Hogy mi mindent lehet kihozni egy poszt-apokaliptikus filmből? Egészen új világok nyílnak meg előttünk, ha a “harci gépezetről” levesszük az összes modern kori technikai vívmányt és effektet, és visszavisszük az egészet a videójátékok (h)őskorába, a Super Nintendo világába.
Pontosan így tett a Mazok Pixels és Misha Petrick, amikor a Mad Max autóit mindössze 8 bitessé sűrítette össze.
Képzeljük csak el, milyen lenne, ha Super Mario ilyen gépekkel indulna a gonosz gombák megsemmisítésére. Hát pontosan erre az időszakra emlékeztető látványvilágot sikerült létrehoznia a két illusztrátornak.
Az 1979-ben készült Mad Max ausztrál disztopikus (negatív jövőképet festő) akciófilm. Főszereplőjét az akkor még ismeretlen Mel Gibson alakította.
A film a közeli jövőben játszódik, ahol már a civilizáció hanyatlik, és a törvényt betartani nem egyszerű. A rosszfiúkkal Max Rockalasky (Mel Gibson) próbálja felvenni a harcot, Ám amikor társa súlyosan megsérül, majd pedig a bosszúnak felesége és gyermeke is áldozatul esik, Max kiábrándul az igazságszolgáltatásból, Mad Max elszabadul, és sajátos eszközökkel számol le a bűnözőkkel.
Mint a legtöbb akciófilmben, a Mad Max-ben is nagy hangsúlyt fektetnek az autós üldözésekre. A filmben alapvetően különböző típusú és teljesítményű Ford Falconokkal van dolgunk, melyeket Pursuit, illetve Interceptor elnevezéssel illettek a készítők.
A Mad Max-nek még két folytatása készült, a Mad Max 2- Az Országúti harcos, és a Mad Max- Az Igazság Csarnokán innen és túl.
A nagy klasszikus felújított verziója pedig idén került a mozikba Tom Hardyval és Charlize Theronnal a főszerepben.
Hozzászólások