebert parodizálta, és olyan istenien ragadta meg a karakter lényegét, hogy azonnal beleszerettem.”
A négyes fogat utolsó tagjára, Leslie Jonesra Feig talált rá. „Egy »Saturday Night Live« adásban szúrtam ki – meséli a rendező. – Amikor találkoztunk, kiderült, hogy nagyjából ugyanakkor kezdte a standupos pályáját, mint én. Sodró egyéniség, őszinte, szenvedélyes, eszményi választás volt Patty Tolan szerepére.”
A művészi kvalitások mellett a négy színésznő azért alkotott tökéletes csapatot, mert civilben is remekül megértették egymást. „Szeretem, ha a színészeim barátok, ez mindig lejön a vászonról – mondja Feig. – Kristen és Melissa partnerek voltak a Koszorúslányokban és a »Saturday Night Live”-ban, ugyanitt Kate és Leslie állandó szereplő, szóval valamennyien régi kollégák, és a humoruk jól kiegészíti egymást. Kristen a lélektani humor mestere, Kate a fizikai hatáskeltésé, Leslie csupa energia, Melissa pedig egyszerűen mindent tud. Négy különböző karakter, négyfajta személyiség, akik arra szövetkeztek, hogy fenéken billentsék a szellemeket.”

 

A TÖRTÉNET SZEREPLŐI

ABBY YATES a paranormális jelenségek megszállott kutatója: igazi hívő, aki mindent feláldozott a szenvedélyéért, és nem hagyja, hogy a hitetlenek elvegyék a kedvét.
A szerepet Melissa McCarthy alakítja, akinek ez a negyedik közös munkája Feiggel.
„Abby fütyül rá, hogy az emberek bolondnak tartják – elemzi a figurát a színésznő. – Rendíthetetlenül hisz abban, amit csinál, és én imádom ezért a megszállottságáért.”
McCarthy számára a forgatás egyik legemlékezetesebb pillanata az volt, amikor a hátára rakták a protonágyú puttonyát, ami pontosan olyan nehéz, mint amilyennek látszik. „Majd beleszakadtam – meséli a komika. – De nem bántam, hogy ilyen, mert utálom a csalást. Mindig kiszúrom, ha egy színész csak úgy csinál, mintha nehéz cuccal szaladgálna. Nálunk ilyen nincs, mi tényleg azért kínlódunk, mert alig bírjuk a hátizsákot.”
A színésznő rengeteg kaszkadőrfeladatot végzett a filmben. „Szeretem ezt a melót – mondja McCarthy –, és folyton azzal nyaggatom a rendezőimet, hogy hadd csináljak minél többet. Amikor egyszer Paul azt magyarázta, hogy nem ugorhatok le 12 méter magasból egy autóra, ráhagytam, de magamban arra gondoltam, hogy miért is ne?”
Az egyik legmerészebb kaszkadőrmutatvány, amit McCarthy maga hajtott végre, a rock koncerten egy halálugrás volt a közönség közé. Az ilyesmit általában bonyolult kötélzettel biztosítják, és McCarthy meg is kérdezte a kaszkadőr-koordinátort, Walter Garciát, mi a legjobb módszer az ugrás végrehajtására. „Azt válaszolta – meséli McCarthy –, hogy a legjobb módszer, ha odaállok a színpad szélére, és leugrom. Oké, akkor csináljuk. Az első felvételnél kicsit izgultam, de aztán láttam, hogy jó kezekben vagyok: tíz kaszkadőr vár odalent, hogy elkapjon. Szóval a való életben, civilekkel nem biztos, hogy kipróbálnám, de itt hatalmas móka volt.”
A négyes fogat második tagja, a kvantumfizikus ERIN GILBERT régen hitt a szellemekben, de rájött, hogy ezt fizikusként nem tanácsos hangoztatni, mert könnyen a pálya szélén találja magát. Ezért aztán úgy döntött, szakít a szellemvilággal – ám a szellemek nem szakítottak vele…

Ghostbusters 2016
McCarthyhoz hasonlóan az Erint alakító Kristen Wiig is élvezettel ízlelt bele a kaszkadőrmunkákba. „Még soha nem csináltam hasonlót – meséli a színésznő. – De mind a négyen alig vártuk már a kaszkadőrpróbákat.”
A szellemirtók csapatának technikai háttérembere JILLIAN HOLTZMANN, aki mindig is kilógott a sorból: egész életében fütyült rá, hogy a társadalom mit vár el egy nőtől, és imádott szerelni, bütykölni, barkácsolni.
A műszaki zsenit a „Saturday Night Live” sztárja, Kate McKinnon alakítja. „Kate tévéműsorokban már brillírozott, de filmen még nem kapott tehetségéhez méltó szerepet – mondja Feig. – Most végre megmutathatta, mit tud.”
„Imádok olyan női karaktereket játszani, akiknek az élete nem a szerelem körül forog – teszi hozzá McKinnon. – Ritka az ilyen filmszerep, és hálás vagyok Pauléknak, hogy megadták ezt az esélyt.”
A társaság újonca, PATTY TOLAN New Yorkban született és nőtt fel, és amatőr helytörténészként mindent tud a város múltjáról. Őt Leslie Jones kelti életre, aki szintén a „Saturday Night Live” állandó szereplője.
Akárcsak McCarthy, Jones is maga hajtotta végre a színpadi ugrást, nála azonban komolyabb lelki rákészülést igényelt a mutatványt. „Paul látta rajtam, hogy nagyon be vagyok rezelve – meséli a színésznő –, ezért azt mondta, hogy semmi olyat nem vár elő tőlem, amit ő maga ne vállalna be, aztán zsupsz, leugrott a színpadról. Én meg arra gondoltam, hogyha ő meg tudja csinálni, akkor én is.”
Mialatt a csapat a kísértetekkel hadakozik, szüksége van valakire, aki a laborban tartja a frontot. Ő Kevin, a szívdöglesztő, talán kicsit butácska, ámde igyekvő recepciós, akit a Thorból és a Bosszúállókból ismert világsztár, Chris Hemsworth játszik. Az ifjú színész még harcedzett kolléganőit is lenyűgözte improvizációs képességeivel. „Az interjú-jelenetben 18 perces felvételeket csináltunk, és ő egy pillanatra sem esett ki a szerepéből – meséli Melissa McCarthy. – Elképesztő, mi mindent összehalandzsázott, de úgy, hogy minden szava passzolt a figurához. Kristennel annyira nevettünk, hogy le kellett állítani a forgatást.”

 

Érdekességek a filmről:

 

 

KOCSIK, KÜTYÜK, KETYERÉK

Az 1984-es film szellemirtó-arzenálja a csúcstechnika és a sufnituning mulatságos ötvözete volt, és az új filmben Jefferson Sage díszlettervező ugyanerre a hatásra törekedett.
„Minél több csúcstechnológiát akartunk belezsúfolni a filmbe – fejtegeti a Feig –, de ügyeltünk arra, hogy minden ugyanolyan tákolt-mákolt legyen, mint az eredeti filmben. Azt szerettük volna, ha a néző úgy érzi, ezt akár ő is össze tudná barkácsolni otthon a műhelyében.”
„Holtzmann ragyogó mérnök, de a formatervezéshez nem ért – veszi át a szót a díszlettervező. – Amit csinál, remekül működik, de a csomagolásra fütyül. A tervezésnél ez volt a kiindulópontunk: megpróbáltunk Holtzmann fejével gondolkodni.”
„A lány abból dolgozik, amit talál – folytatja Sage. – Úgyhogy rengeteg hétköznapi tárgyat használunk, és azt is megmutatjuk, hogyan lesz a félkész prototípusokból csúcshatású fegyver.”
„Paul számára fontos volt, hogyan jelenik meg a technika a filmben – magyarázza a díszletervező. – Bár a Szellemirtók vígjáték, és minden eleme fikció, azt szerette volna, hogy a tárgyak minél hitelesebbek legyenek. Ezért megkerestünk egy csapat fizikust az MIT-n, akik elmagyarázták a kitalált eszközök tudományos hátterét. Nagyon inspiráló beszélgetés volt, egy csomó ötletet adott, amit remekül tudtunk használni. Emellett volt egy külön tudományos szakértőnk, James Maxwell részecskefizikus, aki odafigyelt a kellékek szakszerűségére.”
Egy igazi Szellemirtók-filmből nem hiányozhat az Ecto-1: a legendás jármű, amely a bevetésekre szállítja a csapatot. Az 1984-es változatban egy átalakított, 1959-es Cadillac mentőautót használtak, és az új film alkotói úgy döntöttek, a hagyományokat követve ők is egy öreg járgányt spéciznek fel. „Hosszas tanakodás után egy 1981-93-as Cadillac halottaskocsira esett a választásunk – magyarázza Feig. – Ez elegáns, jól néz ki, elég tágas is, és úgy éreztük, van abban valami morbid báj, hogy a szellemirtók egy halottaskocsin indulnak harcba a túlvilági lények ellen.
Miután megvolt az autó, Jefferson Sage és csapata kívül-belül csodásan felpimpelte: a díszlettervező külön asszisztenst rendelt a kocsihoz, aki hetekig mást se csinált, mint kürtökkel, tartályokkal, szirénával, hangosbeszélővel, antennával, mindenféle tartókkal és millió más hasznos tartozékkal el az öreg batárt.
A Szellemirtókban egy új jármű is bemutatkozik: Kevin motorbiciklije, az Ecto-2. Az Ecto-1-hez hasonlóan ez is igazi sufnituning, de azért látszik rajta, hogy alkotója nem akkora lángész, mint Holtzmann.

 

<
Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
Szellemirtók / Ghostbusters 2016
>

 

A HELYSZÍNEKRŐL ÉS A DÍSZLETEKRŐL

A film legfontosabb helyszíne, a szellemirtók főhadiszállása a Chinatownban, egy kínai étterem omladozó épületében található.
„Nincs pénzük, jobbra nem telik – magyarázza Jefferson Sage díszlettervező, aki a kellékek mellett a díszletek s a helyszínek általános megjelenéséért felelt. – Találtunk egy magányosan álló, izgalmas épületet, amit teljesen átfestettük, és egy garázst építettünk hozzá az Ecto-1 számára. Itt forogtak a külsők, a belső felvételekhez pedig stúdióban építettük meg a díszletet. Elkészítettük a külső homlokzatot is, pontosan ugyanolyanra, mint az épületé, úgyhogy a díszletben ‘kívülről’, az ablakon keresztül is tudtunk forgatni.”
A főhadiszállás berendezését a kínai étterem hangulata ihlette. „Sokféle színt és egzotikus díszítőelemet alkalmaztam – fejtegeti a díszlettervező –, kínai figurákat, sárkányokat és hasonlókat. Még egy hatalmas kínai holdajtót is tervezem, ami persze kicsit lepukkant, hisz az étterem már jó ideje bezárt.”
Fontos helyszín a kísértetjárta Aldridge Mansion, melynek külső felvételeit a Boston University kampuszának közelében fekvő Boston University Castle-ban, a belsőket pedig egy massachusettsi állami park közepén magasodó udvarházban, az Ames Mansionban készítették.
„A BU Castle 1915-ben épült, az Ames Mansion a húszas években – mondja Sage –, mindkét épület pompásan idézi az ódon kísértethistóriák hangulatát.”
„Az Ames-udvarház kétszintes könyvtára egyébként csodálatos hely – folytatja a díszlettervező. – Az emeletén galéria fut körbe, telis tele régi könyvekkel. A berendezés a legkülönbözőbb korokból származik: fotelek, kanapék, egy gyönyörű térképasztal, minden olyan hanyag összevisszaságban, amit egyszerűen imádtunk. A falakat régi képek borítják Mrs. Amestől, és a kor neves festőitől. Nagyon személyes hatást kelt az egész, kicsit olyan, mint valami családi múzeum.”
A metróban játszódó jelenetekhez hatalmas, majd negyven méter hosszú díszletet csináltak, amit aztán az utómunkában digitális technikával még tovább növeltek. „A New York-i metró több fázisban épült, a húszas, a negyvenes és a kilencvenes évek kézjegyét egyaránt magán viseli – magyarázza Sage. – Ezeket a rétegeket mi is megépítettük, mert úgy gondoltam, hogy minél hitelesebb az alagút, a benne megjelenő szellemek is annál meggyőzőbbek.”
Boston egyik legjellegzetesebb épülete, a Wang Theatre adott otthont a rock koncertnek, ahol a szellemirtók első nagy csatájukat vívják a paranormális erőkkel: egy szellem a színházban kóborolva bekeveredik egy heavy metal koncertre, és a szellemirtóknak fel kell ugraniuk a színpadra, hogy megküzdjenek vele.
A hajsza a színház alagsorában folytatódik. „A Wang Theatre-nek hosszú, keskeny, sötét folyosói vannak, amelyek eleve elég kísértetiesek – mondja Sage –, és mi világítási effektusokkal még jobban rásegítettünk a hatásra.”
A film végső, nagy összecsapása a Times Square-en játszódik. Ennek felvételeihez az alkotók tökéletes helyszínt találtak – a massachusettsi South Weymouthban. A díszlet megépítéséhez hatalmas, üres területre volt szükségük, és erre kiválóan megfelelt az itteni elhagyott légi bázis, amit 1942-től 1997-ig az Egyesült Államok Tengerészete használt.
A stáb grandiózus díszletet készített épülethomlokzatokból és más utcai elemekből, és az egészet körülvették zöld vászonnal, amit aztán az utómunkában a VFX-csapat töltött meg élettel.

 

A főcím zene, akkor és most:

 

 

 

 

HOGYAN KÉSZÜLTEK A SZELLEMEK?

Paul Feig tudta, hogy a túlvilági lények megelevenítéséhez a legkiválóbb CG művészek segítségére lesz szüksége. És mivel igazi vígjátéki hatásra törekedett, a szellemeket is úgy akarta beépíteni a filmbe, hogy ne pusztán látványelemek legyenek, hanem teljes jogú szereplők.
„Manapság minden film tele van CGI-vel, ami persze nem baj – fejtegeti a rendező. – Az viszont igen, ha a színész partnere egy botra tűzött teniszlabda, és ez látszik is a játékán. Én igazi interakciót akartam, és azt szerettem volna, ha a szellemek ugyanolyan valóságosak, mint az emberi szereplők.”
„Paulnak már több sikeres vígjátékot csinált, és megvan a maga kialakult forgatási módszere – veszi át a szót a vizuális hatások supervisora, Peter G. Travers. – Hosszan engedi futni a kamerát, és sokszor ismétel, hogy a színészek mindenféle variációt kipróbálhassanak. Nekünk úgy kellett dolgoznunk, hogy ne korlátozzuk se őt, se a színészeket.”
„A protonágyús jeleneteknél azt csináltuk, hogy LED-et raktunk az cső végére – folytatja a supervisor –, ami bekapcsolt, amikor a lányok tüzeltek, és halvány vörös fényt bocsátott ki a célpontra. Paul így szabadon változtathatott a dialóguson, vagy a kamera pozícióján, ez nem befolyásolta az utómunkát.”
A szellemekkel kapcsolatban az első kérdés, amit Travers feltett Freignek, az volt, hogy a szellemei világítanak-e. Ez azért volt fontos, mert ha igen – és a rendező válasza ez volt –, akkor a fényüknek meg kellett jelennie a környezeten, és a környezet fényeinek is rajtuk, vagyis nem lehetett őket utólag egyszerűen berajzolni a filmbe.
Az összetett problémát úgy oldották meg, hogy a felvételeknél általában valódi színészeket használtak, akiket effektlámpákkal és LED-ekkel megvilágítottak, és utómunkával tették a figurákat szellemszerűvé. Ehhez a Jeffrey Kurland által irányított ruhás csapat segítségére is szükség volt. Kurlandék először elkészítették a jelmezeket, majd Traversékkel egyeztetve alábélelték őket kis égőkkel, amelyek fénye átszűrődött a szöveten.
„Szokatlan feladat volt, mert nem csak a jelmezeket kellett kitalálnunk, hanem azt is, hogyan világítsuk meg őket – magyarázza Kurland. – Az anyagokra is nagyon oda kellett figyelnünk, mert a vastag textíliákon nem jutott át elég fény.”
„Az első szellem, akivel a szellemirtók találkoznak, Gertrude, akit Bess Rous játszik – folytatja szót Travers. – Neki LED-eket varrtunk a jelmezébe, és a felvételnél egy fel-le mozgó dobogóra állítottuk, ezenkívül apró ventillátorokat rejtettünk a ruhájába, hogy úgy nézzen ki, mintha lebegne. Aztán utómunkában eltávolítottunk minden zavaró elemet a képről, és még szellemszerűbbé tettük a figuráját. Szóval nem volt egyszerű dolgunk, viszont a forgatáson a színészek láthatták a szellemet, és sokkal hitelesebben tudtak reagálni rá.”
Feltűnik a filmben a régi Szellemirtó-filmekből ismert zöld Slimer is: amit a mozivásznon látunk belőle, teljes egészében számítógépes munka eredménye, de készült belőle egy nagyméretű bábu is, amit a felvételeknél referenciának használtak.
A szellemirtók első bevetésén a csapatnak egy repülő szellemet kell kiűznie egy rock koncertről. „A forgatáson LED-ekkel ellátott, röpködő drónt használtunk, és az utómunkában ezt helyettesítettük a szellemmel – magyarázza Travers. – Itt megint csak fontos volt, hogy a forgatáson legyen fizikai megfelelője a szellemnek, mert így mindenki jó helyre nézett, és nem voltak üres tekintetek, amik tönkretették volna a jelenetet.”
Travers nagy kedvencei azok a gigászi lufi-szellemek, amelyeket a 1920-as évek Hálaadás-napi parádéinak óriás léggömbjeiről mintáztak. „A forgatáson valódi, világító ballonokat használtunk, hogy referenciánk legyen a tükröződésekről – magyarázza Travers. – Az Imageworksnél aztán utómunkában CGI-re cserélték őket, és számítógéppel megcsinálták a robbanásokat.”
A film zárójelenetében több mint ezer szellem rohanja le New Yorkot. Travers és csapata 20 alapmodellt használt, és ezek variációiból hozta létre a tömérdek szellem-változatot.

 

Ezek ilyen vicces videóklipek:

 

 

 

 

A JELMEZEKRŐL

„Minden szereplőnk ruhatára egyéni, és a személyiségét tükrözi – szögezi Jeffrey Kurland jelmeztervező. – De van egy öltözék, amit mindannyian büszkén hordanak, és ez nem más, mint a szellemirtók uniformisa. Tervezésénél a forgatókönyvből indultam ki: arra gondoltam, hogy mivel Patty a metrónál dolgozik, biztos tud olyan overallokat szerezni, amiket a karbantartók hordanak. És az ilyeneken biztos vannak fényvisszaverő szalagok, hogy a munkásokat lássák a sötétben, ha jön egy szerelvény. Patty pedig, akinek igen határozott ízlése van, bizonyára máshová is rakna belőlük, hogy az egyenruha pofásabb legyen.”
Így született meg a fényvisszaverő szalagokkal dizájnosított szellemirtó-kezeslábasok ötlete, amit Faig is megvett – és az se zavarta, hogy utóbb kiderült, a metró karbantartói a valóságban egyáltalán nem hordanak ilyet…
„Ami Abby ruhatárát illeti, kissé szedett-vedett, arról árulkodik, hogy viselője nem sokat törődik a megjelenésével – folytatja Kurland. – Erin más eset: ő a Columbián tanít, fontos, hogy jó benyomást keltsen, de öltözködésén érzik a belső bizonytalanság, és hogy nem mer igazán nőies lenni.”
Holtzmann számára viszont sosem volt probléma, hogy felvállalja önmagát, és ez a ruháin is látszik. „Ő az a lány, aki a legegyénibben öltözik a csapatban – magyarázza a jelmeztervező. – Eklektikus az ízlése, merészen keveri az össze nem illő holmikat, amelyek rajta valahogy mégis jól néznek ki. Őrült cuccokat hord, lovaglónadrágot, kipingált kezeslábast, és a zoknijai mindig különböznek.”
Amikor Patty figuráján dolgozott, Kurland sok időt töltött a metróban, és megfigyelte az ott dolgozó nőket. „Ugyanazt a sötétkék uniformist viselik, amit Patty is a filmben – meséli Kurland –, viszont a frizurájuk, a körmük és az ékszereik fantasztikus változatosságot mutatnak, mert az egyéniségét mindenki ezzel próbálja meg kifejezni. Innen jött Patty színes, fonatos frizurájának ötlete: ez a hajviselet jól karbantartható, ugyanakkor csinos, nőies és egyéni, szóval tökéletesen passzol a lány karakteréhez.”

 

Jelenetek a filmből:

 

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Film

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére